Dial-up verbinding krijgt intern IP adres

Pagina: 1
Acties:

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-02 16:45
Hallo,

ik heb een zeer raar probleem bij een vriend van me. Als hij probeert in te bellen (via ISDN lijn) naar de provider krijgt hij een IP adres à la 192.168.21.xxx (enkel de xxx veranderd).
Heb alles al gedaan, modem gedelete, alle services (TCP/IP en derg.) verwijderd en terug geïnstalleerd, niets werkt...

Het rare is dus dat de laatste cijfertjes van het IP wel variabel zijn, maar de rest altijd hetzelfde blijft. Groot probleem is dat de laptop ook windows 98 (geen SE) draait, en met de netwerkomgeving en stuff daarvan ben ik niet zo bekend.

Het ding heeft geen ethernetaansluiting, maar er heeft ooit wel eens een WLAN PC-Card ingestoken (waarvan ik vermoed dat het de boosdoener is), maar alles daarvan is ondertussen verwijderd.

Ik zit zonder inspiratie, searchen leverde niet veel op, die persoon rekent op mij en ik zou ook wel eens willen weten wat het probleem zou kunnen zijn!

BTW: hoop dat het topic juist is hier (is toch een internetprobleem en geen netwerkprob)?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Gebruik je de juiste login gegevens? Sommige ISP's geven bij een verkeerde user/pass een intern IP. Daarmee kun je dan alleen naar de registratiepagina van de betreffende ISP surfen :)

• Absolut
Ja die zouden moeten kloppen, kan dit natuurlijk eens navragen ...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

bij sommige providers moet de gebruikersnaam niet 'gebruikersnaam' zijn maar 'gebruikersnaam@provider.tld' dus in t geval van kabelfoon was dat altijd 'gebruikersnaam@kabelfoon.nl', misschien t proberen waard?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Absolut
Het is een gewone belgische skynet dial-up, in dit geval moet dat niet. Enkel bij Belgische ADSL moet het (voor zover ik weet).
Ik denk dat ik het probleem in de richting van de WLAN adapter moet zoeken, maar alles ervan is verwijderd...

Heb wel gemerkt dat de pc wel een juiste dns krijgt en alle site's correct kan pingen :/.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zet je ISP je niet gewoon met je dailup verbinding achter NAT dan?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 21:36

sphere

Debian abuser

Ik wil niet flauw doen, maar het staat nergens in de startpost:

Waarom is dit dan een probleem? Kan je niet surfen? Er staat niet echt een checklist in van wat er nu wel en niet mogelijk is.

-kan je surfen op domain name
-kan je surfen op ip adres
-kan je telnetten naar een pop server (bijv)
-kan je pingen op domain name
-kan je pingen op ip adres

etc etc

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Klinkt toch echt als een activatie-probleem.

Bij chello krijg je ook eerst een 192 adres en kan je via een site registreren. Dan wordt het MAC-adres van je modem/router in hun netwerk gelocked en krijg je een extern ip adres.

• Absolut
bjck schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:47:
Zet je ISP je niet gewoon met je dailup verbinding achter NAT dan?
Nee, vroeger kreeg de pc direct een goed IP.
sphere2 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 00:29:
Ik wil niet flauw doen, maar het staat nergens in de startpost:

Waarom is dit dan een probleem? Kan je niet surfen? Er staat niet echt een checklist in van wat er nu wel en niet mogelijk is.

-kan je surfen op domain name
-kan je surfen op ip adres
-kan je telnetten naar een pop server (bijv)
-kan je pingen op domain name
-kan je pingen op ip adres

etc etc
Ik kan enkel pingen op domain name en IP adres. Surfen gaat niet, de domain wordt wel omgezet naar een IP, maar daar blijft het bij. Mail werkte blijkbaar ook niet, maar heb ik ng niet getest.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 07:17:
Klinkt toch echt als een activatie-probleem.

Bij chello krijg je ook eerst een 192 adres en kan je via een site registreren. Dan wordt het MAC-adres van je modem/router in hun netwerk gelocked en krijg je een extern ip adres.
OK, dus het verkeerde paswoord/login lijkt me een goede begin om eens na te vragen... Zal ik vanavond eens doen.
Pagina: 1