[livebox] is het 1.95p/m waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Wannadoo komt met de livebox een wifi modem waar in de toekomst over getelefoneerd kan worden, tv signalen ontvangen. De meerprijs is 1.95 p/m voor het eerste jaar. De vraag is, is het het waard, en heeft de livebox nu een echte tegevoegde waarde ?

Integrated ADSL(ADSL 2+ ready) network interface
Eth 10/100BT and USB subscriber interfaces
Analog phone port FXS for VoIP Service
IWireless (802.11g) access point
Bluetooth Access Point ready for Data and Voice services
Firewall
Easy installation

Bluetooth Access Point ready... zit er dan wel of geen bluetooth op ?

Voor de rest is het volgens mij gewoon een draadloze router ?
met als toevoeging een analoge telefoonuitgang die dus via VoIP wordt aangestuurd !

Wie weet meer over de toekomst plannen van wannadoo en of het extratje het waard is...

kwa abbo zit je dan in de goedkoopste vorm op

€ 22,95 per maand
Actie: nu eerste 3 maanden € 9,95, daarna 9 maanden € 19,95 per maand
Eenmalige aansluitkosten € 74,95
Actie: nu GRATIS
Modem Wanadoo Livebox
Actie: GRATIS gebruik Wanadoo Livebox
(normaal € 4,95 per maand)
Wanadoo Livebox draadloos
Nu € 1,95 per maand (normaal € 6,90 per maand)

I reject your reality and substitute my own!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik vind het raar dat je er 1.95 voor moet betalen om dat modem te gebruiken, terwijl je bijna overal een gratis modem kunt fixen.

Gaat het je puur om de livebox, volgens mij zijn er ook gelijkwaardige producten te krijgen. De livebox is bijv ontwikkeld ism het franse inventel. Zij hebben zelf ook zo'n procuct op de markt gebracht.

Inventel Residential Gateway

Embedded ADSL Modem

USB 1.1 Slave / USB Master 1.1

Up to 4 Ethernet RJ45 10/100-BaseT

Up to 2 FXS RJ45 (POTS for VoIP services)

Free CardBus Slot

WLAN 802.11g (fully compatible with 802.11b), throughput up to 54 Mbps

Bluetooth 1.2, throughput 723 Kbps

Configurable DHCP server

Dynamic DNS services client

Universal Plug and Play (UpnP)

VoIP Protocols : SIP, H323

Wireless VoIP with Bluetooth / DECT

Embedded Firewall

Parental Control : URL filtering and time based access

OS Linux 2.4

16 Mo SDRAM / 4 Mo Flash

Compatibility: W95/98/Me/NT/2000/XP/Linux/Mac OS

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
die 1.95 is voor de Wifi uitvoering.. de bedraade is gratis

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
ik zat het ook even te kijken, heeft iemand hier ervaring mee??? werkt het goed vooral het tv gebeuren en ik zag dat ze het alleen met wanadoo direct verkopen. Ik heb zelf basic en weinig zin om twwe adsl abo te hebben

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:34

Nik

De reclame ziet er wel goed uit, mooi kastje ook, strak design (moest meteen aan Apple denken :P).

Ik denk dat dit wel eens de toekomst zou kunnen gaan worden. Nog even en we doen alles via internet, bellen, internetten, mailen, tv kijken, naar de bios gaan (MOD: Movie On Demand), streaming radio, noem het maar op!

Toch ben ik benieuwd of Wannadoo waar kan maken wat ze zegt, ik denk het wel hoor, anders zouden ze hier niet mee komen.

Overigens, dat kastje is best leuk om te gebruiken als HTPC behuizing :P

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Ondanks dat dit alweer een beetje een gedateerd topic is zou ik graag willen weten of iemand dit apparaat al in bezit heeft, en hoe het apparaat fuctioneerd.

Ook zou ik graag willen weten of er veel aan te managen valt (wireless zelf aanzetten).

En functioneerd dit apparaat standaard al als router ? met dhcp en meerdere poorten of is het beperkt tot 1 pc met een soort van bridge erin.

Eventueel of er een router achter is te hangen of dat dit toch wel een vrij specifiek produkt is.

Ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest maar kan er niet heel erg veel over vinden.

edit:
Topic is niet gedateerd :P ik keek verkeerd naar de datum maar ach het is zondag en ik ben net wakker :*)

edit:
2de edit :P ik ben nog minder wakker al mijn vragen zijn hierboven al beantwoord :O

[ Voor 17% gewijzigd door TRAXION op 28-11-2004 14:05 ]

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik heb een paar weken geleden de Livebox geinstalleerd in een pilot van Wanadoo telefonie. (niet voor mezelf maar voor iemand anders)

Het ADSL gedeelte werkte vlot en goed (let op de splitter zit ook in de livebox, iig als je ook Wanadoo telefonie hebt). Het Draadloze gedeelte werkte ook gelijk goed. Maar als iemand belde of jij ging zelf bellen liep de LiveBox volledig vast. Resetten, soms wel een draadloze verbinding, soms wel ADSL, soms niet. Alleen maar ellende, dat kwam als het goed is omdat het VoIP systeem van Wanadoo plat lag. Maar die mensen zaten niet echt te wachten op bellen via VoIP, was ze door Wanadoo eigenlijk in de maag gesplitst naast hun gewone ADSL aanvraag. Dus uiteindelijk maar op gelost door een losse splitter te kopen, vervolgens het gefilterde signaal gebruiken voor de gewone telefoon aansluiting en de rest direct naar de Livebox laten lopen. Dan maar geen Wanadoo Telefonie daarna werkte het ADSL/wireless gedeelte prima, zei het dat heb bereik wat laag is, maar dat kan ook in dat rare USB stickie zitten dat niet groter is als een geheugen pen, dat zal ook niet helpen.

