Toon posts:

[2003] RIS server: No reply from DHCP server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie
Ik heb een Windows2003 server draaien. Op deze server heb ik een AD aangemaakt. Ook heb ik RIS geinstalleerd en een image gemaakt.
Nu wil ik gaan booten vanaf de client en krijg ik de melding: "DHCP No reply from server".

Als ik nu op dezelfde client met een BartPE network bootflop opstart krijgt hij wel een ipadres van mijn dhcp.

Nu zie ik op internet heel wat van dezelfde foutmeldingen tegen komen maar geen van alle helpen om mijn probleem op te lossen.

Ook heb ik mijn Microsoft boeken erbij geraad pleegt maar kan echt niks vinden.
Daarnaast heb ik ook al geprobeerd om mijn dhcp,dns en ris opnieuw te installeren maar niks mocht baten.

Wie kan mij helpen.

ps Mijn client nic is een 3com905b-tx
en mijn server nis is een HP nc3120 Fast ethernet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Keine titel edit - enkel 'Windows2003 RIS server' zegt zo weinig over je probleem :)

Verwijderd

wat wil je dan doen ghosten? Bootflop met 3com driver template?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn RIS server een Unattended Image gemaakt dmv RIS.
Nu heb ik een client waarop die image geinstalleerd moet worden.

Binnen RIS kan je een Bootflop maken ( Deze werkt ongeveer hetzelfde als een PXE rom) waarmee je je client kan connecten met de server.

Mijn probleem nu is: dat ik met de bootflop geen connectie krijg met mijn server.
Ik krijg dus geen ipadres.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Heb je "risetup" als een uitgevoerd en wat is hiervan het resultaat, zie je wel een temp dhcp lease verschijnen als je de client laat booten? Heb je ook geen foutmeldingen in de event log?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:11:
Binnen RIS kan je een Bootflop maken ( Deze werkt ongeveer hetzelfde als een PXE rom) waarmee je je client kan connecten met de server.
klopt. Met rbfg.exe kun je een flop maken die hetzelfde doet als de pxe boot van een bios.

Maar is je dhcp-server wel geauthoriseerd in de AD?

Verwijderd

Topicstarter
Met Risetup heb ik mijn image gemaakt.
In de event view krijg ik geen foutmeldingen
Ik zie tijdens het booten van mijn client niks te zien in mijn dhcp => scope =>release

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar dhcp ga => Action => Manage autorized server staat daar het ipadres van de nic uit mijn server

Verwijderd

Heb je de ris server ook geconfigureerd dat deze ook requests van clients accepteerd(weet ff niet uit mijn hoofd)?????

ff vinkje zetten.

En ik neem aan dat je DHCp geautoriseerd is???

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Deze dus: [TOPIC=850295///#risserverconfig]

Btw. Ptouch, zou je de edit knop willen gebruiken als je nog iets toe te voegen hebt en je de laatste persoon bent met een reactie in het topic... :)

[ Voor 65% gewijzigd door leon1e op 23-11-2004 11:26 ]

Verwijderd

Je hebt 2 soorten DHCP: BOOTP en de normale DHCP.

BOOTP is onderandere voor de funktionaliteit van RIS. Ga naar de eigenschappen van je DHCP Scope en daar kan je instellen welke je wel/niet wilt ondersteunen of beide.

Check ook dit artikel:
http://www.microsoft.com/...n-us/W2K3TR_gpris_how.asp

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:22:
Heb je de ris server ook geconfigureerd dat deze ook requests van clients accepteerd(weet ff niet uit mijn hoofd)?????

ff vinkje zetten.

En ik neem aan dat je DHCp geautoriseerd is???
Ook dit heb ik gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:27:
Je hebt 2 soorten DHCP: BOOTP en de normale DHCP.

BOOTP is onderandere voor de funktionaliteit van RIS. Ga naar de eigenschappen van je DHCP Scope en daar kan je instellen welke je wel/niet wilt ondersteunen of beide.

