Toon posts:

Nieuwe configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort via de universiteit alhier een nieuwe pc aan te schaffen. Nu ben ik echter een tijdje uit de pc-wereld geflikkerd doordat ik een laptop had, maar aangezien ik toch een goed systeem wil, voor een niet al te hoge prijs (ik weet dat het wat duurder is dan elders, maar hier heb ik een verrekte gunstige regeling).
Vertel me wat je vindt, wellicht kan ik er iets mee. Wat kan ik beter anders doen of welk component moet ik echt niet aanschaffen?

AMD Athlon 64 3200+, 2000Mhz, 512KB cache (s939)
2 x 512MB DDR DIMM 400/PC3200
Asus A8V Deluxe DDR (socket 939) +audio +lan +Sata +fw
19” iiyama MM904UT 455 Pro (trin)
MidiTower Aopen H600 black 350W (ATX)
128 MB XFX 6800LE OEM
160GB Western Digital (7200rpm) 8MB cache Sata
Samsung 616F6x/40x DVD
NEC 3500 +- 16/4/8x dual layer OEM

Dit alles voor € 1345,-

Miskoop, duurkoop of best redelijk?

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Heb je al de November BestBuyGuide gezien op de mainpage? Daarin staan alternatieven met motivatie. Wellicht heb je daar wat aan.

Het ziet er overigens prima uit hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door raps op 22-11-2004 22:12 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Ik zou even wachten met je processor die worden namelijk binnenkort goedkoper...

Verwijderd

Topicstarter
Is het wellicht een betere keuze om toch nog voor een 754 chipset te gaan, aangezien ik in de toekomst toch een omschakeling moet gaan maken naar een PCI-e moederbord + kaart en het daarom toch beter iets meer budget kan houden?

Dit moederbord is namelijk ietsje duurder dan een dergelijke en als ik er dan minder lang plezier van heb is het natuurlijk alsnog vervelend.

-edit-

17” iiyama E434S - 1280x1024 - 14ms - 450:1, 370cd (ook zwart)

dit is de andere monitor die ik zou kunnen overwegen, maar ik weet niet wat de algemene mening hierover is. de een is positief en de ander erg negatief. Ik weet ook niet wat de garantiebepalingen zijn bij iiyama, aangezien ik aan zie komen dat ik me vreselijk ga ergeren aan dode pixels.

Een andere videokaart is op zich ook mogelijk, maar binnen dezelfde prijsklasse kon ik weinig alternatief vinden, dat qua prestatie ongeveer hetzelfde is. Zou ik dan beter een 9800 kunnen nemen, totdat ik (zie bovenstaand) een PCI-e mobo aanschaf?

Ik lees net allerlei beeldige berichten over de nForce 4 chipset, is die dan te prefereren boven degeen in dit systeem?

Dat zijn weer een boel vragen, maar wellicht dat jullie me kunnen helpen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 22:31 . Reden: uitbreiding specificaties ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, wachten op een prijsverlaging? De voorlaatste was half oktober en bedroeg 9%. Die van November bedraagt 7,5%. En dat voor een CPU van rond de € 190,=. Dat zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. :) Maximaal hebben we het over een bedrag van misschien € 40,00 per eind december omdat de onderdelen van de configuratie sowieso altijd wel iets zakken.

Of de prijs goed is zou je aan de hand van de pricewatch op Tweakers.Net http://www.tweakers.net/pricewatch kunnen berekenen waarbij je dan niet de bijgeleverde software moet vergeten.

Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar hardware uitzoeken op basis van specs, reviews, ervaringen, probleemgevallen, etc. wat neerkomt op een zoeken en lezen.

Verder zijn de 'supermarkt-PC's' vaak zeer scherp geprijst. Bij de ALDI heb je er een voor € 1.099,= met goede specificaties en een behoorlijke bundle software. PCI-E trouwens. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 22-11-2004 22:30 . Reden: tiehiepoo ]

ARME AOW’er

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01 22:20
Megamind schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:11:
Ik zou even wachten met je processor die worden namelijk binnenkort goedkoper...
Das nogal een normale gang van zaken he :P

Maar goed, een prijsverlaging kan er iid aankomen.
Maar wachten sucks.

