Probleempjes met Studentenfiche

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Ik heb een studentenfiche gemaakt, hierbij zou ik willen vragen hier al jullie meningen neer te zetten:

http://img6.exs.cx/img6/8639/studentenfiche.jpg

Maar ik heb nog een vraagje omtrend mijn studentenfiche. Als ik deze in IE of Firefox bekijk bekom ik een andere layout van mijn tekst. In IE komt dit neer op gecentreerd. Bij Firefox links (zoals ik het ingesteld heb).

Wat kan ik hieraan doen??

Tevens wil ik mijn tabel volledig horizontaal en verticaal centreren maar het geeft een probleem. Dit is mijn code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
table width="100%" border="0">
   <tr>
       <td valign="middle" align="center">

<table width="700" border="0" cellspacing="3" cellpadding="1">
  <tr>
    <td class="hoofdkopjes">PERSONAL</td>
    <td class="tussenstuk"> </td>
    <td colspan="4" class="blok"> </td>
  </tr>
</table>
      </td>
  </tr>
</table>

Dit is weliswaar maar een stukje maar meer hebben jullie hiervoor niet nodig ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

volledig centraal?
css:
code:
1
2
3
4
table {
left: 50%;
top: 50%;
}

Btw, over je gecentreerde tekst in IE, je hebt het niet aangegeven in je .tekst class 8)7

Dan nog iets over de leesbaarheid, dat wit op grijs is niet te lezen op mijn TFT'tje.

[ Voor 62% gewijzigd door Rowanov op 22-11-2004 21:05 ]

• nvidia
Rowanov schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:58:
volledig centraal?
css:
code:
1
2
3
4
table {
}

Btw, over je gecentreerde tekst in IE, je hebt het niet aangegeven in je .tekst class 8)7

Dan nog iets over de leesbaarheid, dat wit op grijs is niet te lezen op mijn TFT'tje.
Wel ik wou mn tabel horizontaal als verticaal centreren als men werkt op een groot screen formaat daarom heb ik het zo gedaan.

code:
1
2
3
<table width="100%" border="0">
   <tr>
        <td valign="middle" align="center">

Maar om de 1 of andere reden werkt dit niet. Wel zeg ik erbij dat ik in mn tabel in deze tabel geen height gebruik. Want heb ook al geprobeerd in mn tabel "height="100%" te zetten maar dit wil ook niet werken want dan verwijst hij naar mn tabel in mn tabel dat er geen height inzit. Dus ja ...

Wel heb ik een vraag naar jou toe, welke resolutie bekijk je de pagina? Let vooral op details die beter zouden kunnen ....

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het met CSS doen, die tabel truuk werkt niet altijd:

Zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
.centered {
  position: absolute;
  margin-top: -25%;
  margin-left: -25%;
}

Die kleurencombinaties zijn trouwens echt onmogelijk.. tekst is niet te lezen hier :)

Verwijderd

layout doet inderdaad pijn aan m'n ogen

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:40:
layout doet inderdaad pijn aan m'n ogen
Zit hier op een laptop scherm op 1600- ... en hier kan ik alles heel mooi zuiver bekijken, wel weet ik niet hoe het op een ander scherm te bekijken valt. Zal het straks ook wel es testen op een TFT en CRT ...

• nvidia
Ik heb trouwens de code van Bigs gebruikt om te testen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
.centered {
  margin-top: -25%;
  margin-left: -25%;
}
Nu werkt allemaal leuk. Maar het probleem is dat wanneer men een andere resolutie neemt die kleiner is ik altijd een balk heb link van 50%. Is niet de bedoeling. Moet eigenlijk berekend worden afhankelijk van de resolutie waarbij een bezoeker de pagina bekijkt ...

Had dit ook al geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
.centered {
    top: 10%;
    left: 25%;
}

Maar dit is ook geen oplossing ...

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 11:40

BaRF

bijna kerst

je mist trouwens wat tags in je startpost :) nu heb je een link die lijkt op een plaatje maar een htm link is :P

code:
1
[url=http://kevin5423.webdream.be/Studentenfiche/Index.htm][img]http://img6.exs.cx/img6/8639/studentenfiche.jpg[/img][/url]

zoiets :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Andere center truc: http://www.simplebits.com/notebook/2004/09/08/centering.html (moet je wel een div om de tabel zetten.