Het is iig al een vooruitgang sinds de Inventel DW-200 draadloos modem van Wanadoo. Bij de mensen waar die geïnstalleerd staat, mag ik het apparaat één keer in de twee weken resetten en dan maar hopen dat het draadloze gedeelte nog functioneerd en hopen dat je niet weer alle WEP keys opnieuw kunt gaan invoeren. En waarvan de verkeerde WEP key op het CD van Wanadoo was geprint (de laatste letters t.ov. het modem waren anders of ontbraken) en dan maar zoeken waarom het niet werkt.

Noujah het is dus wel een vooruitgang en als je voorlopig (nog) geen gebruik maakt van VoIP van Wanadoo is het wel een vooruitgang.

• TRAXION
Het is niet de bedoeling alle mogelijkheden te gebruiken en zover ik het op de wanadoo site las kan je ook alleen adsl gebruiken.

Maar als ik het begrijp betaal je 1,95 per wifi dongel.
Kan ik het wifi gedeelte dan ook gebruiken zonder de door hen geleverde dongles ?

En voip is toch niet verplicht ?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 07:38
Hier in frankrijk hebben ze het al een tijdje. Zelf heb ik er niet voor gekozen omdat ik wifi via een airport heb. Kost hier ook wat meer geld trouwens :S

• TRAXION
Maar ben je ook verplicht hun dongles te gebruiken ?

Ik schaf het liever eenmalig aan.

[ Voor 27% gewijzigd door TRAXION op 28-11-2004 17:48 ]

• llevering
Nou die dongles kun je door van alles vervangen, maar intern in de LiveBox zit een PCMCIA kaartje voor het WiFi gebeuren. Dus als je een Wifi kaartje erin douwt dat compatibel is met de LiveBox dan kun je er dus je eigen spullen in douwen. En hoef je niet € 1,95 te betalen. De grote vraag is natuurlijk, wat is compatibel en daar heb ik flauw idee van.

En VoIP is idd niet verplicht, alhoewel het voor die pilot nogal opdringerig verkocht is.

• TRAXION
Ok dan is mijn vraag uiteraard wie er een livebox heeft met wifi en kan kijken wat er voor chipset op het kaartje zit.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
kun je nu al wel bellen met de live box dan ??? en zo ja wat zijn de kosten dan ? want op de wannadoo site stond dat dat nog niet bekend was ?

en misschien een gigantische NOOB vraag!!! maar als ik bij wannadoo zit zit ik bij BBNET en bel dan ook via BBNET.. moet ik dan ook nog steeds een abbo (belbasis) bij KPN hebben ? of kan ik dat dan volledig opzeggen !?

• TRAXION
Je kan je kpn opzeggen maar dan moet je je lijntje betalen.

Kost dacht ik 7 euro de maand hou me hier alleen niet aan vast.

Verwijderd

Ik ben om een andere reden geïnteresseerd in de Wanadoo Livebox, nl goedkoper ADSL (mag best minder snel). Kheb nu Wanadoo ADSL Basic. Daarvoor betaal ik nu totaal 53 euro per maand (28 euro aan de KPN en 25 euro aan de Wanadoo).

Die Basic heb ik al een tijdje. Die snelheid was ooit goed genoeg en is inmiddels meer dan verdubbeld. Ik heb liever minder snel voor minder geld. Toen ik met Basic begon had ik ongeveer de snelheid die nu op Wanadoo Go krijgt (kost ongeveer 27 euro per maand: (20 euro KPN en 7 euro Wanadoo).

Die Wanadoo Direct (het abo dat bij de Livebox hoort) kost 23 euro, even alle aanbiedingen daargelaten. Je betaalt alleen aan Wanadoo, geen kosten aan KPN.

Een downgrade naar Go behoort tot de mogelijkheden, die moet je telefonisch doorgeven aan Wanadoo. Een downgrade/crossgrade naar Direct is niet zomaar mogelijk. De kruks is dat je je ADSL eerst moet opzeggen, en als dat volledig rond is kun je pas Direct aanvragen. Je zit al met al dan een maandje zonder internet. Nou zou dat nog wel te overzien zijn.

Je krijgt er wel wireless en telefonie en later ook televisie voor terug.
De winst zit hem in geen kosten aan de KPN, je kunt je abo van KPN eerst verlagen naar BelBudget (voor ADSL heb je namelijk BelBasis nodig), en als de Wanadoo telefonie werkt (je krijgt wel een ander nummer) dan kun je je KPN helemaal opzeggen. De kabel kan ik in mijn nieuwe huis ook achterwege laten, wanneer ik sateliet wil kijken en voor de rest daar waar wanadoo mee komt.

Uiteindelijk heb je dan alles van 1 aanbieder!
Alleen bovenstaande kinderziektes eerst maar eens uitzieken...

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02 21:17

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:16:
Ik ben om een andere reden geïnteresseerd in de Wanadoo Livebox, nl goedkoper ADSL (mag best minder snel). Kheb nu Wanadoo ADSL Basic. Daarvoor betaal ik nu totaal 53 euro per maand (28 euro aan de KPN en 25 euro aan de Wanadoo).

Die Basic heb ik al een tijdje. Die snelheid was ooit goed genoeg en is inmiddels meer dan verdubbeld. Ik heb liever minder snel voor minder geld. Toen ik met Basic begon had ik ongeveer de snelheid die nu op Wanadoo Go krijgt (kost ongeveer 27 euro per maand: (20 euro KPN en 7 euro Wanadoo).

