Hallo, ik ben op zoek naar een TOP ATA66 schijf in het 10-20Gb bereik. De schijf moet zowel snel, betrouwbaar, low noise als max. throughput hebben. Ik heb al gekeken naar de IBM 34GXP, WD Caviar en Maxtor DM 6800+ maar ik kom er maar niet uit welke ik moet nemen. Ik heb diverse reviews op http://www.storagereview.com/ gelezen maar wordt daar ook niks wijzer van. Wie o wie gaat mij het verlossende antwoord geven???
uhhh. hier zijn de meningen heel verschillend over 
/me houdt het bij WD Experts en IBM's
/me houdt het bij WD Experts en IBM's
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
/me is het volledig met zer0 eens..
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Ik ook mee eens alleen heb ik zelf een Diamond MAx van Maxtor en ben daar ook erg tevreden over lekker stil enzo.
MAxtor 13.2gig 7200rpm 399 pieken.
HAie
MAxtor 13.2gig 7200rpm 399 pieken.
HAie
Verwijderd
Ik heb hier nog een WD udma66 7200rpm 10gig liggen, nieuw voor 225,-.
Goedkoopste in pricewatch is 344,-
.
icq #65316448
Goedkoopste in pricewatch is 344,-
icq #65316448
Ik neem altijd bij IDE een IBM. Kies degene met de grootste cache.
/me heeft de zelfde mening als PcDealer
(en dan wel 7200rpm natuurlijk)
(en dan wel 7200rpm natuurlijk)
Sorry Ghz_ maar ik heb juist vanochtend een WD136BA besteld. Schijnt dat dit dezelfde is als de IBM 371360??
/me heeft een maxtor diamondmax 40 plus van 30 Gb, er is ook een 20 Gb. Deze zijn snelste en beste getest bij storagereview en ik moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben!
Nou, ik heb er nu dus een van 13,6 Gb besteld, maar ik denk dat ik NU al niet weet wat ik met al die storage ruimte moet, laat staan met 40 GB!
1Gb voor win2k
1Gb aan progs
1Gb HalfLife
that's it...
10Gb over...
1Gb voor win2k
1Gb aan progs
1Gb HalfLife
that's it...
10Gb over...
Euhm ik zou meteen een grote kopen als ik jou was een Maxtor 40,2GB voor maar f710,-
Verwijderd
sjek www.storagereview.com
de Maxtor DiamondMax Plus 40 (grootte maakt niet uit, snelheid blijft gelijk) is op het moment het snelste.
ik zelf wacht tot quantum met een 7200rpm 10gig/platter komt met een lekkere korte zoektijd...
de Maxtor DiamondMax Plus 40 (grootte maakt niet uit, snelheid blijft gelijk) is op het moment het snelste.
ik zelf wacht tot quantum met een 7200rpm 10gig/platter komt met een lekkere korte zoektijd...
Ik heb ook een Plus 40, en krijg hem in Sandra 2000 niet boven de 6500
. Laatst was daar een hele discussie over, maar die kan ik niet meer oproepen (zoekfunctie van GoT werkt niet, grmpf!).
Weet iemand hier nog een oplossing voor? Heeft het zin hem eens op UDMA/33 te zetten?
Systeem:
Abit BE-6 II, incl. Highpoint DMA/66 controller
Celeron 433@433
Maxtor DiamondMAX Plus 40 20 Gb
Windows 98 SE
Weet iemand hier nog een oplossing voor? Heeft het zin hem eens op UDMA/33 te zetten?
Systeem:
Abit BE-6 II, incl. Highpoint DMA/66 controller
Celeron 433@433
Maxtor DiamondMAX Plus 40 20 Gb
Windows 98 SE
Verwijderd
De ervaring leert dat een HD altijd te klein is. Had zelf 2 gig en toen 8,4 gig bijgekocht en ik dacht dat ik die nooit vol zou krijgen. Is dus al weer vol en ga denk ik een 20 gig HD kopen. Denk aan Quantum of IBM, welke is de beste?
Verwijderd
Ik heb er zelf eentje van de nieuwe 40+ serie van Maxtor, een 40 GB.
Nou, ik stond wel effe te kwijlen
toen ik mijn OS overgezet had vanaf m'n oude 6,4GB Seagate Medalist Pro (7200rpm).
Mijn Win98 boot nu in zo'n 30 seconden
, de schijf is retesnel en superstil. Een aanrader dus (er zijn er ook van 20 en 30 GB).
Nou, ik stond wel effe te kwijlen
Mijn Win98 boot nu in zo'n 30 seconden
Verwijderd
Ik heb goede ervaringen met IBM schijven. Ik heb onlangs een ata66 DPTA372050 20 Gb 7200rpm gekocht voor ca 450 pieken bij alternate. prima: stil en snel. ook andere IBM schijven voldoen goed DJNA351520 en voor mn laptop een DBCA206480.
Conclusie: wil je een goeie HD koop dan een Western Digital een IBM (is dit nou hetzelde als WD?) een Maxtor of een Quantum en alle maal 7200rpm, neem gewoon de goedkoopste uit deze vier.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Heb dit weekend die maxtor 40+ gekocht, 30 gig en die is stiller van mijn oude harde schijven(6.4 seagate en 2.5 quantum).
En zuper snel ! Draait nog wel op udma/33, moet nog een controllertje kopen ofzo..
Ben er dus heel tevreden over..
En zuper snel ! Draait nog wel op udma/33, moet nog een controllertje kopen ofzo..
Ben er dus heel tevreden over..
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Verwijderd
ik heb zelf de Maxtor 17,2gb 5400 RPM... prima ding, snel, stil, betrouwbaar! ik werk al ruim 3 jaar met maxtor-schijven, en nog nooit problemen mee gehad.
ik heb ook een 6,8gb maxtor-removable HD, deze gaat een paar keer per week mee in de auto.... en hij werkt nog steeds (ruim een jaar al)
ik heb ook een 6,8gb maxtor-removable HD, deze gaat een paar keer per week mee in de auto.... en hij werkt nog steeds (ruim een jaar al)
Pagina: 1