Toon posts:

Leadtek pvr2000 of Hauppauge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Momenteel overweeg ik een tv-kaart te kopen. Nu ben ik al zover dat ik er een wil met een hardware encoder. Alleen twijfel ik nog tussen de Hauppauge pvr-150, de pvr-350 en de Leadtek winfast pvr2000. Over de eerste twee is veel info te vinden. Over de laatste echter een stuk minder. Ook op dit forum heb ik gezocht, maar ik heb toch nog vragen.

Dit is wat ik denk te weten:

pvr150
hw encoder(mpeg2)
Veel software support
alleen mpeg 1 en 2 opnemen(hardware)
prijs: +/- 100

pvr350
hw encoder(mpeg2)
Veel software support
Radio
tv-out(alleen voor mpeg2 files) met hw mpeg2 encoder
alleen mpeg 1 en 2 opnemen(hardware)
prijs: +/- 175

pvr2000
hw encoder(mpeg2)
Radio
software support???(vermoedelijk minder)
mpeg 1 en 2 opnemen(hardware)
kan ook met software andere formaten opnemen
prijs: +/- 120

De radio vindt ik wel toegevoegde waarden geven, maar is voor mij niet zo heel belangrijk.
De extra Tv uitgang op de pvr-350 heb ik niet nodig.

Wat ik wil weten over de pvr2000:
Hoe is de support van van third party software?
Hoe is de meegeleverde software?
Zijn de andere formaten MPEG-IV/WMV verkregen door het transcoden van mpeg2?
Kan er in avi opgenomen worden?
Hoe is verhoudt deze kaart zich tot de kaarten van hauppauge?
Heeft iemand ervaring met deze kaart?
Hoe is de beeldkwaliteit van deze kaart?
Is het resultaat een beetje mooi?

Mijn computer:
Asus a7n8x deluxe
athlon 2500(Barthon)
geheugen: 1024 mb@3200mhz
ATI 9800pro(zit al een tv-out op)
Pinnacle dc10
hd: WD 120GB + Hitachy 80GB

Verder sta ik natuurlijk open voor suggesties.

Groeten,

jpfv

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De Hauppauge wordt iig ondersteund door MCE2005, wellicht ook handig om te weten als je een keuze gaat maken.
Zie ook [rml][ XP MCE] Media Centre 2005 Tips & Tricks[/rml]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
De ondersteuning van de leadtek is gewoon minder. Ik heb ook lang getwijfeld destijds maar toch maar de pvr350 gekocht. Omdat daar gewoon veel meer over te vinden was.

PS pvr150mce heeft wel radio.
@microkid
Op de website van leadtek wordt ook pvr2000 mce genoemd dus die zal wel werken onder mvc2005, Een vluchtige blik op de kaart leert mij dat deze kaart ook gebruik maakt van een conextant encoder dus ik denk dat kwaliteit niet uitmaakt. Het zal wel de ivac16 zijn alleen de pvr350 en oude pvr250 maken gebruik van de ivac15.

Edit
MCE 2005 lijst van MS
http://www.microsoft.com/...s/dfw/partnerlisting.mspx

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 22-11-2004 23:03 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ach, laat ik het zo zeggen: als je een TV kaart wilt kopen waar je je geen buil aan zult vallen dan is de Hauppauge toch #1. Gezien het feit dat hij ook ondersteund wordt in diverse andere tools zoals GBPVR, SageTV e.d., en de uitbreiding met de Hauppauge MediaMVP box maakt deze kaart momenteel toch wel tot 1 van de "best buys" van dit moment.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• leonbong
  • Nu online
Het ontwerp van de leadtek ziet er hetzelfde uit als die van pvr250 deze was bijna identiek aan het reference design van conextant.

Zie PVR250
Afbeeldingslocatie: http://www.shspvr.com/pvr_model/haup_roslyn.jpg
Zie Leadtek
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/multimedia/image/winfast_pvr2000_2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor zover.

Ik krijg het idee dat ik misschien de Leadtek toch maar moet vergeten. Ik neem overigens aan dat er inderdaad geen echte mpeg4 opnames mee kunnen worden gemaakt.

Software ondersteuning is toch wel belangrijk.

Ik zie nu dat die 150mce gewoon door xp ondersteund wordt. Hij kost maar 79 bij computerland. Dat maakt die kaart ook wel interessant. Alleen zit ar geen ab bij. Maar verder heeft dat ding meer functies dan de 150. Zijn er verder dingen die ik moet weten over de MCE producten. Het zijn toch geen kreupele versies ofzo?

Welke Hauppauge moet ik dan nemen. De 350 of die 150mce

Zijn ab's los te krijgen?