Die Wanadoo Direct (het abo dat bij de Livebox hoort) kost 23 euro, even alle aanbiedingen daargelaten. Je betaalt alleen aan Wanadoo, geen kosten aan KPN.

Een downgrade naar Go behoort tot de mogelijkheden, die moet je telefonisch doorgeven aan Wanadoo. Een downgrade/crossgrade naar Direct is niet zomaar mogelijk. De kruks is dat je je ADSL eerst moet opzeggen, en als dat volledig rond is kun je pas Direct aanvragen. Je zit al met al dan een maandje zonder internet. Nou zou dat nog wel te overzien zijn.

Je krijgt er wel wireless en telefonie en later ook televisie voor terug.
De winst zit hem in geen kosten aan de KPN, je kunt je abo van KPN eerst verlagen naar BelBudget (voor ADSL heb je namelijk BelBasis nodig), en als de Wanadoo telefonie werkt (je krijgt wel een ander nummer) dan kun je je KPN helemaal opzeggen. De kabel kan ik in mijn nieuwe huis ook achterwege laten, wanneer ik sateliet wil kijken en voor de rest daar waar wanadoo mee komt.

Uiteindelijk heb je dan alles van 1 aanbieder!
Alleen bovenstaande kinderziektes eerst maar eens uitzieken...
Even een kick. Ik heb namelijk bijna een nieuwe woonruimte (krijg als het goed is, komende week de sleutel), en ik wil dan gelijk maar eens even goed beginnen met besparen.

Ik heb nu (nog) Planet ADSL Standard, in den beginne begonnen met 512/64 meen ik, en zit nu op 1120/352. Nu heb ik net zoals ^^stom die extra capaciteit niet echt nodig, en ik wil dus gaan besparen. Nou zag ik de reclame v/d livebox op tv, en dat ziet er natuurlijk best wel gers uit. Ben gaan rekenen, en ik kom op de totale kosten voor het eerste jaar op € 232.80, en daarna jaarlijks op € 298.80. Nu betaal ik voor Planet slechts € 573.48 per jaar, da's dan wel incl KPN. Ofwel ik kan dus op jaarbasis ruim € 340,- besparen! Bovendien heb ik dan geen genök met ompatchen, wat een drama schijnt te zijn, gewoon ene opzeggen, en op het nieuwe adres nieuwe abbo aanvragen. Hoef alleen de telefoonlijn maar te verhuizen.

Nu ben ik dus geen kei in WiFi, weet dan ook niet wat ik dan nog nodig heb, maar voor die 1,95 extra krijg je dus ook een USB WiFi-adapter voor in je desktop/laptop. En ik heb zo'n vermoeden dat die 'kinderziektes' mbt de telefonie van Wanadoo de reden is dat zij dat op dit moment nog niet ondersteunen.

Zijn er eigenlijk al wel mensen die de Livebox nu al in huis hebben, en die zijn/haar ervaringen ermee al kunnen posten? Ben daar behoorlijk benieuwd naar..

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is wat het bereik van de wifi is. Ik zie nergens een externe antenne oid. Ik heb hier zelfs een wireless router van 3com vind het maar tegenvallen heb er uiteindelijk maar een extra antenne aangemaakt... Ja springles doos:)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
inmiddels al meer mensen met een livebox ? ik heb net een livebox abo besteld !

dus misschien dat mensen nog wat ervaringen en/of tips kunnen posten voor toekomstige livebox gebruikers :D

Wie weet trouwens wanneer je via livebox kan bellen ?

• llevering
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:51:
Wat ik me afvraag is wat het bereik van de wifi is. Ik zie nergens een externe antenne oid. Ik heb hier zelfs een wireless router van 3com vind het maar tegenvallen heb er uiteindelijk maar een extra antenne aangemaakt... Ja springles doos:)
Bereik is matig, intern zit er dus een pcmcia-kaart, daar zit dus zo'n klein antennetje, maar dus niks bijzonders. En die dongle is niet groter dan een USB-memorystick, dus hoeveel antenne daarin zit mag je zelf nagaan ;). Door een houten vloer over een afstand van 6 meter, mocht ik blij zijn met een stabiele connectie van 2mbit/s succes als je het over een langere afstand wil laten werken. Of door een betonnen vloer.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik heb sinds kort ook Wanadoo ADSL Direct. Hiervoor gebruikte ik Wanadoo ADSL Lite van Wanadoo maar het werd me te gortig om 34,95 te gaan betalen voor een internet aansluiting. Dus in november Direct aangevraagd, eerst alleen met de modem, later via internet een wifi uitbreidingset erbij besteld voor 1,95 euro p/mnd extra.
Ik gebruik de ADSL aansluiting icm met een laptop en gebruikte eerst de stick. Er zit WiFi ingebouwd in mijn laptop maar ik kreeg het niet aan de praat dus probeerde het met die stick. Na 3 dagen deed die stick pijn aan mijn ogen ( waarom een usb 2.0 stick als ik ook WiFi ingebouwd hebt ) en ging ik dus pielen met de ingebouwde WiFi in mijn laptop. Ik had de eerste keer gewoon beter moeten kijken want dit keer kreeg ik het gewoon makkelijk aan de praat en elke keer als ik nu mijn lappie aanzet zoekt ie automatisch naar de wireless verbinding.
Zit nu op zolder ( 2 verdiepingen beneden staat mijn LiveBox ) en moet zeggen dat mijn snelheid constant op 24 mbps zit en dat de verbinding telkens goed tot zeer goed is, telkens 3 of 4 van de 5 hokjes bereik.
Ik moet er wel bij zeggen dat het bereik met de USB stick gevoelsmatig gewoon echt slechter was dan het ingebouwde WiFi in mijn laptop, dus verwacht er niet teveel van als je internet aansluiting beneden is en je gaat boven internetten.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Goed nieuws, de livebox icm VOIP is sinds vandaag live!!!. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat lopen...

