[PHP/MYSQL] client updaten (compilen voor mysql 4.1.7)

Pagina: 1
Acties:

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
Ik krijg bij het uitvoeren van mijn php-script (mysql_connect()) de melding dat mijn client versie verouderd is.

exacte melding:
code:
1
2
3
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Client does not support 
authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\testdbweergave.php on line 9

nu weet ik dat ik door het gebruik van OLDPASSWORD deze melding weg kan krijgen, maar ik heb begrepen dat dit minder veilig is. Daarnaast heb ik op verschillende site's gelezen dat je zelf je update voor de client kunt compileren.
Er staat alleen nooit bij hoe, en ik zou dus niet weten hoe en waar te beginnen. Als iemand (of meerdere iemanden :P ) mij daarbij zou willen helpen?

Als iemand dit al eens heeft gedaan en je gewoon de files van iemand anders kunt gebruiken met dezelfde versie, en die iemand zo aardig is deze te posten/mailen is dit ook meer dan welkom natuurlijk. (Als de mods dit te veel op een script-request vinden lijken, dan moeten ze dit gedeelte er maar ff uitknippen)

(moet allemaal gebruikt en gedaan worden op een windows xp bak(je. bedoel dus dat ie niet al te snel is :P))

Ook gelezen:
[TOPIC=773495////mysql%2Cphp%2Cclient%2Cupdate]

P.S. als deze in het verkeerde forum staat verplaats hem dan a.u.b. even en gooi naar het juiste forum. Ik twijfel namelijk of dit hier thuis hoort of in Software Algemeen, maar gooi hem a.u.b. hierom niet op slot.

[ Voor 2% gewijzigd door dexter07051982 op 22-11-2004 20:54 . Reden: beetje veel enters :P ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

P&W -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

misschien alleen mysql_pconnect?

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 22:38
weet ik niet, maar ik vond nog een ander ding. namelijk php_mysqli.dll.
Ik heb alleen geen idee wat het verschil is tussen deze en php_mysql.dll (dus verschil tussen met en zonder i) als ik de met i gebruik, geeft ie de melding namelijk niet. Of is dit juist de geupgrade versie (dus voor bijv. serverversie 4.1.7)?