Ik heb een script geschreven dat van een geopende pop-up de afmetingen aanpast aan de afmetingen van de content. De content word in een DIV geplaatst met een "content" id, aan het eind van de pagina word het script utigevoerd dat de DIV meet en de afmetingen van de pagina er aan aanpast.
Dit werkt allemaal best goed, alleen nu is het probleem dat het script soms niet uitgevoerd word en de pop-up dus niet van formaat veranderd (en er dus gescrolled moet worden, wat niet gewenst is bij pagina's die niet groter zijn als de beeldschermresolutie van de gebruiker). Ik ben niet zo'n held in JavaScript want ik werk er nog maar pas een paar weken mee, maar ik denk dat het eraan ligt dat de content nog niet helemaal gerenderd is op het moment dat het script uitgevoerd word.
Zo ziet de pop-up eruit:
Dit werkt allemaal best goed, alleen nu is het probleem dat het script soms niet uitgevoerd word en de pop-up dus niet van formaat veranderd (en er dus gescrolled moet worden, wat niet gewenst is bij pagina's die niet groter zijn als de beeldschermresolutie van de gebruiker). Ik ben niet zo'n held in JavaScript want ik werk er nog maar pas een paar weken mee, maar ik denk dat het eraan ligt dat de content nog niet helemaal gerenderd is op het moment dat het script uitgevoerd word.
Zo ziet de pop-up eruit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <html> <head> <script type="text/javascript"> function resize_window() { hoogte = document.getElementById('content').offsetHeight; hoogte_user = screen.height - 100; if (hoogte < hoogte_user) { window.resizeTo(500, hoogte + 100); } else { window.resizeTo(500, hoogte_user); } } </script> </head> <body> <div id="content"> De content van het pop-upje. </div> </body> </html> <script> resize_window(); </script> |