Nu verticaal nog... (te snel gelezen)

[ Voor 15% gewijzigd door Cubix op 23-11-2004 08:45 ]

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

nvidia schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:43:
[...]
Zit hier op een laptop scherm op 1600- ... en hier kan ik alles heel mooi zuiver bekijken, wel weet ik niet hoe het op een ander scherm te bekijken valt. Zal het straks ook wel es testen op een TFT en CRT ...
Nou, dat zal het verschil niet zijn hoor.

Ze bedoelen dat die groenige achtergrond met die lichte letters gewoon slecht contrasteerd en daar zullen veel mensen last van hebben met het lezen. En dat losstaand van de kwaliteit en kleurafstellingen van hun monitor.

Verder is de indeling ook niet echt super. er zit een soort verticale spacer tussen rijnaam en de gegevens die er bij horen, maar in het midden zitten ongerelateerde gegevens tegen elkaar (gegevens links en de kop van de gegevens er naast rechts). Dat is ook niet echt handig. Een kwestie van gewenning kun je zeggen, maar toch niet erg inuitief.

ps, het meervoud van hobby is hobby's (aldus de Van Dale)

• nvidia
RwD schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:48:
[...]
Nou, dat zal het verschil niet zijn hoor.

Ze bedoelen dat die groenige achtergrond met die lichte letters gewoon slecht contrasteerd en daar zullen veel mensen last van hebben met het lezen. En dat losstaand van de kwaliteit en kleurafstellingen van hun monitor.

Verder is de indeling ook niet echt super. er zit een soort verticale spacer tussen rijnaam en de gegevens die er bij horen, maar in het midden zitten ongerelateerde gegevens tegen elkaar (gegevens links en de kop van de gegevens er naast rechts). Dat is ook niet echt handig. Een kwestie van gewenning kun je zeggen, maar toch niet erg inuitief.

ps, het meervoud van hobby is hobby's (aldus de Van Dale)
Het kleur ga ik zeker nog aanpassen, maar dat is voor het laatste. Eerst wil ik zeker mijn 2 probleemjes uit de wereld helpen vooraleer ik verder doe ...

Wat bedoel je met ongerelateerde gegevens?

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Nou, neem deze regel:
Gemeente       Wetteren  Email(thuis)      kevinATgmail.com
Dit is ongeveer zoals het er staat, waardoor het lijkt op het oog alsof de cel "Wetteren" en de cel "Email" bij mekaar horen. Dat komt door de horizontale ruimte die tussen de titel en de inhoud staat overal...

• nvidia
RwD schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:44:
Nou, neem deze regel:
Gemeente       Wetteren  Email(thuis)      kevinATgmail.com
Dit is ongeveer zoals het er staat, waardoor het lijkt op het oog alsof de cel "Wetteren" en de cel "Email" bij mekaar horen. Dat komt door de horizontale ruimte die tussen de titel en de inhoud staat overal...
Ja ok, maar dat zie je nu toch mag ik toch hopen dat dit niet bij elkaar hoort. Zal er alvast aan denken hoe ik dit kan oplossen!

Tevens had ik mijn foto willen linken aan de intro van mijn portfolio. Is dit mogelijk via css?

Stukje code van mijn studentenfiche:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<tr>
    <td class="linkerkop">Naam</td>
    <td rowspan="6" class="tussenstuk">&nbsp;</td>
    <td colspan="2" class="tekst" id="naam">&nbsp;De Pauw</td>
    <td rowspan="11" class="fotorand">&nbsp;</td>
    <td rowspan="11" class="foto">&nbsp;</td>
  </tr>

code:
1
2
3
4
.foto {
    background-image:url(A2-depauwk-01.JPG);
    background-repeat: no-repeat;
}

Tevens moet de site gevalideerd worden. Deze geeft wel nog een fout ivm:

"The tag: "tr" is not allowed within= "a" It is only allowed within: table, tbody, tfoot, thead"

Weliswaar staat alles in een tabel. Weet iemand hiermee raad?