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 06-01-2005 09:26 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Is de Livebox ook leverbaar in combinatie met snellere ADSL abbonementen? Dan wordt het echt interresant, omdat ik verwacht dat TV ook via de ADSL-lijn gaat lopen en 512/256 dan niet echt veel is, en als ik ook nog wil bellen........ :+

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• renzo4000
spk2go schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:20:
Is de Livebox ook leverbaar in combinatie met snellere ADSL abbonementen? Dan wordt het echt interresant, omdat ik verwacht dat TV ook via de ADSL-lijn gaat lopen en 512/256 dan niet echt veel is, en als ik ook nog wil bellen........ :+
Zover ik het kan acherhalen is het vooralsnog alleen mogelijk met een Direct variant. Wellicht dat ze dat in de toekomst gaan aanpassen???

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Undeclinable
  • Niet online
Op de site staat vanaf April 2005.....

beetje jammer eigenlijk, want ik zit nu met een ADSL Lite verbinding van Wanadoo en ik wil toch echt iets anders. M'n contract loopt alleen 13 maart al af. Dus ik moet een maand van te voren weten wat ik ga doen. Op het moment denk ik aan Casema Multi, maar ik hoop dat ze snel genoeg met de precieze tarieven komen van de Livebox ic.m. KPN ADSL. (ADSL+telefonie dus)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Verwijderd

Via welke standaard werkt de draadloze verbinding?? Ik heb momenteel de Speedtouch 120 en wil graag weten of ik deze ook kan gebruiken i.c.m. de Livebox.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Wat wel het relax is van Wanadoo is dat je nu kan Telefonie erbij kan nemen, bij een nieuw abonnement kan je voor 22,50 euro kan je onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland en dus internetten. Wordt onwijs veel naar gevraagd door klanten en het is zeker goed voor de consument door al deze concurrentie...
Wanadoo is sowieso goed bezig met hun product in de markt zetten, iedereen weet nu wat een LiveBox is terwijl niet eens iedereen het heeft.
Ze kunnen echt met recht zeggen dat ze 30 jaar internetervaring hebben, want over het algemeen spreek ik alleen maar mensen die uitzonderlijk positief zijn over Wanadoo, en eigenlijk nooit grote problemen, een uitzondering daar gelaten maar dat heb je altijd..
Ben al 4 jaar lid ( eerst telefoonlijn, later Lite en nu Direct ) en heb nooit problemen gehad met overstappen e.d., petje af hoor _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Le0032 op 06-01-2005 22:25 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 21:59
De buurman heeft z'n livebox, en dat ding is nou niet echt aan te bevelen.

Wireless bereik vind ik erg matig. Het adsl gebeuren is volgens mij gewoon gaar, als je het ding reboot, bouwt hij niet automatisch opnieuw de verbinding op. De adsl verbinding valt meerdere keren per dag weg. Gewoon drama...

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
trouwens ik heb nu ook telefonie bij m'n livebox aangevraagd, alleen op de wannadoo site staat dat ik dan wel belbudget moet houden ?.... ik kan toch alles van kpn opzeggen ???

• renzo4000
Nee, je hebt altijd je lijntje van KPN nodig anders kan je geen gebruik maken van internet + voip.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

mkanon schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:51:
trouwens ik heb nu ook telefonie bij m'n livebox aangevraagd, alleen op de wannadoo site staat dat ik dan wel belbudget moet houden ?.... ik kan toch alles van kpn opzeggen ???
Volgens de voorwaarden kun je na het krijgen van telefonie ook KPN opzeggen.

Wanadoo Actievoorwaarden Wanadoo ADSL Direct + Telefonie:
"De tarieven die Wanadoo voor haar ADSL producten hanteert zijn gebaseerd op de situatie dat de abonnee ook een telefonie abonnement heeft bij KPN. Indien een Wanadoo ADSL abonnee besluit zijn of haar telefonie abonnement bij KPN op te zeggen, zal KPN hogere maandelijkse kosten in rekening brengen aan onze partner die de ADSL verbinding technisch verzorgt. Deze verhoogde kosten worden door onze technische partner doorberekend aan Wanadoo. Wanadoo op haar beurt behoudt zich dan ook het recht voor om deze extra kosten door te berekenen aan de abonnee."

Dich bis echt unne foëzen haas

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10-2021
Ja maar dan moet je toch als nog de kosten die KPN doorberekend aan Wanadoo betalen (iets van 9 euro, gelijk aan het KPN budget abonnement). Dus het maakt qua kosten niet uit of je KPN houdt of niet.

[ Voor 18% gewijzigd door NH298 op 08-01-2005 20:22 ]

System specs

Verwijderd

Door de KPN-lijn te behouden blijf je ook bereikbaar op je KPN-nummer. Daardoor hoef je dan niet iedereen op de hoogte te stellen van je nieuwe nummer. Ik wil het zelf zo doen om voor de uitgaande gesprekken het Wanadoo-nummer te gebruiken en voor de inkomende gesprekken mijn huidige KPN-nummer.

Verwijderd

Ha lads,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een ADSL abbo.

