[publisher] lettertype online niet zichtbaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ha Mensen,

Ik heb een vaag probleem !

Ik heb namelijk een webpagina gemaakt in MS Publisher, maar de lettertypes worden online niet weergegeven. Het gaat hier natuurlijk om afwijkende lettertypes. Er wordt wel een vervangen lettertype weergegeven. Het is gewoon WordArt wat ik dan gebruik. Natuurlijk snap ik wel dat anderen dit lettertype dan ook moeten hebben om het online te lezen. MAAR nu heb ik alle afwijkende WordArt lettertypen opgeslagen als een JPG file. Dan moeten ze toch gewoon te zien zijn online lijkt me ? NIET DUS 8)7 Wat moet ik doen om het wel zichtbaar te krijgen voor anderen ?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Een link naar je pagina posten?

• Bertuss
Heeft dat nut dan ?
Naja wil wel geven hoor:
toevallig een review van laptop geplaatst hier op GOT. De kop hoort dus een afwijkend lettertype te zijn:

http://home.zonnet.nl/bertuss/

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Maar jawel, wij zijn hier niet helderziend! Ik zie dat hij in IE een plaatje weergeeft met de text: Bertuss' Hp.... etc., dan doet hij het toch?

Want ik neem aan dat je het alleen over je titel hebt...

[ Voor 11% gewijzigd door Rowanov op 22-11-2004 21:20 ]

• Bertuss
Rowanov schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:18:
[...]

Maar jawel, wij zijn hier niet helderziend! Ik zie dat hij in IE een plaatje weergeeft met de text: Bertuss' Hp.... etc., dan doet hij het toch?

Want ik neem aan dat je het alleen over je titel hebt...
Inderdaad alleen de titel ... ja de titel zal wel afgebeeld zijn, maar niet in het goede lettertype ... tenminste dat neem ik aan ... want dan wordt het nog vager ... of jij hebt het lettertype op je pc staan.
Je zou een slordig-achtig lettertype moeten zien op schrijfmanier ... en niet een standaart (denk arial) lettertype.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bertuss schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:23:
[...]

Inderdaad alleen de titel ... ja de titel zal wel afgebeeld zijn, maar niet in het goede lettertype ... tenminste dat neem ik aan ... want dan wordt het nog vager ... of jij hebt het lettertype op je pc staan.
Je zou een slordig-achtig lettertype moeten zien op schrijfmanier ... en niet een standaart (denk arial) lettertype.
Ik krijg dat lettertype sowieso wel te zien als het bij Publisher zit aangezien ik dat ook geinstalleerd heb, maar het is gewoon een GIF-plaatje, dat hoort er bij iedereen hetzelfde uit te zien.
Het valt me btw ook niet tegen hoe de site in Firefox wordt weergegeven! :) Ik had een grote troep verwacht, MS-software kennende. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik zie dat slordige lettertype in de vorm van een .gif met transparante achtergrond.

edit//
Laat maar, screenshot werkt niet :(

[ Voor 73% gewijzigd door Rowanov op 22-11-2004 21:29 ]

• Bertuss
HUH :? 8)7 Hoe kan dat ? Ik zie het echt niet op mijn laptop namelijk ... op mijn desktop pc wel. Ik heb ook iemand anders gevraagd te kijken en die ziet ook een standaart lettertype. Hoe kan het dan dat hij op de ene pc te zien is en de andere niet ?

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dat zal best wel aan die code brij liggen die dat programma uitpoept, maar dat ga ik voor geen goud uitzoeken.

Verwijderd

Volgens mij doet ie het gewoon hoor. Aangezien je een plaatje gebruikt hebt, lijkt het me stug dat een browser dan zomaar het lettertype gaat veranderen. Zou een mooie boel worden; dat je bijvoorbeeld een plaatje gemaakt hebt voor een zakelijke website, met een schreefloos lettertype daarin en dat je browser dan zegt: "nee man, das nie leuk, doe ff wat vrolijks... kijk hier heb je Comic Sans MS, das veeeeel leuker" :p

maare, dit plaatje krijg ik te zien:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/bertuss/index_bestanden/image347.gif

• Bertuss
Tja dat is dus het goed lettertype ....

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bertuss schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:38:
Tja dat is dus het goed lettertype ....
Dat is geen lettertype, dat is een afbeelding.