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

nvidia schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:16:
[...]

Ja ok, maar dat zie je nu toch mag ik toch hopen dat dit niet bij elkaar hoort. Zal er alvast aan denken hoe ik dit kan oplossen!
Oplossing is die verticale balk plaatsen tussen de gegevens en titels die niet bij mekaar horen ipv hoe het nu is.

je validatieprobleem zit in regel 99:
HTML:
1
<td><a href="mailto: kevinATgmail.com">kevinATgmail.com</td>

Je bent vergeten de <a ... weer af te sluiten met een </a>

[ Voor 21% gewijzigd door RwD op 23-11-2004 14:32 ]

• nvidia
RwD schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:29:
[...]
Je validatieprobleem zit in regel 99:
HTML:
1
<td><a href="mailto: kevinATgmail.com">kevinATgmail.com</td>

Je bent vergeten de <a ... weer af te sluiten met een </a>
Heb het gevonden, nu ik de fout heb geelimineerd heb ik ook geen probleem meer dat de tekst gecentreerd staat, jullie?

Nu nog het enkele probleem zodat men op mijn foto kunnen klikken en zo rechtstreeks naar mijn portfolio kunnen gaan ...

Heb al het volgende geprobeerd:
code:
1
background-image:url(http://kevin5423.webdream.be/intro.html);
Maar de code wil niet werken, wat ik wel verwachtte ...

[ Voor 18% gewijzigd door nvidia op 23-11-2004 14:52 ]

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Definieer een onclick event voor hetgeen waar je foto in zit. Ik geloof niet dat dit met css kan. De code die jij daar laat zien is voor het weergeven van een plaatje, die "url(" heeft niks met een doeladres voor het klikken op het plaatje te maken (voor zover ik weet) maar is juist bedoeld om de url van het plaatje aan te geven.

Het verschil met een klikbare link en gewone text is trouwens ook onzichtbaar op je site. Misschien is het wel handig hier ook onderscheid in te maken. Verschil hoeft maar subtiel te zijn. Tenminste ik merk dat ik vaak bij een bijna niet zichtbaar verschil wel al "voel" dat er verschil is tussen twee kleuren tekst. (Of andere mensen dat ook hebben is een ander punt ;))

[ Voor 24% gewijzigd door RwD op 23-11-2004 14:58 ]

• nvidia
RwD schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:56:
Definieer een onclick event voor hetgeen waar je foto in zit. Ik geloof niet dat dit met css kan. De code die jij daar laat zien is voor het weergeven van een plaatje, die "url(" heeft niks met een doeladres voor het klikken op het plaatje te maken (voor zover ik weet) maar is juist bedoeld om de url van het plaatje aan te geven.

Het verschil met een klikbare link en gewone text is trouwens ook onzichtbaar op je site. Misschien is het wel handig hier ook onderscheid in te maken. Verschil hoeft maar subtiel te zijn. Tenminste ik merk dat ik vaak bij een bijna niet zichtbaar verschil wel al "voel" dat er verschil is tussen twee kleuren tekst. (Of andere mensen dat ook hebben is een ander punt ;))
Hoe zou jij dat onclick event dan maken? Met .css zal het volgens mij niet gaan zoals je ook al vermeld hebt. Wat url betreft was ook het gene want ik dacht. De link van een plaatje ...

Heb even getest hoe het zou kunnen, dacht aan het volgende:

code:
1
 <td element onClick="http://kevin5423.webdream.be/intro.html" rowspan="11" class="foto">&nbsp;</td>
... maar dit werkt jammer genoeg niet!

Wel bedankt voor de tip voor de links ...

[ Voor 11% gewijzigd door nvidia op 23-11-2004 15:05 ]

• nvidia
Heb ondetussen wat zitten knutselen en kwam in imageready tegen dat je ook kan linken naar sites. Daarom heb ik even mijn foto genomen en mijn portfolio er aan willen linken!