Ik ben geen zware downloader maar wil ook geen limiet.
Ik zocht iets van rond de 20 euro p.maand
Mijn keus is nu gevallen op Wannadoo Direct met livebox en wireless (voor 1,95 per maand)
Ik vind de 1,95 een schijntje omdat ik bij de meeste abbo's een wirelessmodem moet aanschaffen en de prijs daarvan ligt al gauw op 100 euro.
Kortom de opstart kosten zijn voor mij vrij laag.
Ik heb de aanbieding (3 maanden 9,95, 9 maanden 19,95) die geldig was t/m 31-12 op 3 januari telefonisch afgesloten en ben nu in afwachting van de oplevering van ADSL.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.
En zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen. 8)7

Gr.

Stefan

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:08

NielsNL

DigiCow

Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe ze de livebox aan je TV gaan knopen.
Op de franse site staat via een ethernet kabeltje. :?
En of het compatible gaat worden met Windows MCE.

M'n Oma is een site aan het haken.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Misschien dat iemand het volgende weet :

Als ik m'n analoge telefoon aansluit op wanadoo dat moet hij in de livebox geplugd worden ? of kan dat ook nog via de gewone ptt dozen ? (ik denk trouwens zelf het eerste :P)

Verwijderd

mkanon schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:43:
Misschien dat iemand het volgende weet :

Als ik m'n analoge telefoon aansluit op wanadoo dat moet hij in de livebox geplugd worden ? of kan dat ook nog via de gewone ptt dozen ? (ik denk trouwens zelf het eerste :P)
Je kunt alle kpn-dozen (behalve de hoofdaansluiting) weer op de uitgang van de livebox aansluiten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 23:25 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:24:
[...]

Je kunt alle kpn-dozen (behalve de hoofdaansluiting) weer op de uitgang van de livebox aansluiten
in dat geval sluit ik de hoofd aansluiting op de livebox aan en de verdeler op de livebox.. ?

Verwijderd

Als je het volgende bedoelt dan klopt het ja

hoofdaansluiting -> ingang livebox +
uitgang livebox -> verdeler

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 09:14
TRAXION schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:42:

Kan ik het wifi gedeelte dan ook gebruiken zonder de door hen geleverde dongles ?
Ja dit kan!

[ Voor 72% gewijzigd door krn176 op 09-12-2005 16:33 ]

Verwijderd

Welk merk Wifi-kaartje zit er in de Livebox ?

• krn176
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:45:
Welk merk Wifi-kaartje zit er in de Livebox ?
een sagem 802.11g

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 18:25
Iemand al een idee wanneer TV erbij komt en of het wat is?

Verwijderd

Ik woon zelf in frankrijk en heb de livebox (plus) van wanadoo.
Ik heb het al 8maanden maar sinds dit jaar dus ook TV en radio, 6mbit down en 3mbit up en telefoneren in frankrijk op vaste lijn gratis naar mobiel startgesprek kosten van 0.03 cent volgens mij.
Nu,,, Tv werkt in het begin gaar. Maar na een update op de livebox doet het zo als het hoort. HAAR scherp beeld op de Philips 9969 plasma scherm. Ik kan de signaal gewoon op 1280*960/ 1080i (?) of 4:3 en 16/9 zetten door middel van het plus kastje. (das is weer een uitbreiding van 24.95e). Maar echt ik ben te genieten over de beeldkwaliteit. Vind bijna net zo goed als me schotel verbinding :D!
Internet heeft nog nooit er uitgelegen en werkt zoals de snelheiden zijn gegarandeert op alle tijd stippen op de dag (heb zelf ftp server, vandaar die up).
En telefoneren... tja ik heb 2 keer mee gemaakt in 2004 dat hij vastliep. Sinds het nieuwe jaar geen problemen mee gehad. Alleen is de kwaliteit soms naar mobiele nummers gaar :S....

IK vind het al een hele verbetering en me geld waardt
Zeker omdat ik voor 49.95 all in one hebt wat los echt veeeel duurder is.
Ok ik krijg beetje korting omdat me ouders thuis bij hun een bedrijf heeft maar dan nog blijft het aantrekkelijk ook voor particuleren.

Verwijderd

Wat ik mij afvraag is alleen hoe je je bestaande knp-nr naast je wanadoo-nr kan blijven gebruiken. Ik bedoel, je sluit je telefoon aan op de livebox (neem ik aan). Maar geeft die livebox dan ook de telefoontjes die op t "gewone" knp-netwerk binnenkomen door? Als dat zo is bestel ik vandaag nog :P

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Hoeveel wirelless pcs kun je aansluiten op die livebox, want ik heb er nu 1 maar wil graag 2 pcs draadloos aansluiten en 1 met kabel, is dat mogelijk. (ik kan het niet proberen aangezien ik het mobo nog niet binnen heb met wirelless kaartje erop) En hoe kan je 4 computers aansluiten met draad aangezien er maar 1 uitgang is (switch?)

[ Voor 16% gewijzigd door Jilvoos op 15-03-2005 19:52 ]

Verwijderd

een vriend van me heeft hem, en draadloos bereik is heel erg crappy.. we zitten amper 5 meter van het accesspoint en het bereik is nog maar 1 streepje in windows en valt continu weg. als we er ineens een linksys wrt54g (niet opgevoerd) neerzetten, dan is het signaal ineens gewoon volledig.

