Mensen,
aller eerst ff een klein disclaimertje:
Ik weet dat backup exec software is, en ik twijfelfde dan ook om hem in SA te zetten.
Naar mijn idee is het software welke alleen maar in profesionele netwerken wordt gebruikt, en daarom zet ik dit topic in PNS, omdat de mensen welke ook met dit pakket werken, veelal in dit sub forum te vinden zijn.
[/disclaimer]
Ik heb hier een windows 2000 server
daarop draait exchange 2000
Als backup programma gebruiken we "veritas backup exec 9.0" met de exchange plugin
Voor alle software zijn de laatste update's/patches ge-installeerd.
Mijn vraag is nu, WAT precies te backuppen.
Op de C-schijf staat het OS + de applicatie's, en op de E-Schijf de exchange data.
DUs momenteel backup ik de C-schijf, de E-schijf EN de public folders en mailbox store's.
Is het ook mogelijk om dus de e:\exchangedata te excluden
(de edb files)
dit omdat ik dus het idee heb dat er dubbel gebackupt wordt.
Eerst de grote *.edb database's, en vervolgens nog een keer de gehele mailbox store.
hoe lossen jullie dit op?
aller eerst ff een klein disclaimertje:
Ik weet dat backup exec software is, en ik twijfelfde dan ook om hem in SA te zetten.
Naar mijn idee is het software welke alleen maar in profesionele netwerken wordt gebruikt, en daarom zet ik dit topic in PNS, omdat de mensen welke ook met dit pakket werken, veelal in dit sub forum te vinden zijn.
[/disclaimer]
Ik heb hier een windows 2000 server
daarop draait exchange 2000
Als backup programma gebruiken we "veritas backup exec 9.0" met de exchange plugin
Voor alle software zijn de laatste update's/patches ge-installeerd.
Mijn vraag is nu, WAT precies te backuppen.
Op de C-schijf staat het OS + de applicatie's, en op de E-Schijf de exchange data.
DUs momenteel backup ik de C-schijf, de E-schijf EN de public folders en mailbox store's.
Is het ook mogelijk om dus de e:\exchangedata te excluden
dit omdat ik dus het idee heb dat er dubbel gebackupt wordt.
Eerst de grote *.edb database's, en vervolgens nog een keer de gehele mailbox store.
hoe lossen jullie dit op?
[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 23-11-2004 10:28 ]