laptop Packard Bell iGo 6208 intern geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Sinds ik dus enkele weken de iGo van een vriend van mij heb overgenomen, ben ik toch al tegen een paar problemen aangelopen.

Ik heb nu een probleem met het intern geheugen. Nadat ik windows XP professional opnieuw installeerde, gaf hij maar 384 mb geheugen aan. Dus wat heb ik gedaan, de geheugenmodules al een paar keer verwisseld en heb ook eens geprobeerd om op slechts 1 kaartje te werken (toen gaf hij 128 aan), terwijl er toch daadwerkelijk 512 in zit...
Everest (programmaatje) geeft ook maar 382 aan, het programma raadt aan om meer intern geheugen te plaatje.

Zie voor meer informatie over de laptop mijn vorige topic
hartelijk dank,
ik hoop dat iemand een oplossing heeft...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die Igo 6000 serie heeft shared mem voor het videogeheugen (heb hier de 6551 staan). Als dat op 128MB ingesteld staat verklaard dat het 'missende' geheguen.

Verwijderd

offtopic:
over je andere probleem met die accu, de accu wordt gaar als ie continu op adapter werkt, na een jaar is ie dan al behoorlijk afgenomen qua capaciteit.

• Ghannes
Terw_Dan schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:19:
Die Igo 6000 serie heeft shared mem voor het videogeheugen (heb hier de 6551 staan). Als dat op 128MB ingesteld staat verklaard dat het 'missende' geheguen.
Maar hoe hangt dat dan samen met het intern geheugen?

Verwijderd

Ghannes schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:29:
[...]

shared videogeheugen betekend dat de videochip een deel van het interne geheugen gebruikt (de videochip heeft geen eigen geheugen). Dat gaat dus af van die 512 mb.
Wel vreemd dat hij er 128 vanaf kan snoepen, de videochip in dat ding kan geloof ik maar 64mb gebruiken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ghannes schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:29:
[...]

Totaal heb je 512MB geheugen.
[][][][] <-- is 512MB

je videochip snoept hier 128MB vanaf

[][][] <-- is je 384MB intern geheugen
[] <-- is je 128MB interngeheugen dat door je videochip gebruikt wordt.

Doordat dit hardware matig gebeurd zal het ysteem ook altijd maar die 384 aangeven.

op het J6n mobo kun je echter de hoeveelheid geheugen instellen dat naar je videochip moet, 8 is geloof ik het minimum. Draai hier zelf met 32MB, dat is meer dan zat eigenlijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:05:
[...]

shared videogeheugen betekend dat de videochip een deel van het interne geheugen gebruikt (de videochip heeft geen eigen geheugen). Dat gaat dus af van die 512 mb.
Wel vreemd dat hij er 128 vanaf kan snoepen, de videochip in dat ding kan geloof ik maar 64mb gebruiken.
nope, als ik in de bios van de j6n kijk kun je de frame buffer size (videogeheuggen) instellen op 8, 16, 32, 64 of 128MB

[ Voor 30% gewijzigd door TERW_DAN op 23-11-2004 22:40 ]

• Ghannes
Ohzo op die manier, nu je 't zegt ja volgens mij heb ik laatst 128 mb aan mijn vga'tje gegeven (ingesteld in bios).
Helemaal vergeten |:(

Maar even voor alle duidelijkheid, ik heb dus 512 mb geheugen dat ik kan verdelen tussen mobo en vga'tje?
Denk dat ik toch maar een 512mb pc2100 (sodimm) d'r bij moet halen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ghannes schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:26:
Ohzo op die manier, nu je 't zegt ja volgens mij heb ik laatst 128 mb aan mijn vga'tje gegeven (ingesteld in bios).
Helemaal vergeten |:(

Maar even voor alle duidelijkheid, ik heb dus 512 mb geheugen dat ik kan verdelen tussen mobo en vga'tje?
Denk dat ik toch maar een 512mb pc2100 (sodimm) d'r bij moet halen...
Maar wat heb je dan nodig, veel geheugen of snel geheugen?
Want je kunt er wel veel bijvrotten, hij blijft die bandbreedte delen he

Verwijderd

Terw_Dan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:38:

nope, als ik in de bios van de j6n kijk kun je de frame buffer size (videogeheuggen) instellen op 8, 16, 32, 64 of 128MB
hmm ok, op de site van PB stond 64, vandaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:36:
[...]

hmm ok, op de site van PB stond 64, vandaar.
Ik geloof dat dat standaard is voor die dingen (PB zegt bij al die dingen dat het 64MB is, maar veel dingen kunnen nog hoger, maar dat wordt vaak niet vermeld).

• Ghannes
Nu heb ik 2x256 maar ik wil dus 1x256+1x512.
VOor de videokaart wilde ik het maximale gebruiken, 128mb. Dan blijft er nog 128+512 over voor het werkgeheugen, of zie ik het verkeerd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ghannes schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:00:
Nu heb ik 2x256 maar ik wil dus 1x256+1x512.
VOor de videokaart wilde ik het maximale gebruiken, 128mb. Dan blijft er nog 128+512 over voor het werkgeheugen, of zie ik het verkeerd?
Klopt, je moet gewoon het videogeheugen van je totale geheugen afhalen.

Verwijderd

heb sinds kort een igo 6551 maar deze laadt niet op, nieuwe batt. besteld omdat ik dacht dat deze kapot was maar ook hier het zelfde resultaat, het lampje bovenop brandt wel .
iemand enig idee?? B.V.D.
Ritch
Pagina: 1