• renzo4000
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:50:
Wat ik mij afvraag is alleen hoe je je bestaande knp-nr naast je wanadoo-nr kan blijven gebruiken. Ik bedoel, je sluit je telefoon aan op de livebox (neem ik aan). Maar geeft die livebox dan ook de telefoontjes die op t "gewone" knp-netwerk binnenkomen door? Als dat zo is bestel ik vandaag nog :P
Je hebt in feite 2 telefoonnummers, zowel de bestaande van kpn en de nieuwe van wanadoo. Dus ja je houdt gewoon twee telefoonnummers.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Heeft iemand ook al uitgevonden hoe je bestanden binnen het netwerk kan delen ? want ik heb ze nu in de zelfde werkgroep maar zien elkaar niet ?!?! rara

Verwijderd

renzo4000 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:17:
Nee, je hebt altijd je lijntje van KPN nodig anders kan je geen gebruik maken van internet + voip.
Dat is dan ook de reden dat ik bij @home blijf. Ik heb er vaak genoeg over nagedacht om van de kabel over te stappen op ADSL, maar die extra moeite en (vooral) kosten voor zo'n KPN-lijn verhinderen dat.

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 22:41
adsl + telefonie is nog niet beschikbaar in mijn woonplaats. Ik heb ook niets gehoord over uitbreiding van het gebied waarbinnen dit kan, alleen maar van @home. Zij zeggen dat eind 2005 overal telefonie beschikbaar moet zijn.
Maar ik wil echter overstappen op een adsl abbonement, en het lieft eentje met telefonie (en dat is dus nog niet beschikbaar in mijn woonplaats). Weet iemand misschien nog iets over het uitbreiden van het gebied hiervan, van verschillende providers??

ohja, ik woon in een klein boeren gehucht onder Maastricht, en er zijn wel adsl abbonomenten beschikbaar (KPN) maar dus nog niet met telefonie.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Livebox = KLOTE

Ik heb het voor m'n opa aangevraagd, gewoon omdat die simpel ADSL internet wilde. Dat ding moet zich om de zoveel tijd updaten, waarbij telefoon wegvalt. Crasht soms. Als die geen zin heeft in de eerste update dan ben je onbereikbaar per telefoon.

En nu nog steeds, moet m'n opa zo'n HALVE minuut wachten voordat de telefoon bij iemand anders overgaat. Op de wanadoo site is dit een "bekend" probleem. Ze zijn bezig aan een oplossing zeggen ze. Al 3 maanden onderhand.

En dan de webinterface van dat ding, een ramp. Je moet als je je aanmeld een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, anders krijg je niet eens internet. En op je PC livebox software installeren, wil je dat ding kunnen configureren.

Ik heb er enorm spijt van dat ik dat abbo heb gekozen. Nooit meer Wanadoo voor mij. Prutsers. Kijk in internet en telefonie, en zie Tiscali wat ik hier zelf ook heb, die hebben sinds kort ook ADSL+telefonie (dat heb ik niet) maar wat ik zo lees daar is dat een goed modem, een Zyxel, en dat spreekt me toch alleen kwa design al 10x meer aan dan zo'n wit ding met flikkerend lampje met een grote W, wat je nergens onder kunt leggen omdat het niet vierkant is, niet kunt ophangen, en altijd in de weg staat. (Ik las laatst dat het lichtje wel uit kan worden gezet, dat ga ik ook snel doen).

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

stimpy-NL schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:12:ohja, ik woon in een klein boeren gehucht onder Maastricht, en er zijn wel adsl abbonomenten beschikbaar (KPN) maar dus nog niet met telefonie.
Heb nog even geduld, per 1 juni kun je ook dit soort abbo's via het KPN-netwerk krijgen. In mei zullen de reclamecampagnes van de verschillende ISP's beginnen.

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
pierre-oord schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:30:
Livebox = KLOTE

Ik heb het voor m'n opa aangevraagd, gewoon omdat die simpel ADSL internet wilde. Dat ding moet zich om de zoveel tijd updaten, waarbij telefoon wegvalt. Crasht soms. Als die geen zin heeft in de eerste update dan ben je onbereikbaar per telefoon.

En nu nog steeds, moet m'n opa zo'n HALVE minuut wachten voordat de telefoon bij iemand anders overgaat. Op de wanadoo site is dit een "bekend" probleem. Ze zijn bezig aan een oplossing zeggen ze. Al 3 maanden onderhand.

En dan de webinterface van dat ding, een ramp. Je moet als je je aanmeld een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, anders krijg je niet eens internet. En op je PC livebox software installeren, wil je dat ding kunnen configureren.

Ik heb er enorm spijt van dat ik dat abbo heb gekozen. Nooit meer Wanadoo voor mij. Prutsers. Kijk in internet en telefonie, en zie Tiscali wat ik hier zelf ook heb, die hebben sinds kort ook ADSL+telefonie (dat heb ik niet) maar wat ik zo lees daar is dat een goed modem, een Zyxel, en dat spreekt me toch alleen kwa design al 10x meer aan dan zo'n wit ding met flikkerend lampje met een grote W, wat je nergens onder kunt leggen omdat het niet vierkant is, niet kunt ophangen, en altijd in de weg staat. (Ik las laatst dat het lichtje wel uit kan worden gezet, dat ga ik ook snel doen).
Beetje jammer dat je er niet bij meld dat alle abbonees met een livebox een brief hebben gekregen met de uitleg over de problemen die de livebox HAD! en dat alle abbonees met een livebox 10 euro korting kregen op de volgende rekening! LIVEBOX = TOP Weinig tot geen problemen. enkel de opstart prehikelen. maar die zijn volgens wanadoo verleden tijd.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
Die 10 euro korting is omdat Kassa! er aandacht aan heeft besteed.