• Bertuss
sdomburg schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:46:
[...]

Dat is geen lettertype, dat is een afbeelding.
Hahahah ja dat snap ik ook wel ... heb hem zelf opgeslagen als afbeelding *DUH* Maar het probleem is, dat ik op een andere pc een lettertype zie die niet klopt ! Hoe kan dit .. dat is nu ffies de vraag ...

Verwijderd

PC met een identiteitscrisis?

• Bertuss
Het vreemde is ook dat ik de plaatjes en de dus ook de kop niet kan selecteren :? Heel vreemd ...

[ Voor 3% gewijzigd door Bertuss op 22-11-2004 21:59 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

lijkt me eerder iets van een cache probleem of een hoerige proxy-server. Een JPG/GIF heeft geen lettertypes dus kan je ook nooit het verkeerde lettertype zien.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bertuss
OzBoz schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:45:
lijkt me eerder iets van een cache probleem of een hoerige proxy-server. Een JPG/GIF heeft geen lettertypes dus kan je ook nooit het verkeerde lettertype zien.
Nee dat lijk met ook, maar het is toch echt zo ... :/

Verwijderd

Het is dus niet zomaar een gifje/jpgtje wat je ziet. Als je browser al die MS 'troep' in de html niet snapt toont je browser gewoon het plaatje. Snapt de browser het wel toont ie het als wordart, maar alleen in lettertype 'budhand' als je dat op je pc hebt staan en anders in Arial o.i.d.

Edit: verwijder je Budhand font maar eens en installeer het maar weer eens. (en tussentijds reloaden)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 22:59 ]

• Bertuss
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:58:
Het is dus niet zomaar een gifje/jpgtje wat je ziet. Als je browser al die MS 'troep' in de html niet snapt toont je browser gewoon het plaatje. Snapt de browser het wel toont ie het als wordart, maar alleen in lettertype 'budhand' als je dat op je pc hebt staan en anders in Arial o.i.d.

Edit: verwijder je Budhand font maar eens en installeer het maar weer eens. (en tussentijds reloaden)
Het is wel JPG/GIF ! Dat is juist het vreemde ..

Verwijderd

Bertuss schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:03:
[...]

Tjsa, gebruik eens een normale editor, dan leer je tenminste waar je mee bezig bent en je kunt meer in de hand houden. Je krijgt nu zoveel ranzige zooi mee in je source :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:36 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bertuss schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:53:
[...]
Nee dat lijk met ook, maar het is toch echt zo ... :/
Een gif/jpg kan nooit lettertypen gebruiken. Dat zijn bitmaps. Dus als iets er anders uit ziet ligt dat aan andere dingen en niet je gif/jpg.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Bertuss
OzBoz schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:41:
[...]

Een gif/jpg kan nooit lettertypen gebruiken. Dat zijn bitmaps. Dus als iets er anders uit ziet ligt dat aan andere dingen en niet je gif/jpg.
Tja zo denk ik er ook over maar WAAAR ligt het dan aan ? Dit is toch vaag ?

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
Bertuss schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:03:
[...]
Lees de reply van dadyo nog eens goed na ... hij legt je namelijk uit waarom je die afbeelding niet ziet ...

Alle mensen die hier de afbeelding namelijk wel zien hebben namelijk geen last van wordart.

Als je alle overbodige code van ms publisher weghaalt zul je namelijk plotseling op iedere normale computer die plaatjes kan laten zien het plaatje ook zien.

• Bertuss
Tja uit de reply van dadyo maak ik op, dat de browser de code niet moet snappen om de letters goed af te beelden op een pc zonder het lettertype. Dat is toch stom ? Doet een browser zijn best om het te snappen ... dan snapt ie het en dan is het nog niet goed. Wie het snappe, snappe het, maar ik snap het niet meer. :P

Verwijderd

Mocht je over Dreamweaver beschikken dan moet je daar je pagina maar eens in laden.
Dan ga je naar menu 'commands' en daarin kies je 'Cleanup word html'. Hierna sla je de waarschuwing over omdat een boel van de publisher-html gelijk is aan de word-html. Je vinkt alles aan wat aan te vinken is en start de filtering.
Je code gaat ineens van 842 naar 280 regels en de pagina ziet er bijna gelijk uit en met een echt plaatje als kop in elke browser (terwijl er eigenlijk nog genoeg te verbeteren over blijft! Maar da's meer voor puristen :p ).

