[Win2k/MSDE] aantal logins op een win2000 pro computer

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 14:16
Als je een computer als "server" hebt draaien met win2000pro, dan kun je vanaf maximaal 10 computers een share bereiken, wil je meer, dan moet je naar win2000 server. Logisch.

Geldt dit ook voor bijv. MSDE? Als je MSDE op een win2000pro computer hebt draaien, kun je dan ook vanaf maximaal 10 lokaties verbinding maken met die server, weet iemand dat?
M.a.w. MOET MSDE dan ook draaien op win(2000)server?

Het is natuurlijk niet precies hetzelfde, maar MS zal dit op de een of andere manier vast wel geregeld hebben ;)

Ik kan het niet testen, want ik heb natuurlijk geen 10 computers.

NB: ik heb het dus NIET over het aantal concurrent gebruikers, dat is nl. 5 voor MSDE

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De 10 connecties in Windows gaat ook over concurrent AFAIK. Anyhow, SA --> WOS omdat je het vooral hebt over de eigenschappen van Windows :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Stefke
NB: ik heb het dus NIET over het aantal concurrent gebruikers in MSDE, dat is nl. 5 voor MSDE
Volgens mij is dat niet hetzelfde, 10 gebruikers op een share is niet concurrent, er kunnen gewoon NIET meer dan 10 gebruikers tegelijkertijd op een share inloggen op een win2000/XP computer, alleen bij een win-server. Of ze nou acties verrichten of niet.

Bij MSDE kunnen 5 gebruikers concurrent zijn, maar er kunnen véél meer gebruikers tegelijkertijd inloggen op een MSDE-server.

Stel, je wil met 50 gebruikers op een MSDE-SQLserver inloggen, normaliter kan dat dus zonder problemen. Maar als die SQL-server draait op een win2000 computer, krijg je dan bij de 11e een melding dat je over moet naar win2000 SERVER?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 23-11-2004 11:38 ]

Verwijderd

msde is een waardeloze performance met veel users.
maximaal 2 concurrent queries, en boven de 5 concurrent users zakt het helemaal in als koude pap. (dus volgens mij kunt je wel boven de 5, maar werkt het niet meer lekker)

Alleen gebruiken voor development, of hele kleine omgevingen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 12:00 ]

Verwijderd

stefijn schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:37:
[...]
Stel, je wil met 50 gebruikers op een MSDE-SQLserver inloggen, normaliter kan dat dus zonder problemen. Maar als die SQL-server draait op een win2000 computer, krijg je dan bij de 11e een melding dat je over moet naar win2000 SERVER?
Nee. Maar met 50 users gaat het niet lekker werken.

• Stefke
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:01:
[...]

Nee. Maar met 50 users gaat het niet lekker werken.
oke, 15 dan. Los of MSDE dat aan kan, daar gaat het niet om
Pagina: 1