Hoe zit het met dingen als teletext?

Trouwens niemand die de pvr2000 weleens in actie heeft gezien?

Groeten,

Joost

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie trouwens dat de 150mce geen mpeg1 compressie doet.

• leonbong
  • Nu online
Wat wil je gaan doen?

MPEG1 VCD dat is kwaliteit die je toch niet wil als je mpeg2 kan 8)

Ik zou alleen de pvr 350 nemen als je zeker weet dat je die TV-out van dat ding gaat gebruiken anders is het zonde van het geld.
Ik heb destijds de pvr350 gekregen van de winkel omdat de beloofde pvr250 lang vertraagd was. Die tv-out gebruik ik nooit.

MCE versie hebben alleen geen AB en zijn iets goedkoper. Als je geen XP-MCE gaat gebruiken zou ik de normale pvr150 nemen heb je teminste een AB.

Teletext schijnt te werken maar ik heb het nog nooit gebruikt.

Edit
Die andere formaten van de leadtek dat is volgens mij transcoding vanaf mpeg2 naar iets anders. Dus is geen pluspunt je kan de bestanden van de pvr150 of 350 later ook omzetten naar divx ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door leonbong op 23-11-2004 18:23 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Umm, dat onderste plaatje is geen PCI volgens mij... lijkt met niet echt te kloppen dus :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• leonbong
  • Nu online
deepspace schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:25:
[...]

Umm, dat onderste plaatje is geen PCI volgens mij... lijkt met niet echt te kloppen dus :X
Jawel hoor een kaart die 3,3 en 5 volt geschikt is. De hauppauge heeft ook biede nokjes erin zitten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Aarg laat maar, ik zag alleen de kleine afbeeldingen en niet de 100% versies. De pinnen zager er zo erg vaag uit..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tiberianchan
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik ben ook op zoek naar een TV-kaart met een hardware encoder. Dit om mijn kapotte VCR te vervangen. Ik zit dus ook te twijfelen tussen leadtek en hauppauge. Ik zit alleen met een vraag:

Kan de Hauppauge WinTV PVR150 automatisch uit standby komen of zelfs Hibernate ?
Of kennen jullie TV-software die compatible is met een van de twee tv-kaarten die dit voor elkaar kan krijgen?

De leadtek kan dit namelijk wel, maar na wat ik op GoT heb gelezen heb ik toch mijn twijfels.

Jabbering Gibberish

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Bij mijn weten is de PVRx50 niet in staat de PC uit standby of hibernate te laten komen. Als ik wat wil opnemen schedule ik het gewoon en laat de PC aan staan. Het zou wel handig zijn als de PVR de pc wakker kan maken, scheelt weer e.e.a. aan stroom. :)

• Tiberianchan
Precies :) Alle beetjes helpen... ook al is het maar een paar centjes per maand :+. Bovendien maakt mijn PC op dit moment best wel een #$%@-herrie :(

Maar weet iemand dan van third-party software die wel deze mogelijkheid heeft?

Jabbering Gibberish

• leonbong
  • Nu online
Ik gebruik GBPVR deze is in staat de pc te wekken voor een opname. Maar de standaard software van hauppauge kan de pc ook uit hibernate halen. Deze maakt een standaard pc-taak aan.
PS Beide kaarten worden onderstuent door GBPVR

• Tiberianchan
Bedankt voor de info, daar heb ik echt wat aan :), maar gaat ie daarna dan ook weer terug naar standy/hibernate ?

En nog een vraagje :+. Is het voor de besproken kaarten mogelijk om direct te encoden in VCD, SVCD en DVD formaat, zodat ik ze gelijk kan branden in bijvoorbeeld nero? Dan hoef ik niet te encoden naar het formaat dat ik wil.
SVCD is toch wel het belangrijkste voor mij, aangezien ik geen DVD-brander heb (zucht... ik loop achter :( ;) ) en VCD...... dan kan ik net zo goed mijn dot-matrix printer uit de kast halen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Tiberianchan op 30-03-2005 01:17 ]

Jabbering Gibberish

Verwijderd

Topicstarter
Ok, uiteindelijk heb ik de Leadtek gekocht(oem versie). Met deze kaart ben ik erg tevreden. Ik heb hem al een maand of 4

Het beeld is mooi
Hij doet het altijd
neemt op in alle formaten(software matig)
mpeg 1 en 2 hardwarematig(DVD, VCD)
Software die erbij hoort is goed(laatste versie van de website)
Werkt met mce2005
Kan direct branden (volgens mij ook naar vcd)
Pagina: 1