spellen/programma's op computer blokkeren

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
Mijn broertje zit voor zijn examen, maar wil niet leren en zit alleen maar spelletjes te spelen etc. Nu heb ik hem iedere keer nog geholpen tegenover mijn ouders(ikzelf ben met mijn havo examen pas serieus gaan leren ca. 2 weken voor het examen en sommige pas een dag voor het examen). Maar vandaag kreeg ik een grote bek van hem, van hier tot tokio met verwensingen niet normaal erbij. En een air aan de kont dat ie heeft.

Dus het is payback time. Ik zal hem krijgen. Die spellen gaan van de computer af, maar meneer installeerd die natuurlijk weer net zo hard opnieuw. Hij gebruikt als smoes ik heb de computer voor school nodig, maar zit spelletjes te spelen en als de deur van zijn kamer open gaat, dan druk ie snel op de windows toets en staat daar waarrempel het programma word met een half getypt verslag erin.

Wat ik graag wil is dat ik programma's en dus ook games kan blokkeren en deze blokkade in het weekeinde er bijvoorbeeld af kan halen(via netwerk is helemaal mooi, maar goed ik ben vaker thuis dan hem, dus met een wachtwoord kom ik er dan ook wel).

Is dit mogelijk?

We krijgen straks ook personeel bij ons op kantoor, dus daar ga ik het dan ook voor gebruiken, maar dit was aanleiding om het eens per direct uit te zoeken.

Ik heb ook zelf net gezocht: Ik heb gezocht op google in zowel NL als engels en ik kom iedere keer weer uit op spam/virus/spyware/websites blokkeren uit of wat men voorstelt is een aparte useraccount aanmaken met beperkte rechten(maar dat is ook niet de bedoeling).

Bestaat een dergelijk programma eventueel commercieel(gaat dan straks toch naar kantoor hierzo).

We gebruiken windows XP pro op een vrij nieuwe computer; p4 2,8 AIT9600XT en verder ligt er door het hele huis netwerkkabel.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ach, ik denk niet dat dat de oplossing van het probleem is. Ik zou zeggen laat em gewoon spelen, als ie dan zn examen niet haalt, heeft ie zn straf wel. Haalt ie het wel, dan was het blijkbaar niet erg dat ie speelde.
En verder lijkt het me vrij onmogelijk als hij wel Administrator rechten moet behouden.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 21:37
Wissel die mooie videokaart gewoon om met een S3 1 MB videokaartje, spelletjes spelen lukt je echt niet meer. (Op patience en mijnenveger na dan) :*)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43
Hmmm, verslagen typen, he? Wat ik zou doen is quota instellen voor je broertje zodat hij geen spellen KAN installeren. Als je dat samen doet met een beperkt account kan hij:

• Niet dingen installeren omdat ie dat niet mag;
• Niet dingen kopieren naar de harde schijf (complete installaties) omdat z'n quota dat niet toelaten;

Dat helpt wel denk ik, hoewel het natuurlijk ook een stukje eigen verantwoordelijkheid van je broertje is dat ie goed leert en geen spelletjes speelt :/ ...

/edit: zo'n apart account zal wel moeten, administrator mag immers alles, beetje strijdig met je wens ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Bananenplant op 22-11-2004 22:29 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Nu verlaag jij je tot zijn gedrag, is toch helemaal niet nodig. Jouw een zorg of hij het haalt of niet.

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:34

Ding

Boii

Zolang je broertje admin rechten houd, is er eigenlijk maar één probaat middel:
Zijn muis-wijsvinger breken.

Heeft weinig tot geen permanente gevolgen, gamen is uitgesloten voor een periode van 6 weken en gewoon nog leuk om te doen ook! >:)

<nu weer ff serieus>
Zolang je broertje admin rechten heeft helpt eigenlijk niets.
</nu weer ff serieus>

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

Verwijderd

neem zn pc in, en laat m zn verslag maar schrijven

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 21:54
hahaha;

Ik weet dat ik mij tot zijn gedrag verlaag. Maar het gaat mij niet om zijn examen. Hij weet hoe windows werkt, maar daar houd het bij op. Ik mag altijd alles doen zodra het van het standaard afwijkt en toen ik gisteren zoveel verschrikkelijke dingen naar mijn hoofd gesmeten kreeg, dacht ik. Zal jou wel krijgen jongen. ('kan hem wel klappen geven, maar dat doet hem niks en het blijft toch mijn broertje, dus kindermishandeling is de laatste optie :+ ; ik denk dat ik hem hier keihard mee zal pakken!!!; kijken hoe snel die vanmiddag gaat schreeuwen O-) )

Goed meneer krijgt bij deze een beperkt account. :9

Dat ga ik dan straks op kantoor bij ons ook maar doen; beperkte accounts.

Mensen bedankt voor de hulp ennuh nu ik het teruglees was het ook wel een beetje hart uitstorten. ;) Wat allemaal wel niet kan hier _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door wildow op 23-11-2004 11:58 ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Pagina: 1