Verwijderd

Ben met mkanon eens, Livebox is top

Alleen heb ik een apart iets: de statusled van de lanverbinding knippert continue erg snel terwijl er geen lan activiteit is (heb dit gecheckt). Livebox werkt wel prima. Iemand die dit herkent?

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:09:
Ben met mkanon eens, Livebox is top

Alleen heb ik een apart iets: de statusled van de lanverbinding knippert continue erg snel terwijl er geen lan activiteit is (heb dit gecheckt). Livebox werkt wel prima. Iemand die dit herkent?
ik weet alleen dat de livebox wel checked op updates en en ze binnenhaalt.. of ie continu knippert heb ik eigenlijk nog nooit op gelet...

Verwijderd

mkanon schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:18:
[...]

ik weet alleen dat de livebox wel checked op updates en en ze binnenhaalt.. of ie continu knippert heb ik eigenlijk nog nooit op gelet...
Klopt, maar het is de lan-led (met 2 3hoekjes erboven) die snel knippert terwijl er geen lan activiteit is. Heb Wanadoo al gemaild maar nog geen antwoord gehad. Gelukkig werkt alles verder goed. Meld het als ik antwoord heb.

Verwijderd

Nou als iemand mij dan een tip kan geven, vanavond de hele avond bezig geweest om voor een maatje dat ding aan de praat te krijgen .... zonder succes dus.

Gaat om wanadoo direct met die livebox over het bb ned, volg netjes alle instructies en hij wenst me ook heel veel plezier met de aansluiting nadat er gemeld wordt dat het icoontje voor direct internet op het bureaublad is aangemaakt ....

Dns error, can't find page en verzin ze allemaal maar. Het lampje met @ brand dus er is verbinding volgens de gebruiksaanwijzing, tevens in de hardware-meldingen dat de netwerk-kaart correct werkt en ik heb een icoon met 100mbps verbinding in de taakbalk (connected) .... Het telefoontje brand ook niet, dus bellen via wanadoo zit er kennelijk ook niet in, overigens is er op de telefoon wel een kiestoon, echter dat zal gewoon via de KPN zijn dan (?)

Helpdesk niet bereikbaar op zondag-avond, dus morgen verder .... ik vind het nu al niets ....

• pierre-oord
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ding blijft klote, wat jullie ook zeggen. Zo'n 3 dagen terug nog: M'n opa weer geen telefoon, onbereikbaar, kon zelf niet bellen en internetten. Heeft ook geen mobiel, heeft toen bij buren gebeld naar mij, ik zeg doe stekker er maar uit en in, en jawel, minuutje later werkte alles weer.

En het probleem van bellen en een halve minuut wachten voordat er eindelijk verbinding is, is ook nog steeds volgens hem. Ik ga deze week wandoo bellen en zeggen dat ze een normaal modem mogen opsturen, dit is toch niet normaal. Als internet het nou niet doet, ok, maar geen telefoon. Stel dat er eens wat is bij die oudere mensen en ze snel hulp nodig hebben, en de telefoon niet werkt!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• krn176
is opgelost

[ Voor 100% gewijzigd door krn176 op 09-12-2005 16:33 ]

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-02 13:43
pierre-oord, hou ons aub op de hoogte of het de problemen opgelost heeft... Ik zit er ook aan te denken op Wanadoo met telefonie te nemen voor mijn schoonmoeder, maar het moet wel storingloos werken... Schoonmoeders en technische storingen gaan namelijk niet samen... ;)

Verwijderd

De Livebox is een prima apparaat als hij maar op de juiste manier aangesloten wordt.
Met name de installatie luister zeer nauw voor een goede werking van de Livebox.

Een aantal feiten:

Livebox dient direct achter het ISRA punt te worden aangesloten (plek waar KPN binnenkomt)
De kabel van de Livebox naar de muur NIET langer dan 3 meter
Tussen de Livebox en KPN Aansluiting (ISRA) geen splitters en/of andere apparaten

Zolang dit gevolgt wordt kan er qua installatie weinig tot niks meer fout gaan.

Cheerz,

• speedme
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zit er ook aan te denken om de ADSL Family met Telefonie te nemen.
Ik ben er alleen nog niet aan uit of ik de bedrade danwel de draadloze LiveBox zal nemen.
Maargoed, hier kom ik wel overheen.

Wat mij het meest interesseert (en die info is moeilijk te vinden), is hoe de geluidskwaliteit van het bellen is EN of de lijn vaak down gaat en er dus niet gebeld kan worden.

Kan iemand (of liefst meerdere personen) mij die info geven ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Family gaat over het eigen (nieuwe) DSL netwerk van Wanadoo. Zullen nog niet veel ervaringen met zijn momenteel vermoed ik. Zal wel komen in de tijd, je bent een soort pionier ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• speedme
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb helaas te vroeg zitten juichen......Family is nog niet beschikbaar hier, alleen ADSL Direkt.
Jammere is, dat die snelheid zuigt.
Ik heb namelijk nu nog een ADSL verbinding van Planet en die is 3 Mbit/s op dit moment
(loopt af op 1 juli)
Dus terugzakken naar een 1 Mbit is wel erg zuur :(

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
speedme schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:33:
Ik heb helaas te vroeg zitten juichen......Family is nog niet beschikbaar hier, alleen ADSL Direkt.
Jammere is, dat die snelheid zuigt.
Ik heb namelijk nu nog een ADSL verbinding van Planet en die is 3 Mbit/s op dit moment
(loopt af op 1 juli)
Dus terugzakken naar een 1 Mbit is wel erg zuur :(
Je kan ook andersom zoeken. Eerst kijken welke DSL netwerken leverbaar zijn op jou adres. KPN-DSL blijkbaar sowieso. Dan de ISP's af struinen naar een aanbieding passend bij wat jij zoekt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Bij mij gaat dit niet op. Heb de livebox om praktische redenen boven in slkamer staan (ca. 10 mtr van ISRA, via extra contactdoos) en aparte splitter voor telefoon. Prima snelheid etc. Werkt prima zo.
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:15:
De Livebox is een prima apparaat als hij maar op de juiste manier aangesloten wordt.
Met name de installatie luister zeer nauw voor een goede werking van de Livebox.

