Toon posts:

6800LE amd vs. Intel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Aangezien ik ten einde raad ben ga ik hier nog maar eens proberen wat informatie in te winnen.
Ik had een eerste versie van deze kaart met het gebrek dat ie na een tijdje uitsprong, pc blijft lopen, maar videokaart springt uit.
Deze kaart teruggebracht en na een tijdje een nieuwe gekregen nu heb ik een nieuwere versie, van MSI. Maar deze heeft hetzelfde gebrek. Na 3 minuten Half Life2 springt vid kaart uit en pc blijft doorgaan.

Iemand vertelde me dit vaker gehoord te hebben bij mensen met pentium en voornamelijk P4. Ik ken inderdaad ook iemand met AMD waar deze kaart perfect loopt.

Daarom is mijn vraag of mensen hier meer over weten en als er mensen zijn met hetzelfde probleem als mijn videokaart of ze willen laten weten of ze AMD of Penitum hebben?

Alvast bedankt!!!

p.s. als iemand mij misschien kan helpen met dit probleem mijn specs zijn:
p4 2.4
p4p800 deluxe
2x 512 mb ramm pc4000
gf NX6800LE
Windows Xp professional

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Misschien je voeding niet zwaar genoeg ...
wat voor voeding heb je ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht kan je je vraag beter even in dit topic stellen, dat gaat specifiek over de 6800LE.
Het 6800LE Topic Deel 10

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Je hebt idd een degelijke, redelijk zware voeding nodig voor zoiets, maar for whats worth it: onderstaand is 100% stabiel, en het is algemeen bekend dat nForce (AMD) en ATI elkaar bijten.

Vreemde eenden in de bijt heb je altijd.

Verwijderd

Topicstarter
UHm wat mijn voeding betreft dat is een 400 watt voeding alleen weet ik niet welk merk, maar in ieder geval geen A merk. Denk dus ook dat het een piek vermogen van 400 is ofzo.

Maar toch denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt aangezien ik hem bij een vriend in zijn pc heb gehad die een zallman 450 heeft en daar sprong de kaart ook uit bij HL2.

Verwijderd

jongeman, waarom weet ik je pc specs beter dan jezelf :+
Hij heeft een q-tec 400watt, heb hem al aangeraden een andere voeding te kopen ;)

Zijn kaart hebben we ook in mijn pc geprobeert.
p4 3,2ghz, 1gb 500mhz, p4c800-e deluxe, 9700non pro hiermee loopt hl2 perfect.
400watt zalman voeding, moet genoeg zijn wat er hangt maar 1 hd in.
Maar met zijn kaart gebeurt hetzelfde met mijn pc, als bij hem.
Start hl2, scherm springt op standby en dan kunt je niks meer.

Dat probleem had hij ook met zijn rev 1 msi 6800le, maar toen bijna overal bij 3dmark03, 05, counter strike.
Hij heeft nu dus een nieuwe gekregen rma (nu dus een rev 2). Er is niks overgeclocked en pipelines zijn dicht die stanaard dicht horen te zijn.

edit: Ik heb ook al verschillende drivers geprobeert, 66.93, 66.81, 66.45.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 00:33 ]

Verwijderd

Misschien een keer je PC formateren? en dan alles opnieuw installen en de nieuwste drivers erop gooien

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Mja is brakke vid kaart, maar was geloof ik alleen bij de 1e partij van die kaarten, zou inmiddels verholpen zijn. Maarja mischien heb je geen geluk, zou hem gewoon weer ff omruilen.

Had precies hetzelfde, maar ben toen niet voor de 6800 LE gegaan, maar heb een ander merk genomen.

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Probeer iemand te vinden met een sterke voeding én een AMD cpu. Probeer 'm daar uit. Heb je gelijk het antwoord op je vraag. Doet hij het daar dan ligt het aan Intel. Doet hij het daar ook niet dan ligt het toch weer aan de videokaart en moet je weer rma doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga hem zo bij een vriend testen met AMD, laat jullie de uitslag zo spoedig mogelijk weten.

Verwijderd

Heb ik ook gehad, video gaat uit, maar PC en geluid gaan gewoon door. Het lag aan de lengte van de voedingskabel die naar de videokaart liep. Door de videokaart op de kortst mogelijke voedingskabel aan te sluiten was het probleem verholpen.

P.S.
Mijn CPU is een AMD

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:20:
Heb ik ook gehad, video gaat uit, maar PC en geluid gaan gewoon door. Het lag aan de lengte van de voedingskabel die naar de videokaart liep. Door de videokaart op de kortst mogelijke voedingskabel aan te sluiten was het probleem verholpen.

