Wireless op een oud laptop (Olivetti p133s)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Tiemen55
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-10-2023
Weet iemand of het mogelijk is wireless te internetten op zo'n oude PC. Ik heb hem gekregen en er windows 98 opgezet. Hij heeft een CD speler, een 1,4 GByte Harddisk en 40MB geheugen. Verder heb ik thuis een wireless netwerk dat prima functioneerd. Ik probeer deze PC op dat netwerk aan te sluiten met behulp van een ZyAIR b-120 kaartje. Het kaartje werkt wel want in mijn KISS Divx speler doet hij het prima. Nu heb ik al ergens op internet gelezen dat het wel eens zo kon zijn dat de kaart niet werkt met een wat oudere laptop. Verder heb ik ergen gelezen dat er 16 en 32 bits PCMCIA kaarten en aansluitingen zijn. Mijn vragen zijn de volgende:

1) Zijn er inderdaad 16 en 32 bits aansluitingen voor PCMCIA?
2) Werkt daardoor mijn Zyxel ZyAIR b-120 niet?
3) Bestaan er 16 bits wireless PCMCIA kaartjes?
4) heeft iemand een ander idee om deze laptop online in mijn netwerkje te krijgen?

P.s., De laptop heeft geen USB aansluiting?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. heb je uberhaupt wel goed gezocht ?
Met de sear ben je er nl. zo achter dat er idd 16- en 32-bits PCMCIA kaartjes bestaan, en ook hoe je het verschil er tussen kan zien.

Of er 16-bits WiFi kaartjes zijn weet ik niet, maar grote kans dat het er expliciet bijvermeld zal staan

Tijd voor een nieuwe sig..

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een oud Wlan kaartje gehad. die krijg ik weer terug. Dat is een Benq 100 geloof ik. Die doet het perfect. Die werkte eigenlijk perfect met een Compaq Cyrix 200 laptop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Google is trouwens ook je vriend : http://www.google.nl/sear...16bit+wireless+PCMCIA&lr=

Ik stel voor dat je eerst zelf eens het e.e.a. gaat opzoeken, dit is allemaal met 5 tellen inspanning zo te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.