Een aantal feiten:

Livebox dient direct achter het ISRA punt te worden aangesloten (plek waar KPN binnenkomt)
De kabel van de Livebox naar de muur NIET langer dan 3 meter
Tussen de Livebox en KPN Aansluiting (ISRA) geen splitters en/of andere apparaten

Zolang dit gevolgt wordt kan er qua installatie weinig tot niks meer fout gaan.

Cheerz,

• Hendry Scholing
  • Laatst online: 03-11-2024
speedme schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:10:
Ik zit er ook aan te denken om de ADSL Family met Telefonie te nemen.
Ik ben er alleen nog niet aan uit of ik de bedrade danwel de draadloze LiveBox zal nemen.
Maargoed, hier kom ik wel overheen.

Wat mij het meest interesseert (en die info is moeilijk te vinden), is hoe de geluidskwaliteit van het bellen is EN of de lijn vaak down gaat en er dus niet gebeld kan worden.

Kan iemand (of liefst meerdere personen) mij die info geven ?
Ben nu sinds kort zelf in het bezit van de draadloze variant inclusief telefonie. Bevalt me prima. Bereik hier draadloos is beter dan mijn oude AP Asus WL300g. Telefonie klinkt iets anders dan rechtstreeks via KPN, maar niet vreemd oid. Laatste punt en niet geheel onbelangrijk: als je Family afsluit met livebox ben je gelijk klaar voor max 20 Mbit down!

Verwijderd

livebox is niks waard, heb al mijn tweede exemplaar 2 weken in bezit met family en telefonie aansluiting, met helpt mij niet maar veteld mij dagelijks bij de helpdesk "er wordt aan gewerkt"
Tot nu toe is de telefonie 7x uitgevallen, bellen naar mijn oude kpn nummer via de livebox funcitoneerd niet dan klikt hij alleen maar de telefoon gaat niet over, dus weer splitter ertussen en twee telefoons de ene voor gebeld te worden en de andere voor te bellen via voip,
kwaliteit van voip is ongelofelijk slecht, een echo van de stem, geluiden alsof toetsen worden ingedrukt etc, kom nu niet meer onder mijn abbo uit omdat een week om is.
Kon wel janken en wanadoo antwoord elke dag: heeft U een reset geprobeerd.
DOE HET NIET, meerdere kennissen met problemen.
:(

Verwijderd

De 716 van Thomson is een beter alternatief.
Modem-router-wifi-voip

Voice = MGCP, SIP
G.168
PSTN/VoiP
Caller ID, CLIR, Call waiting/transfer
3-way conference
V.92 Transparancy

Verwijderd

ben uiteindelijk geholpen worden en heb van wanadoo een nieuwe telefoon gekregen, een van de mederwerkers van de 3e lijn zit inderdaad op dit forum en heeft gereageerd en met goed bedantk, ik zal geen namen noemen maar W. bedankt. :>

Verwijderd

Bij mij gaat dit niet op. Heb de livebox om praktische redenen boven in slkamer staan (ca. 10 mtr van ISRA, via extra contactdoos) en aparte splitter voor telefoon. Prima snelheid etc. Werkt prima zo.
Het is ook niet zo dat de Livebox helemaal niet werkt als hij daar niet aangesloten wordt,
tuurlijk kan hij dan ook werken, alleen dat zijn de eisen die Wanadoo stelt.
Dus met die aansluiting garanderen ze een werkende lijn.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Hallo,

Vandaag een brief binnen gekregen van Kpn dat ADSL basic 6 mb/s wordt. Een verdubbeling van de snelheid. Nou ging ik even kijken naar andere abo's en kwam terecht bij de livebox.

Wij betalen nu gemiddeld per maand voor internet en telefoon zo'n 125 euro.

Ik ben van plan over te stappen naar de adsl family+livebox+telefonie. Ik twijfel alleen aan het feit dat er nog addertjes onder het gras kunnen zitten. Heb in het verleden zoveel rotzooi emt overstappen en nieuwe abbo's gehad. Ik wil het best maar dan moet het wel goed werken. Is de kwaliteit van het telefoneren goed ?

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-02 11:15
ik kan je geen informatie uit eerste hand geven over telefonie, de livebox heb ik wel. Een collega van mij heeft wel telefonie, maar is er niet helemaal over te spreken.
- meer ruis op de lijn, dat heb ik ook terwijl ik nog gebruik maak van telefoneren via de KPN.
- duurt lang voor je een kiestoon hebt na oppakken van de telefoon.
- duurt lang voor de telefoon daadwerkelijk overgaat waneer iemand belt.

verder hoop uiteenlopende verhalen over gehoord. ik heb wel de livebox vanwege adsl2, maar met telefonie wacht ik nog even.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:49
(reagerend op topictitel) Voor de PCMCIA kaart in de livebox wel, maar de usb dongle geeft echt bagger bereik. Mn laptop geeft een goed 18-54 mbit vebinding aan terwijl de ub dongle, die er 10 cm vanaf ligt, max 6 geeft, meestal schommelend tussen de 1 en de 6.

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1