P.S.
Mijn CPU is een AMD
Dat kan het inderdaad zijn, je moet ook een aparte voedings kabel voor je vid kaart gebruiken niet! met een splitter en dan samen op je HDD aansluiten! dus ff kabel checken mijn voeding gaf zo eerst ook problemen

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

weten of ze AMD of Penitum hebben
AMD of Intel ;)
Athlon XP of Pentium IV
Athlon 64 of Pentium IV etc...

Pentium is een processor, AMD of Intel is geen processor.

Als de tip van Arvades.1 niet werkt, dan zou je de kaart moeten RMA'en.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:20:

P.S.
Mijn CPU is een AMD
Toen we zijn vidkaart in mijn pc geprobeert hadden had ik aparte molex connector gebruikt, dus niet gesplit.
En korter kan in mijn pc niet, bigtower |:( Maar lijkt me sterk dat, dat het probleem zou zijn.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:28
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:41:
Maar toch denk ik niet dat het aan mijn voeding ligt aangezien ik hem bij een vriend in zijn pc heb gehad die een zallman 450 heeft en daar sprong de kaart ook uit bij HL2.
Zalman 450? Weet je dat wel zeker en was het toevallig ook geen b-merk?
Zalman heeft namelijk alleen maar 300 en 400 watts voeding. 450 kan dus niet...

Verwijderd

ID-College schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:38:
[...]

Zalman 450? Weet je dat wel zeker en was het toevallig ook geen b-merk?
Zalman heeft namelijk alleen maar 300 en 400 watts voeding. 450 kan dus niet...
Hij heeft in mijn pc getest is daar zit idd een zalman 400 watt in. 450 bestaat inderdaad niet. Maar zoveel weet hij nu ook weer niet van pc's :+

Verwijderd

Wat een BS verhaal dat het aan Pentium4 ligt.
Volgens mij gewoon een verzinsel van een of andere AMD fan-boy.
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan een brakke windows installatie of een te zwakke voeding iets dergelijks.
Maar aangezien je geen andere spellen opnoemt dan alleen half life2, spelen andere spellen en programma's schijnbaar wel gewoon goed.
Dus grote kans het een drivers/software probleem is.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:29 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

idd, ik mag dan AMD fanboy zijn maar dat is echt een bullshit verhaal dat Intel+ nVidia elkaar bijten (evenals nForce+Ati btw.).
Over dit soort problemen met de LE heb ik het gehad met en gast van nVidia en die bleef beweren dat eht een driver probleem is en dat dit opgelost word door de nieuwste driver (vraag me niet welke dat is atm.).
Maar het lijkt mij logisch als ie eht in 2 pc's niet doet dan zou ik ff naar de winkelgaan, en hem maybe nog daar alten testen en anders omruilen. Tja hij werkt immers niet naar behoren.

edit@ Mito hierboven, groote kans dat het je Win is jah ivm met oude drivers. Die krijg je er echt met geen enkel proggie echt goed af, blijft het altijd merken zijn mijn ervaringen.

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 23-11-2004 21:40 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:24:
Wat een BS verhaal dat het aan Pentium4 ligt.
Volgens mij gewoon een verzinsel van een of andere AMD fan-boy.
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan een brakke windows installatie of een te zwakke voeding iets dergelijks.
Maar aangezien je geen andere spellen opnoemt dan alleen half life2, spelen andere spellen en programma's schijnbaar wel gewoon goed.
Dus grote kans het een drivers/software probleem is.
Kaart is getest in 2 pc's, zijn eigen en mijne.
De zijne met 400watt q-tec maar om er dus zeker van te zijn dat het niet voeding was ook in mijn pc met 400watt zalman. Toevallig hebben we beide intel.

Zijn vraag is alleen of de LE problemen heeft met 865 (p4p800 zijn mobo), 875 (p4c800-e mijn mobo) chipsets. Omdat hij ergens gelezen had dat er meerder mensen met intel's waren deze problemen hadden.

Verder heeft hij zijn eigen pc al meerdere keren opnieuwe geinstalleerd. Zijn vorige videokaart was ook een nvidia dus zou zowieso geen probleem hoeven zijn.

Dit precies hetzelfde probleem had zijn rev 1 bij bijna alles, nu deze rev 2 tot nu toe alleen bij hl2 en ook bij stresstest van deze engine, maar er zullen vast meerdere spellen zijn vooral spelen met opengl doen raar.

Maar ja, kaart gaat RMA.

edit: mja zou met nieuwe drivers opgelost kunnen zijn, want hl2 is tenminste meer voor ati gemaakt als nvidia. Maar wel vreemd dat mensen met de normale 6800 hier geen last van hebben terwijl de LE eigenlijk gewoon een 6800 is alleen wat lager geclockt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 23:33 ]

Pagina: 1