Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[VOIP] Zoek oplossing om telefoon door te schakelen naarVOIP

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 22:12
Voor mijn bedrijf ben ik op zoek naar een softwarematige oplossing waarbij het mogelijk moet zijn dat mensen kunnen bellen naar een modem in een systeem, een operator neemt deze call op met zijn headset en moet deze eventueel door kunnen schakelen naar een ip adres. Dit is eigenlijk een soort helpdesk en onze mensen zitten verspreid over heel nederland. Hiermee kunnen we de kosten aanzienlijk omlaag krijgen want nu wordt alles doorgeschakeld naar de mobiele of huistelefoon van onze medewerkers.

Weet iemand of een dergelijke oplossing bestaat ?

Natuurlijk heb ik google al gebruikt maar weet niet zo goed waar ik moet zoeken, VOIP geeft duizenden resultaten en de resultaten die ik heb bekeken waar meer een callcenter idee waarbij je niet door kan schakelen naar een ip adres.

Ik ben op dit idee gekomen door de bekende programma`s als skype e.d.! Deze gebruiken we nu vaak i.c.m met de usb telefoon voor communicatie binnen ons bedrijf.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen ?

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:40
PCtje, linux, isdn-modem en asterisk?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Asterisk is denk ik wat je zoekt. Een linux PBX :) Hier nog veel meer informatie hierover. Je zet een bak met een paar modemkaarten of ISDN-TA's erin neer (bv. van de sponsor van asterisk, digium, en daar zet je linux en asterisk op. Klanten bellen in op je asterisk doos, en daarop kan je rules aanmaken om ze automatisch door te laten verbinden naar een VoIP medewerker.

Dat is de open-source aanpak, je hebt natuurlijk ook commerciele pakketten zoals Swyxware, wat onder windows draait en door z'n grafische interface wat gemakkelijker te configureren is.

Verwijderd

Als het wat mag kosten dan kun je kiezen voor de solution Swyxware dit te implementeren in een MS server 2000/2003. Als je deze server role installeert dan verschijnt deze als MMC in je server.

Voor meer info

www.voip-solutions.tk ----> momenteel staat er nog niet veel op omtrent Swyxware.
Dagelijks wordt dit forum uitgebreid. Het is de bedoeling dat er tutorials op komen te staan, o.s. Swyxware tuts voor een school project

Succes :)

Overigens is Asterisk een goed pakket als je een Linux Server hebt draaien.
Je kunt echt 'alles' met Asterisk, echter is het wel omslachtig configureren