Check ook dit artikel:
http://www.microsoft.com/...n-us/W2K3TR_gpris_how.asp
Mijn instelling staat op both

Verwijderd

Is het misschien mogelijk dat je met een sniffer (ethereal is goed en gratis) kijkt naar het netwerkverkeer? En dan met name de DHCP Request, offer en acknowledge. Dan zien we in ieder geval dat je NIC een juiste aanvraag doet. In het artikel waar ik naar verwees zie je precies wat de volgorde is.

In je Start menu zie je ook Remote Installation Services Setup. Deze kan je gebruiken om nieuwe images toe te voegen, maar de optie eronder is om de services na te lopen en eventueel te corrigeren. Geeft deze bij jou ook een positief resultaat?

Je moet zelf even kijken of een herstart van de volgende services misschien helpt:
(via services)
dhcp server
remote installation

Heb je 1 of meerdere netwerkkaarten?
Do not use Network Load Balancing in front of the RIS server. If you do, RIS will not work. This is because the computer will appear to Active Directory as if it has two Internet Protocol (IP) addresses and is therefore a multihomed computer multihomed computer
A computer that has multiple network adapters or that has been configured with multiple IP addresses for a single network adapter.. Similarly, a computer with more than one network adapter is also multihomed, and cannot be used as a RIS server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:47:
Is het misschien mogelijk dat je met een sniffer (ethereal is goed en gratis) kijkt naar het netwerkverkeer? En dan met name de DHCP Request, offer en acknowledge. Dan zien we in ieder geval dat je NIC een juiste aanvraag doet. In het artikel waar ik naar verwees zie je precies wat de volgorde is.

In je Start menu zie je ook Remote Installation Services Setup. Deze kan je gebruiken om nieuwe images toe te voegen, maar de optie eronder is om de services na te lopen en eventueel te corrigeren. Geeft deze bij jou ook een positief resultaat?

Je moet zelf even kijken of een herstart van de volgende services misschien helpt:
(via services)
dhcp server
remote installation

Heb je 1 of meerdere netwerkkaarten?

[...]
ik heb 1 netwerkkaart met 1 ip adres.
Als ik met ris kijk naar de status van de image zegt RIS alles is "ok"

Ik ga nu ff ethereal installeren ff kijken wat die zegt

Verwijderd

Topicstarter
Met Ethereal kwam ik er achter dat mijn switch (Cisco Catalyst2900 XL) onwijs zat te schreeuwen op het netwerk. Deze heb ik toen vervangen door een Netgear en104 hubje en nu doet de bootflop het.

Weet iemand hoe ik het probleem met de cisco switch kan oplossen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
staat me bij dat dit een bekend probleem was met cisco switches, had te maken met het spanning tree protocol, deze zorgt voor een te grote delay op het netwerk waardoor je timeouts kreeg

denk dat dit ook hetgene is wat jij met ethereal voorbij ziet komen, bij gebrek aan een sceenshot moet ik gokken...

A wise man's life is based around fuck you

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:40
Fijn dat het nu wel werkt, en jammer dat die cisco router roet in het eten had gemikt. Misschien een firmware upgrade voor dat beestje?

En nog even iets; RIS kan wel een multihomed machine, je moet echter wel de DHCP server actief hebben op de RIS server en een actieve scope hebben op beide nics.

Verder kunnen Remote management kaartjes ook roet in het eten gooien; zoals DRAC van dell. Deze zie je niet als een actieve netwerkkaart in Windows, maar zorgen er wel voor dat RIS niet meer werk.

Pvouput live

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Krypt schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:54:
Fijn dat het nu wel werkt, en jammer dat die cisco router roet in het eten had gemikt. Misschien een firmware upgrade voor dat beestje?
.
cisco's hebben geen firmware maar een IOS ;) maar dat terzijde

A wise man's life is based around fuck you

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
zwelgje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:39:
spanning tree protocol, deze zorgt voor een te grote delay op het netwerk waardoor je timeouts kreeg
De kans is zeer groot dat dit het probleem is. Wij hebbben nl. een vergelijkbaar probleem gehad. (mix van 3com/cisco) Na aanpassen van de spanning tree setting in de switches werkt alles naar behoren.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen allemaal,

Heel erg bedankt dat jullie mij geholpen hebben!

Greetz Ptouch
Pagina: 1