Dit is dan de code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Format: JPEG
Dimensions: 185w x 214h
Size: 13,59K
Settings: Quality is 60, Non-Progressive, Optimized off

<html>
<head>
<title>A2-depauwk-01</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<!-- ImageReady Slices (A2-depauwk-01.JPG) -->
<a href="http://kevin5423.webdream.be/intro.html" target="_blank">
    [img]"images/A2-depauwk-01.jpg"[/img]</a>
<!-- End ImageReady Slices -->
</body>
</html>

Het is me wel gelukt, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn link bewaard wordt met de image als ik hem vb opsla als jpg?

[ Voor 23% gewijzigd door nvidia op 23-11-2004 17:51 ]

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik snap het probleem niet, waarom zet je niet gewoon een image op de website met daaromheen een gewone link. Dus geen variabele bestandsnaam in de css, das hetzelfde als een variabele bestandsnaam in je html.

dus dit in je html (niet letterlijk, ik heb ff gestript):
HTML:
1
2
3
<a href="http://kevin.webdream.be/intro.html">
    [img]"img/depauw.jpg"[/img]
</a>

Dat plaatje wordt dan ook gewoon weer gegeven.

• nvidia
RwD schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:49:
Ik snap het probleem niet, waarom zet je niet gewoon een image op de website met daaromheen een gewone link. Dus geen variabele bestandsnaam in de css, das hetzelfde als een variabele bestandsnaam in je html.

dus dit in je html (niet letterlijk, ik heb ff gestript):
HTML:
1
2
3
<a href="http://kevin.webdream.be/intro.html">
    [img]"img/depauw.jpg"[/img]
</a>

Dat plaatje wordt dan ook gewoon weer gegeven.
Mijn oorspronkelijke bedoeling was mijn image te linken via .css maar volgens mij is het niet mogelijk om die image dan ook een link te geven, of wel? Want dit zou voor mij een makkelijkere oplossing zijn doordat ik maar 3 welbepaalde bestanden moet afgeven ...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

WTF is een studentenfiche?

• nvidia
Ik zou zeggen, klik op de link van mijn startpost ... of zoek es op google met zoekfunctie "studentenfiche"!

• j-w
  • Niet online

j-w

nvidia schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:04:
[...]

Ik zou zeggen, klik op de link van mijn startpost ... of zoek es op google met zoekfunctie "studentenfiche"!
Maar waarom? Waarvoor?

[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 23-11-2004 19:08 ]

• nvidia
school - makkelijke opdracht voor webtech

[ Voor 75% gewijzigd door nvidia op 23-11-2004 20:31 ]

• j-w
  • Niet online

j-w

nvidia schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:30:
school - makkelijke opdracht voor webtech
maar waar dient het voor?

(Ik ben maar een domme Nederlander, studentenfisches kennen we niet)

• nvidia
j-w schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:37:
[...]

maar waar dient het voor?

(Ik ben maar een domme Nederlander, studentenfisches kennen we niet)
Is eigenlijk zodat mensen op een leuke grafische manier een overzicht over de persoon krijgen, laten we maar zeggen een korte CV. Eigenlijk kan je dit ook gebruiken als CV maar dan moet ik wel mn studentenfiche nog wat meer uitbreiden natuurlijk ...

• j-w
  • Niet online

j-w

Waarom staat
www.tweakers.net
in je portfolio. Je portfolio moet toch bestaan uit dingen die je zelf gemaakt hebt?

• nvidia
j-w schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:03:
Waarom staat
www.tweakers.net
in je portfolio. Je portfolio moet toch bestaan uit dingen die je zelf gemaakt hebt?
Portfolio houdt in waar ik mijn ervaringen vandaan haal ...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
en hoe noem jij dan hetgene waar je je eigen werk in stopt?

ik snap t principe wel van je studentenfiche, maar kvind de term n beetje wazig.
Overigens vind ik de kleuren echt vreselijk, niet estetisch gezien maar ik kan er gewoon echt niks van lezen :{

• j-w
  • Niet online

j-w

nvidia schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:07:
[...]
Portfolio houdt in waar ik mijn ervaringen vandaan haal ...
OK. Ik ben ook geen expert in dit soort dingen.

Maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid even uitzoeken of je het woord portfolio inderdaad voor "waar ik mijn ervaringen vandaan haal" kan gebruiken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

portfolio is gewoon een verzameling van je werk... ervaringen kun je zetten in je cv.. en referenties zet je fora's/sites/boeken neer :Y) misschien is het wellicht wel niet zo..

maar ga maar eens na heovele mensen hier dezelfde conclusie trekken. Dat wil je niet dat iemand die jou als potentiele werknemer ziet. Komt ie er later achter dat je tweakers.net niet hebt gemaakt ;)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

g00fy schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:13:
en hoe noem jij dan hetgene waar je je eigen werk in stopt?

ik snap t principe wel van je studentenfiche, maar kvind de term n beetje wazig.
Overigens vind ik de kleuren echt vreselijk, niet estetisch gezien maar ik kan er gewoon echt niks van lezen :{
Dit topic gaat over de problemen in z'n 'fiche'. Laat dit soort opmerkingen achterwege, want je verpest het topic :/
Gitaarwerk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:51:
portfolio is gewoon een verzameling van je werk... ervaringen kun je zetten in je cv.. en referenties zet je fora's/sites/boeken neer :Y) misschien is het wellicht wel niet zo..

maar ga maar eens na heovele mensen hier dezelfde conclusie trekken. Dat wil je niet dat iemand die jou als potentiele werknemer ziet. Komt ie er later achter dat je tweakers.net niet hebt gemaakt ;)
Wellicht dat de Belgen er een iets andere definitie voor hanteren :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

BtM909 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:52:
[...]

[...]

Wellicht dat de Belgen er een iets andere definitie voor hanteren :?
dat zou kunnen.. maar het is misschien wel iets om over na te denken.. niet om iemand aan te vallen, maar een vriendelijke tip geven. Wellicht dat de doelstelling van de TS met dit fiche wel meer is dan een beetje info geven. Internet lezen immers een hoop mensen.

Vandaar mijn opmerking :)

• nvidia
Gitaarwerk schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:04:
[...]

dat zou kunnen.. maar het is misschien wel iets om over na te denken.. niet om iemand aan te vallen, maar een vriendelijke tip geven. Wellicht dat de doelstelling van de TS met dit fiche wel meer is dan een beetje info geven. Internet lezen immers een hoop mensen.

Vandaar mijn opmerking :)
Heb voor verwaring toch maar tweakers.net eraf gehaald ...

Zeg alvast nog meer over de kleuren, want die heb ik nu aangepast ...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Als je commentaar wilt over je ontwerp kun je dat beter bij sitechecks.nl vragen lijkt me :)
Wat vinden jullie van mijn site?

Het is dan wel de bedoeling om zélf aan de slag te gaan, en als je eenmaal klaar bent met je website, kunnen we het goed voorstellen dat je er trots op bent. Maar toch is het niet de bedoeling dat je daar een topic over maakt. Er zijn wel speciale websites voor, zoals www.sitechecks.nl, waar je sites kunt beoordelen en laten beoordelen.
Zorg er ook voor dat je je site al in de bekendste browsers hebt bekeken, want het is niet de bedoeling dat je aan anderen gaat vragen hoe de site eruit ziet in een bepaalde browser. Dat valt namelijk onder de term sitechecks, en dus ook spam.

|{ brrr }] |

• nvidia
Yellow|A schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:08:
Als je commentaar wilt over je ontwerp kun je dat beter bij sitechecks.nl vragen lijkt me :)
[...]
Gelieve ontopic te blijven en me te helpen met mn vragen ...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

code:
1
2
3
    <td class="hoofdkopjes">PERSONAL</td>
    <td class="tussenstuk"> </td>
    <td colspan="4" class="blok"> </td>

waarom staat hier colspan="4" als er enkelt alleen maar 1 TR element staat in de TABLE ?

probeer eens die colspan weg te halen en kijk dan eens.

enn... ik weet niet of het uit maakt.. maar ik pas mijn valign="middle" altijd op mijn <td>'s toe.

[ Voor 31% gewijzigd door gitaarwerk op 25-11-2004 12:53 ]

Pagina: 1