Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een CF disk als ATA schijf dmv een "CF2IDE" adaptor? Ik zou namelijk graag m'n basic Windows install op zo'n CF willen zetten, dan veel ram steken en swapfile uitschakelen, en vervolgens m'n data op gewone schijven zetten.
De vraag is echter of het er sneller of trager op gaat worden natuurlijk
Vandaar de vraag of er iemand ervaring heeft met een Windows install op zo'n kaartje. Op het eerste gedacht afgaande zou ik denken dat het sneller gaat, vermits die dingen snelle search times hebben en relatief goede transfer snelheden tegenwoordig.. Of draait het ook bij de OS partitie meer om snelheid dan search times?
Ik veronderstel dat ook een RAID array van zulke kaarten geen optie vomt? Vermits de kaarten capacitief kleiner worden naarmate er sectoren verslijten e.d. Weet er trouwens iemand of dit gevolgen heeft op bestaande partities? (bvb je maakt een partitie max size van de kaart, dan na verloop van tijd wordt ie kleiner dan de gedefinieerde partitie?)
Alvast bedankt voor de input!
De vraag is echter of het er sneller of trager op gaat worden natuurlijk
Ik veronderstel dat ook een RAID array van zulke kaarten geen optie vomt? Vermits de kaarten capacitief kleiner worden naarmate er sectoren verslijten e.d. Weet er trouwens iemand of dit gevolgen heeft op bestaande partities? (bvb je maakt een partitie max size van de kaart, dan na verloop van tijd wordt ie kleiner dan de gedefinieerde partitie?)
Alvast bedankt voor de input!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 01:34 ]