[Outlook] Gmail laten werken via pop3

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Zelf heb ik Gmail account (zoals vele anderen) en wil dit graag laten werken en zo mijn mails ophalen in Outlook 2003. Oké, ik alles ingesteld maar er is 1 ding dat niet werkt. Toen ik mijn account ingesteld heb maakt hij onmiddelijk connectie met mn account en begon hij onmiddelijk alles binnen te halen van mails die ik staan had. Dit was het goede, nu doet hij dit niet meer, nogthans ik heb identiek dezelfde settings als in de read van gmail!

Iemand een suggestie om mijn probleem op te lossen?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al naar de 'help' van GMail zelf gekeken? Verder heeft GMail nog een goede newsgroup waarin het één en ander is terug te vinden.

Verder kan je eens kijken naar de laatste paar reacties in het GMail topic aangezien daar ook meldingen zijn te vinden over het werkend krijgen van Gmail in combinatie Outlook:

[rml][ GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 3[/rml]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als hij dat wat je altijd wilde niet meer deed, wat doet hij dan wel? Word de mail uberhaupt niet meer opgehaald?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Loop voor de zekerheid je instellingen eens na in Outlook, staan deze wel goed?
Als je rechtermuisklik op Gmail doet en je kiest "get mail" (ofzo :)) haalt-ie dan ook niets binnen?
Krijg je een foutmelding, of helemaal niets?

Er is tussendoor niets verandert aan de configuratie van Outlook of veiligheidsinstellingen van je computer? (andere firewall ofzo)

[ Voor 36% gewijzigd door anandus op 23-11-2004 08:48 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 10:41

mcB

In je settings van je gmail (op het web en niet in outlook) heb je de volgende keuze

1. POP Status: POP is enabled
0 Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)
0 Enable POP only for mail that arrives from now on
0 Disable POP

Het lijkt me dat je daar het vinkje verkeerd hebt staan.

Strix (Skullflame)

• nvidia
G33rt schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:44:
Als hij dat wat je altijd wilde niet meer deed, wat doet hij dan wel? Word de mail uberhaupt niet meer opgehaald?
Ja het klopt, de mails worden niet meer opgehaald. De eerste keer dat ik het account instel dan haalt hij alles op maar de 2e keer als ik opnieuw inlog geeft hij een probleem ...
anandus schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:47:
Loop voor de zekerheid je instellingen eens na in Outlook, staan deze wel goed?
Als je rechtermuisklik op Gmail doet en je kiest "get mail" (ofzo :)) haalt-ie dan ook niets binnen?
Krijg je een foutmelding, of helemaal niets?

Er is tussendoor niets verandert aan de configuratie van Outlook of veiligheidsinstellingen van je computer? (andere firewall ofzo)
Weliswaar krijg ik geen foutmelding. Je hebt ook de mogelijkheid dat outlook de connectie test met je gmail. Dit heb ik ook gedaan en het werkt dat ik door outlook een test bestand kan sturen. Enkel is er een probleem met het ontvangen van mails in outlook .... Wel zie ik hem zoeken naar bestanden, kijk je makkelijk zien in de bar onderaan in het venster van outlook, doch geeft hij niets weer in mijn postvak in! Wat zou er verkeerd kunnen staat in firewall? Ga wel daarover zeggen dak in een netwerk werk nu (WIFI) waarbij ik mijn modem heb aangesloten op een router en deze dan op een 3Com AccessPoint ...
mcB schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:55:
In je settings van je gmail (op het web en niet in outlook) heb je de volgende keuze

1. POP Status: POP is enabled
0 Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)
0 Enable POP only for mail that arrives from now on
0 Disable POP

Het lijkt me dat je daar het vinkje verkeerd hebt staan.
De instellingen staan identiek met wat je hierboven gezet heb. Heb dan nog es op "Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)" geklikt en op geslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door nvidia op 23-11-2004 09:08 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:08

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

stomme vraag, maar... waarom wil je geen imap met zoiets als gmail :?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• nvidia
ucchan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:45:
stomme vraag, maar... waarom wil je geen imap met zoiets als gmail :?
Kweet niet of je zelf gmail account hebt maar het is niet mogelijk te werken via IMAP: zie volgende link op Gmail
Does Gmail support IMAP?

Gmail doesn't currently support IMAP access. As part of our ongoing commitment to give our users easy access to their email, we have introduced POP access. We look forward to announcing more features as they become available.

Verwijderd

GMail in Outlook werkt niet elke dag goed, soms haalt hij niet alle mail binnen of lukt het verzenden niet |:(

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
idd, het werkt niet iedere dag even goed, daarom staat er op beta, achter Gmail.
Vandaag zelf de "problemen" ondervonden, kon tot 16.00 geen mail ophalen via pop3 bij Gmail.
Ik denk alleen dat ik daar niet te hard over moet klagen. Ik ben er door iemand, nadat die mij het gevraagd heeft, voor opgegeven, maar we betalen er natuurlijk niets voor, ik denk dat je dan wel eens probleempjes kan verwachten....ik ben al blij dat het bestaat!

Mako4444

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
kan je niet even bij outlook mailinstellingen testen doen??

edit: hier doet gmail via pop3 het niet en op de website krijg ik server error

[ Voor 41% gewijzigd door b..RAM op 02-12-2004 18:50 ]

• nvidia
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:12:
GMail in Outlook werkt niet elke dag goed, soms haalt hij niet alle mail binnen of lukt het verzenden niet |:(
Dit probleem heb ik nog niet gehad, wel dat er heel wat vertraging op zit, maar is eigenlijk niet onoverkomenlijk. Zal later wel geoptimaliseerd worden zodat het gebruik in outlook verbetert wordt. Heb wel gemerkt dat het ontvangen beter gaat na 16:00. Weet niet waaraan dit ligt maar hebben jullie dit ook?
mako4444 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:39:
Ik ben er door iemand, nadat die mij het gevraagd heeft, voor opgegeven, maar we betalen er natuurlijk niets voor, ik denk dat je dan wel eens probleempjes kan verwachten....ik ben al blij dat het bestaat!
Wat je zegt is natuurlijk waar, we betalen er niet voor, gratis dienst dus best mondje houden en hopen dat ze het kleine euvel verbeteren ...
b..RAM schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:42:
kan je niet even bij outlook mailinstellingen testen doen??

edit: hier doet gmail via pop3 het niet en op de website krijg ik server error
euhm, ja testen kan! Ikzelf werk met outlook 2003 en daarin heb je de optie om je connectie te testen vooraleer je eigenlijk je account bevestigd ...

Verwijderd

Ik heb ook problemen met outlook, niet met andere mail programma's, in combinatie met gmail.
Als ik berichten verwijder, dan kan ik ze niet opnieuw binnenhalen met outlook omdat outlook op
de een of andere manier opslaat wat al binnengehaald is. Ook nieuwe berichten worden niet meer
binnengehaald als er een stuk over 500 oude voorzitten: hij checkt de berichtenlijst en ziet geen nieuwe berichten meer :(
Pagina: 1