Toon posts:

Windows 2000 - ziet niet alle harddisks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net WIN XP er af gehaald en WIN 2000 er opgezet..
(Ik ga leren programmeren is Delphi en de buurman zei dat het debuggen niet echt lekker liep op Windows Xp dus heb ik er Windows 2000 opgezet want dit zou het beter moeten doen..)
Maarja nu et probleem:
Bij windows xp had ik 4 schijven
C: 94gb
D: 28gb
F: 4gb
E: 70gb
ongeveer
Hij ziet nu alleen nog maar wat toen de C:\ en de D:\ was als c:\ en h:\ die andere schijfen zijn weg...
Hoe kan ik deze onder windows 2000 terug krijgen want er stonden wel bestanden op die noodzakelijk waren/zijn

Bij voorbaat dank
Erwin

Verwijderd

Je info is een beetje vaag. Hebben we het hier over 4 HD of 4 partities? En wat bedoel je met "wat toen de C:\ en de D:\ was als c:\ "? De inhoud van c: en d: staat nu beiden op c: ? Om XP te verwijderen en 2000 te installeren heb je natuurlijk een partitie moeten verwijderen, opnieuw creëren en moeten formatteren, dus er kan nogal wat veranderd zijn aan de indeling van je schijf(en).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 02:22:
Je info is een beetje vaag. Hebben we het hier over 4 HD of 4 partities? En wat bedoel je met "wat toen de C:\ en de D:\ was als c:\ "? De inhoud van c: en d: staat nu beiden op c: ? Om XP te verwijderen en 2000 te installeren heb je natuurlijk een partitie moeten verwijderen, opnieuw creëren en moeten formatteren, dus er kan nogal wat veranderd zijn aan de indeling van je schijf(en).
Oww das een goeie... hmm volgens mij zijn het hardeschijven? want ik heb precies dezelfde grootte van de partities als eerst maar nu missen er gewoon 2.
En ik bedoel ermee: Wat toen de C: was is nu ook C: en D: is nu H: en de rest is gewoon weg...
Misschien heb ik het zo beter uitgelegd

Bvd.
Erwin

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens een kijkje in schijfbeheer. Wellicht heb je ze ongeweten als dynamische volumes aangemaakt en moeten ze nog geimporteerd worden, aangezien de OS is veranderd. Daarin kun je ook nog de schijfletters aanpassen.

Raadpleeg de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers voor meer details. En dan in het bijzonder de hoofdstukken "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" (bij het stukje Dynamische volumes) en "Hoe zit het met schijfletters in DOS/Windows?" :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 23-11-2004 07:41 ]