Toon posts:

Thinkpad 380ED voor 150 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die ik ken, kan een laptop kopen voor 150 euro. Het gaat om een Thinkpad 380ED.

Wat de persoon ermee wil doen:
Microsoft Office
Internetten, belangrijkste dat de e-mail gecheckd kan worden

Specs:
Pentium 166 Mhz MMX
48 MB RAM
Gold Card PCMCIA modem V.34
Neomagic MagicGraph 128ZV (volgens mij 1 MB RAM)

Mijn vragen:
1. Wat vinden jullie van de prijs? Duur of goedkoop voor wat je krijgt?
2. Wat vinden jullie van de laptop gezien wat hij ermee wil?

Ik zelf vind het modem heel traag. V34 is maar 33K6. Ik denk dat je voor internet minimaal moet kiezen voor 56K6. En het geheugen vind ik een beetje aan de krappe kant. Denk dat minimaal 64 MB wel makkelijk zou zijn voor de browser. Voor Outlook zal dat minder uitmaken denk ik. Ik moet er wel bij zeggen dat de laptop uit te breiden is naar 64 MB zie:
http://www-307.ibm.com/pc...ype=&doctype=&subtype=All

Maar de prijs van dat geheugen zal wel heel hoog liggen. Omdat het om oud geheugen gaat.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Voor rond de 300 euro heb je echt leuk dingetje (een PentiumIII 700 Mhz ofzo met 512 mb ram is dat best leuk)

En denk eens na over de accu, je kan er van uit gaan dat die DOOD is
Als je nou voor een IBM Thinkpad ofzo gaat, zo van uit 1999-2000 die zijn rond de 800Mhz en kostten rond de 300 euro schat ik zo, voor 100 euro een nieuw accu kloar..

Ik heb nog een Pentium 1 133 Mhz met 48 Mb ram wel staan als je hem moet :P met cdrom en sound JEEEEJ :P
75 euro mag je hem meenemen, accu gaat halfuur mee

[ Voor 65% gewijzigd door Servowire op 22-11-2004 20:36 ]

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zit een netspanningsnoer bij. En die meneer gebruikt hem alleen voor thuis. Dus dat is het probleem niet. Maar wat is de waarde van dat apparaat volgens jullie? Wordt er teveel of te weining gevraagd? Is uitbreiding van het geheugen duur? Delen jullie mij mening wat betreft het modem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

"Hoeveel is dit nog waard" - deel XX

En waarschijnlijk gaat er EDO SO DIMM of SO SIMM in, met wat mazzel vis je het zo uit de grabbeltonnen.

[ Voor 51% gewijzigd door TERW_DAN op 22-11-2004 20:57 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Let ook even op het OS wat erop moet draaien. Windows 98 draait hier al slecht op maar is bijna nodig om fatsoenlijk te kunnen internetten. Opera draait wel onder win95, Mozilla niet en IE officieel niet. Eventueel kan je IE 5.5 los downloaden en installeren, niet ondersteund maar het werkt wel. Met wat geheugen bijprikken is win98 te doen en dan kan het wel, anders zou ik naar een andere laptop uitkijken.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Er staat al Windows 98 op. En dat werkt prima verder. Heb office getest. Dat werkt snel genoeg. Maar internet dat betwijfel ik. Want er zit maar een V34 in. Is niet veel soeps. En meneer zelf wou graag meer intern geheugen erin. Werd net al afgeraden door iemand van jullie, omdat het waarschijnlijk niet aan te slepen is. Ik denk zelf dat 150 euro teveel is voor deze laptop. De prijs was het belangrijkste voor die man om te weten. Hij wou graag weten of 150 euro een goed aanbod was voor deze machine.

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Alleen voor thuis?
Waarom geen Duron met een gig aan ram? moet niet mee dan 200 kostten tegenwoordig

met papier mache kun je alles maken!!

• dion_b
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.