Toon posts:

Hoe Wlan router instellen voor planet internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een x-micro 11g wlan router. het lukt me alleen niet ermee op het internet te komen. Ik kan wel de router zelf in en instellingen doen. Het probleem zit um denk ik met namen bij de instellingen voor de modem om verbinding met internet te maken. Dit komt omdat ik niet precies weet hoe ik de Alcatel speed touch modem (was er vrij snel bij met adsl dus dit is de eerste serie) in de router moet instellen. Als ik rechtstreeks met de modem inbel dan gebruik ik daarvoor een inbelverbinding met username en password(deze kan de modem niet zelf onthouden) en bij de tcp/ip[ instellingen een vast ip adres:10.0.0.150 en subnetmask: 255.255.255.0 en op basis van pptp vpn. Verder is het ip van de router: 192.168.1.1 en maak ik gebruik van dhcp en krijg dit ip adres toegewezen: 192.168.1.100.

Als ik in het configuratiescherm van de router kijk moet ik ten eerste al een internet verbindings soort kiezen. Zoals te zien is in de lijst hieronder. Aangezien mijn directe verbinding met de modem met pptp werkt neem ik aan dat ik voor deze verbinding in de router moet kiezen?

Obtain IP automatically (DHCP client)
Fixed IP address
PPPoE to obtain IP automatically
PPPoE with a fixed IP address
PPTP
L2TP

Als ik pptp kies moet ik de volgende gegevens invullen:

My IP: (192.168.1.100)
Subnet Mask: (255.255.255.0)
GateWay: (192.192.168.1
Server IP: (10.0.0.150)
PPTP Account: (username@adsl-comfort)
PPTP Password: (mijn password)
Retype Password: (mijn password)

Wat ik tussen de haakjes heb staan heb ik ingevuld, maar ik weet niet zeker of het goed is. Zo weet ik niet zeker wat ze met gateway bedoelen ik heb hiervoor het ip adres van de router gebruikt, ook weet ik niet of dat server aderes juist is, ik heb het ip gebruikt, wat ik normaal gebruik (tcp/ip)als ik bij planet internet inbel. Weet iemand wat ik hier precies allemaal moet invoeren, want ik krijg hem niet aan de praat. Nu zie ik bij de dialup ook nog een hostnaam staan: 10.0.0.138 pc1, die heb ik nog nergens ingevuld. Dus ik doe waarschijnlijk ergens wat fout. Kan iemand mij helpen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

My IP: (10.0.0.150)
GateWay: (10.0.0.150)
Server IP: (10.0.0.138)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hem nog steeds niet aan de praat met de instellingen die je hebt gegeven. Klopt alles wel? En moet ik inderdaad het pptp protocol kiezen?Ik hoop dat iemand me kan helpen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 09:42
heb je geen ingebouwde firewall?

you had me at EHLO

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:47

GVR

Ik denk dat als je planet belt dat ze je de instellingen zo kunnen geven?

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zit een ingebouwde firewall in ja, heeft dat er wat mee te maken?(heb deze overigens nog niet aangezet)? Ik heb overigens mijn norton firewall uitgezet, in het geval die problemen zou veroorzaken. Maar het lukt niet via de router in te bellen. Iedere router is weer anderes met instellingen, dus planet heeft geen standaard gegevens daarover. En op de website zegt planet internet: Het aanleggen, instellen en onderhouden van een lokaal netwerk (LAN) wordt niet ondersteund door de Servicelijn van Planet Internet.

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 20:10
Instellingen voor Planet:

Encapsulation: PPPoA
VPI/VCI: 8/48
Muxing Type: VC-Mux

Voor de rest gebruikersnaam en wachtwoord opgeven en het werkt.

(Deze instellingen werken voor mijn Linksys).

Verwijderd

Topicstarter
Die zaken die jij opnoemt kan ik helemaal niet instellen in mijn router. ik kan niet kiezen voor een ppp0A, wel voor een PPPoE. En die andere twee instellingen worden bij mijn router helemaal niet vermeld.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 17:38

SpeedBart

Futurama 0wnage

Tweak de alcatel speedtouch 510 naar pro en dan kun je deze instellingen in de modem doen en hoef je niets meer in de wireless modem in te stellen.

(op de beveiliging na dan....)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
hoe tweak ik die acetel modem dan? Moet ik daar software voor downloaden? Verder neem ik aan dat ik wel iets moet invullen in mijn router, die moet toch de opdracht doorgeven aan de modem?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op het forum gezocht, maar volgens mij kan je alleen de analoge versie van die modem tweaken, ik heb de isdn versie. Dus daar schiet ik dan ook weinig mee op.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 17:38

SpeedBart

Futurama 0wnage

Check de FAQ:
[TOPIC=279710///#10]

astu, gaat ook met isdn versie zover ik weet.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:14:

My IP: (192.168.1.100)
GateWay: (192.192.168.1
Die vetgedrukte gateway kan ik niet plaatsen??? ligt dat aan mij of ies ie gewoon fout? moet die 2e 192 niet 168 zijn???
tweakerbee schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:28:
My IP: (10.0.0.150)
GateWay: (10.0.0.150)
Server IP: (10.0.0.138)
denk zelf dat die server ip en gateway omgewisseld moeten worden dus zo:
GateWay: (10.0.0.138) of (192.168.1.1)

[ Voor 34% gewijzigd door Mauridia op 23-11-2004 18:56 ]

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Met instellingen in de router was de modem niet aan de praat te krijgen. Dus heb ik mijn modem toch maar getweakt, en het werkt ook nog! Nu werkt wel allles inclusief draadloos internet! Bedankt allemaal voor de hulp. Ik heb dit bericht getikt vanaf mijn nieuwe Siemens loox 720 pda met ingebouwde wlan!
Pagina: 1