Toon posts:

Opstartprobleem met Asus A7V8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een heel vaag probleem het gaat hierbij om de volgende onderdelen:

moederbord:asus a7v8x-x
geheugen: kingston 512mb pc3200 333ddr
videocard: ati 9200se
cpu: amd athlon 2600+ xp
voeding: 400w
cpu fan: glacialtech athlon xp 3200

al die onderdelen gekocht pc, eindelijk thuis, wil je testritje maken met je mobo,
maar nee hoor heb mn mobo voor me liggen waarvan de cpu fan 2sec aan blijft en vervolgens gewoon weer uit slaat :r
had alles goed gedaan naar mijn gevoel
mobo op houten tafel, geheugen cpu videocard erin en dan de pwswitch kortsluiten

als ik dus die powerswitch aan zet gaatie aan draait alles voor 2 seconde en valt weer uit rara wat kan dit nou zijn?

iemand die hier ervaring mee heeft die denkt te kunnen helpen bvd. :7

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:14

BertV

Handgemaakt

is 3200 geen 400ddr?

Mgoed, ik heb het mobo, ik weet dat bepaalde BIOS kan hangen bij opstarten.
Probeer is de laatste v13 BIOS.
Maar ik lees dat het geen hangen maar afslaan is. Sorry ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BertV op 22-11-2004 20:48 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

voeding is niet defect? probeer anders pc2700 geheugen dat wél op 333mhz loopt :p

• Witte667
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Lijkt toch echt op een kortsluiting. Probeer een andere voeding en kijk of je netgens raar kontakt maakt met het moederbord.

Signature temporary offline

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik denk dat je inderdaad even andere voeding moet proberen. Bios reset zie ik nog niet staan, dus probeer dat ook nog even. Mocht het dan niet lukken (met andere voeding) dan is er waarschijnlijk iets met je mobo.

4015Wp west (Dordrecht)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Zit je CPU fan wel aangesloten op de CPU-FAN header?

UNOX: The worst operating system

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:46
Zou het niet helpen om de aan en uit knop fatsoenlijk aan te sluiten, of om alle draadjes en andere verbindingen na te lopen.

Je verteld dat de cpu-fan er na twee seconden mee ophield, viel toen ook de hele computer uit of alleen de cpu-fan? Als het alleen de cpu-fan was dan zou ik even de aansluitingen van de fan nalopen en desnoods een andere fan erop plaatsen. Maar als de hele computer uitviel, lijkt het wel of er ergens kortsluiting is of er ergens een draadje los zit.
Misschien volstaat een simpele bios reset ook wel.

Wat ManOnFire zei slaat nergens op, de fsb wordt automatisch door het bios geregeld i.c.m. cpu en dus niet door het geheugen.

Verwijderd

hey

ik heb dat moederbord ook, blijkbaar hoort dat zo want na die stilstand start ie zo weer door. ( heb al verschillende voedingen geprobeerd)

Verwijderd

is 3200 geen 400ddr?

ddr geheugen was toch downward compatible?
(nu maak je me aan het twijfelen :s)
anyway kijk even of alles er goed inzitten en of je voeding krachtig genoeg is

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Ik heb hetzelfde moederbord en het geheugen is downward compatible, althans bij mij wel

Het lijkt me sterk dat het aan het geheugen ligt

[ Voor 24% gewijzigd door BK_10241 op 24-11-2004 12:55 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het toevallig een 2600+ semperon ?

weet niet welke biosversie je hebt maar:

Sempron 2600+ (Model 8) ALL 1012 System will not boot with this processor before updaing to version 1012.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Kijk alle verbindinen na van je psu naar je mobo, en druk alles eens goed aan. Leg voor de zekerheid (alhoewel me het gek lijkt dat een houten tafel geleid ;)) iets onder je moederbord dat zeker niet geleid. Als je dit allemaal hebt gedaan en hij doet het nog steeds, probeer dan een andere voeding. Werkt dit ook niet, dan ik waarschijnlijk je moederbord DOA

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik ben eruit

neem nooit geen glacial tech cpu koeler troep :r

de cpu houdertjes waren a fabriek nie zo als ze moesten zijn,
koelblok raakt cpu niet voldoende terwijl die klemmen wel moervast zaten en jah koelblok wel aan de juiste kant gemonteerd.

na 5 minuutjes kutten was het probleem bijna verholpen zit nu toevallig op het systeem loopt lekker maar word gewoonweg veelste heet cpu 55graadjes :(

koop dus binnenkort wel ff een fatsoenlijk koelblok
mensen bedankt
Pagina: 1