• Bertuss
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:38:
Mocht je over Dreamweaver beschikken dan moet je daar je pagina maar eens in laden.
Dan ga je naar menu 'commands' en daarin kies je 'Cleanup word html'. Hierna sla je de waarschuwing over omdat een boel van de publisher-html gelijk is aan de word-html. Je vinkt alles aan wat aan te vinken is en start de filtering.
Je code gaat ineens van 842 naar 280 regels en de pagina ziet er bijna gelijk uit en met een echt plaatje als kop in elke browser (terwijl er eigenlijk nog genoeg te verbeteren over blijft! Maar da's meer voor puristen :p ).
Haha ja ik vat het THX iig ! Tja ik heb nog wel ergens dreamweaver. Ik ben een ongelooflijke HTML N00B. Daarom ... ik kan wel een beetje met dreamweaver omgaan ... misschien dat ik me daar wat meer in moet gaan verdiepen. Naja ik ga die morgen wel ffies proberen. Weet iemand trouwens of je ook gewoon WordArt kan gebruiken, zonder het als afbeelding op te slaan ? Ik heb ook een site voor een school gemaakt en het is nogal belangrijk dat die goed afgebeeld wordt ! Daarin heb ik de WordArt letters niet opgeslagen als afbeelding. Daarbij heb ik hetzelfde probleem ... op de ene pc doet ie het wel en de andere weer niet. Is het daarbij ook gewoon een kwestie van de HTML-filter er doorheen halen ?

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
Wordart is iets wat pas kan op webpagina's als je microsoft word (met wordart) hebt geinstalleerd en internet explorer gebruikt om te websurfen. De computers waar dit het geval is zullen wordart laten zien... en als je dan een raar font hebt gebruikt iets anders doen als dit font niet op die computer beschikbaar is.

Je kunt geen wordart code gebruiken zonder de wordart ook als afbeelding op te slaan voor normale webpagina's omdat je er niet vanuit kunt gaan dat alle mensen die je site bekijken voldoen aan alle voorwaarden om de wordart ook te zien - namelijk internet explorer, microsoft word en het juiste font op de computer.

Als je bijvoorbeeld met dreamweaver de html code schoonmaakt (cleanup word html) dan wordt de wordart code verwijderd en blijft alleen de code voor het plaatje over, die in de meeste browsers gewoon werkt. (de meeste omdat er ook browsers zijn die geen plaatjes laten zien)

En dat het stom is dat een browser wordart niet moet snappen om het goed te doen als het font er niet is -- mee eens, dat is een beetje raar, maar als je geen html n00b meer bent (en je zit op de goeie weg volgens mij) dan wordt het vanzelf duidelijk.

• Bertuss
mullah schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 01:20:
Wordart is iets wat pas kan op webpagina's als je microsoft word (met wordart) hebt geinstalleerd en internet explorer gebruikt om te websurfen. De computers waar dit het geval is zullen wordart laten zien... en als je dan een raar font hebt gebruikt iets anders doen als dit font niet op die computer beschikbaar is.

Je kunt geen wordart code gebruiken zonder de wordart ook als afbeelding op te slaan voor normale webpagina's omdat je er niet vanuit kunt gaan dat alle mensen die je site bekijken voldoen aan alle voorwaarden om de wordart ook te zien - namelijk internet explorer, microsoft word en het juiste font op de computer.

Als je bijvoorbeeld met dreamweaver de html code schoonmaakt (cleanup word html) dan wordt de wordart code verwijderd en blijft alleen de code voor het plaatje over, die in de meeste browsers gewoon werkt. (de meeste omdat er ook browsers zijn die geen plaatjes laten zien)

En dat het stom is dat een browser wordart niet moet snappen om het goed te doen als het font er niet is -- mee eens, dat is een beetje raar, maar als je geen html n00b meer bent (en je zit op de goeie weg volgens mij) dan wordt het vanzelf duidelijk.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg ! Super :) Duss als ik de site fatsoenlijk wil laten draaien ... moet ik alle WordArt opslaan als een afbeelding en vervolgens door de cleanup halen van Dreamweaver ?! oke ... dan ga ik dat maar eens doen. En in het vervolg ga ik maar weer stoeien met Dreamweaver :)
Pagina: 1