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:28:

Een Tweaker kan prima zelf zijn/haar hardware uitzoeken op basis van specs, reviews, ervaringen, probleemgevallen, etc. wat neerkomt op een zoeken en lezen.
je sais, maar ik vind zoveel uiteenlopende meningen en het tweakers forum is zo enorm, dat ik door de bomen het bos niet meer zag en dus besloot een ijselijke gil in het diepe te doen (dat moge dan geen uitdrukking zijn, maar het staat wel mooi)

ofwel: om hulp te roepen. en bij deze.
ben trouwens nu de aldi aant raadplegen, wellicht is dat een optie.

-edit-
aldi pc staat niet op de site, weet je daar meer vanaf?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 22:35 . Reden: site up to date? ]

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Die staan in CSL aanbiedingen

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:34:
[...]
je sais, maar ik vind zoveel uiteenlopende meningen en het tweakers forum is zo enorm, dat ik door de bomen het bos niet meer zag en dus besloot een ijselijke gil in het diepe te doen (dat moge dan geen uitdrukking zijn, maar het staat wel mooi)
Staat geweldig, maar desondanks verzamel je slechts meningen van anderen en moet je alsnog je eigen keus bepalen.

Vergat te zeggen /me Welkom op GoT * trouwens. :)

Kijk eens in [TOPIC=869626///#systeemvragen] en dan begrijp je direct waarom je nauwelijks kans maakt op een reactie. Je bent absoluut niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die deze vraag stelt. Je zult er echter wel begrip voor opbrengen dat de meeste users domweg niet reageren met een reactie op een vraag die ze misschien al 100 maal hebben beantwoord.

Ik vind de prijs voor het in de topicstart genoemde systeem niet verkeerd. Ik vind ook de prijs van een behoorlijk Lidl of ALDI systeem niet verkeerd.

Je vraag 'Miskoop, duurkoop of best redelijk?' is daarmee beantwoord.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
nu goed, dan ben ik nu uit een aantal zaken gekomen alsnog met jullie hulp. wat een aantal links al niet kunnen doen. natuurlijk begrijp ik dat er niet altijd prijs gesteld wordt op dergelijke vragen, maar op het moment dat het er, na zelf zoeken, niet duidelijker van wordt en de verkoper te springen staat om ook maar iets te verkopen, al dan niet goed, dan moet je toch iets.

dan blijf ik toch nog zitten met de chipset en de socket? wat is wijsheid?
zie dat de 6600GT ook nog binnen mijn budget zit en die maakt gebruik van PCI-e, maar wordt niet aangeraden in het november budget base artikel, aangezien de meeste mensen nog zullen wachten op een nforce chipset icm deze PCI-e slot.
zal dat zo ontzettend veel uitmaken en zal een huidig moederbord goed genoeg gebruik maken van een dergelijke toekomstige kaart?

er is dus een aantal factoren die mij aan het twijfelen maakt en uiteindelijk maakt het in de prijs niet zoveel uit. ik kan natuurlijk een ongegronde keuze maken, maar ik wens mij geen buil te vallen.

aanrader?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het voordeel van AGP is dat er een gigantische keuze aan videokaarten is die het er dan weer niet overzichtelijker op maken. AGP heeft zich ruimschoots bewezen en ongetwijfeld zal PCI-E doordat het een nieuwere ontwikkeling is weer wat beter zijn.

Uit mijn hoofd gezegd maakt het daadwerkelijk nauwelijks verschil (ik onthou niet alle reviews die ik lees) alleen de prijs zal wel wat hoger liggen. Daarentegen ben je op de toekomst voorbereid maar wat zegt dat als je over 3 jaar een nieuw systeem kunt kopen met wéér wat meer en beter?

Knoop doorhakken en kopen en voorlopig dan geen prijslijsten of reviews lezen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 22-11-2004 23:07 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:06:Knoop doorhakken en kopen en voorlopig dan geen prijslijsten of reviews lezen. :)
dat is het beste advies wat ik in tijden heb gehoord. dank daarvoor.

ik had eigenlijk een soortgelijke vraag als de originele poster: moet ik voor de optie s939 of toch maar de s754 gaan? er zijn dan zo ontzettend veel reviews en vergelijkingen, als je daar niet een paar maanden voor vrij maakt om door te spitten en ontwikkelingen mee te maken, dan is het maar lastig om tot een goed onderbouwde keuze te komen. meningen, keuzes, twijfels.

dan is zo'n advies toch echt het beste ;-)

nogmaals bedankt!
Pagina: 1