Installatie problemen PHP en MySQL met IIS

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Hallo,

Ik heb hier een Windows 2003 Enterprise server opgezet.
Nu is het mijn bedoeling om daar een PHP geschreven website op te zetten.

Ik wou dus IIS gebruiken, en dan daar PHP en MySQL ondersteuning bij te zetten.

Ik ben naar de website van php geweest, en heb daar php 4.3.9 gedownload.
Ik ben ook naar de MySQL site geweest, en daar heb ik MySQL 4.1.7 gedownload.

Ik heb dit dus geinstalleerd, maar als ik dus na http://localhost/index.php ofzo ga, dan doet ie het niet. Ik krijg te zien dat de pagina niet gevonden kan worden.. Als ik in dezelfde map een HTML file zet, dan doet ie het wel (bijvoorbeeld index.html). De locatie waar de bestanden in staan zijn dus wel goed.

Maar volgens mij is er dus nog iets niet goed ingestelt. Maar ik zit hier nu zo'n anderhalf uur mee te rommelen, maar krijg het gewoon niet draaiend.

Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je zegt niet wat je precies in IIS hebt ingesteld, daarnaast kan je veel beter Apache draaien als je PHP wilt gebruiken want de performance van IIS op dit gebied is om te huilen.
Als je echter toch gebruik wilt maken van IIS moet je ff de manual op www.php.net goed doornemen, daar staat perfect uitgelegd hoe je alles moet installeren. :)
Het best kun je ook de ZIP-file downloaden en niet de PHP Installer, want die bevat alleen de CGI-module, en dat is niet bepaald veilig, betrouwbaar en snel in gebruik.

Tesla Model Y RWD (2024)

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
--MeAngry-- schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:23:
Je zegt niet wat je precies in IIS hebt ingesteld, daarnaast kan je veel beter Apache draaien als je PHP wilt gebruiken want de performance van IIS op dit gebied is om te huilen.
Als je echter toch gebruik wilt maken van IIS moet je ff de manual op www.php.net goed doornemen, daar staat perfect uitgelegd hoe je alles moet installeren. :)
Het best kun je ook de ZIP-file downloaden en niet de PHP Installer, want die bevat alleen de CGI-module, en dat is niet bepaald veilig, betrouwbaar en snel in gebruik.
Ik zit nu op de Apache website (http://www.apache.org). Maar welke Apache moet ik dan downloaden? Ik zie een hele boel dingen staan onder "Apache Projects".

Maar ik ga voor het veiligste en dat blijkt dus Apache te zijn :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Volgens mij is er hier geen programmeer probleem :)
Dus het topic staat hier niet op z'n plek. Daarnaast zijn er m.b.v. google en de GoT search genoeg topics te vinden over de installatie van PHP (al dan niet met apache) onder Windows, dus vandaar dat dit topic op slot gaat.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.