Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draaddikte & serieel of parrelel stroom schakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hy U tweakers,

Ben momenteel bezig met een full-tower casemod. Het is een redelijk oude kast en ik wil hem dan ook gebruiken als test-mod met allerlei dingen erin om te testen. Gewoon om te leren als het ware :) je moet ergens beginnen.

Goed, genoeg background geblaat. Wat ik wil is een 9v aansluiting in mijn kast. Heb dus een mooi gaatje geboord in de achterkant van me kast en daar een male-9v plug gemaakt. Wat ik nu wil doen is het volgende. Ik wil een print erin monteren waarin ik meerdere 9v outputs in me kast kan krijgen.

vraag 1:
Moet de print de stroom serieel of parrelel geschakeld zijn?

vraag 2: wat is de minimale dikte voor een kabel die 9v moet gelijden? Ik neem aan dat het aan de amperage licht dus FYI moet het in staat zijn om 0.08 ampere te trekken. (of heeft het daar nix mee te maken?)

Alvast bedankt voor de info

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Vraag1:
Ik zou parrale nemen, anders zou je voor elk toegevoeg stukje electronica de stroomkring moeten onderbreken, plus je voltage blijft gelijk, in serie word je voltage gedeeld over de gebruikers.

Vraag2:
Helemaal afhankelijk van wat je wilt gaan gebruiken, ik zou zeggen: "Strip een oude voeding en gebruik die kabels, zou moeten lukken" Tja of je moet er een versterker op aansluiten :P

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-11 16:27

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik zou parallel doen want bij serieel hou je niet veel meer over van je 9v.
En een gewone kabel is zat voor 80mA. niet te dun niet te dik. standaard speaker kabel is er goed geschikt voor.

Verwijderd

uiteraard parallel (net als de stopcontacten in huis) en draaddikte maakt niets uit voor zo'n kleine stroom, stuk telefoonkabel oid is prima.