PC Games: NTSC van belang?

Pagina: 1
Acties:

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 16:24

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Er worden regelmatig leuke pc games op veilingsites aangeboden waarbij de game afkomstig is uit de USA/Canada. Vaak wordt er dan bij vermeld dat het om een NTSC type gaat. Ik ga er vanuit dat dat er niet voor niets bijgezet wordt, maar aan de andere kant heb ik altijd begrepen dat NTSC/PAL voor pc games niet van belang is.

Kunnen pc games uit de USA/Canada hier gewoon net zo goed op een pc gespeelt worden, of is NTSC/Pal toch van belang?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nee, in een PC gebeurt er niets waar NTSC/PAL mee te maken heeft. Alleen consoles lijken mij dit onderscheid te maken :)

Verwijderd

Klopt NTSC-usa en NTSC-J is alleen van belang bij consoles.

• kodak
  • Laatst online: 01-12 16:24

kodak

FP ProMod
Topicstarter
Om dit topic even eerbiedig 'af te sluiten'. Diverse pc games uit de USA en Canada, in originele verpakking en soms nog sealed, heb ik inmiddels ontvangen. Ze werken hier allemaal gewoon. Als er dus bij bijv een veiling bij normale moderne pc games staat 'NTSC' dan kan je dat dus negeren.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals eerder gezegd, dat NTSC zal dus alleen op console games staan, niet op pc games. Indien het er toch op staat, slaat het nergens op. Ooit op een Nederlands pc spel zien staan dat het voor PAL geschikt is?

🖥️ | 🚗