Toon posts:

Thumbnail koppelen aan FTP site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet zo thuis in FTP/HTML enzo, ik heb wel de search gebruikt, maar kwam er niet goed uit, dus sorry als ik een eerder gestelde vraag wederom stel.

Ik heb eindelijk een goed werkende FTP server gebouwd. Hierop staat een slordige 10 gig aan foto's die bij mijn weekendbesteding (scouting) gemaakt zijn. Nu maak ik foto's die ongeveer 4mb per stuk zijn, en mensen balen ervan om een 50-tal foto's te downloaden van een evenement, terwijl ze er maar een paar willen.

Nu wil ik het volgende maken, als het kan: Een website die als het ware de ftp site spiegelt, waarin er door mappen gesurft kan worden en op thumbs kan worden geklikt, om de foto te downloaden. Is deze software er? Ik kan wel zelf handmatig foto's resize en doorlinken, maar dan ben ik jaren bezig, dit moet toch automatisch kunnen?

Ideeen iemand?

Alvast bedankt voor de hulp!
Marc

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat mis je precies in deze software? Moet het perse via FTP gaan; en runt er op dezelfde machine geen webserver die dezelfde foto-directory kan gebruiken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:23:
Hallo,

Ik ben niet zo thuis in FTP/HTML enzo, ik heb wel de search gebruikt, maar kwam er niet goed uit, dus sorry als ik een eerder gestelde vraag wederom stel.

Ik heb eindelijk een goed werkende FTP server gebouwd. Hierop staat een slordige 10 gig aan foto's die bij mijn weekendbesteding (scouting) gemaakt zijn. Nu maak ik foto's die ongeveer 4mb per stuk zijn, en mensen balen ervan om een 50-tal foto's te downloaden van een evenement, terwijl ze er maar een paar willen.

Nu wil ik het volgende maken, als het kan: Een website die als het ware de ftp site spiegelt, waarin er door mappen gesurft kan worden en op thumbs kan worden geklikt, om de foto te downloaden. Is deze software er? Ik kan wel zelf handmatig foto's resize en doorlinken, maar dan ben ik jaren bezig, dit moet toch automatisch kunnen?

Ideeen iemand?

Alvast bedankt voor de hulp!
Marc
Het lijkt mij een stuk makkelijker als je gewoon een programma zoekt die automatisch alle foto's tegelijk kleiner maakt. dat scheelt jou bandbreedte en de downloader een hoop irritatie vanwege dat het zo traag gaat...

ik weet zo geen progje die dat kan...