[WinXP] Internet Explorer start automatisch, waarom?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 14:32

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb net Windows XP met SP1 slipstreamed volledig opnieuw geinstalleerd, m'n schijf daarvoor geformatteerd en dat soort dingen.
Na de installatie eerst videodriver geinstalleerd, daarna DirectX 9c, en toen de driver voor mijn netwerkkaart erop(onboard Marvell chipje). Toen Windows Messenger gede-installeerd.

Daarna wou ik 'm even gaan updaten, dus naar windowsupdate.microsoft.com gereisd en het rijtje aangeraden updates(behalve SP2) geïnstalleerd. De eerstvolgende keer dat Windows opstartte kwam automatisch Internet Explorer tevoorschijn op een of ander raar IP-adres (http://63.246.131.130/index.htm) waar ik de melding kreeg van een FreeBSD server dat ik niet gemachtigd was om die pagina te bekijken.
Waar komt deze vandaan? Ik heb in het register gekeken bij HKLM/Software/Microsoft/Windows/Run/, /RunOnce/ /RunOnceEx/, /RunServices/, maar daar geen van allen een verwijzing. Ik heb ook op het IP-adres gezocht in het register, ook geen oplossing. Ook in de 'Opstarten' directory van het Startmenu staat niets.

Waar komt dit vandaan, en belangrijker, hoe krijg ik het weer weg?

edit:

Even gekeken met nslookup, dat IP-adres is een adres bij sagonet.net(resolved naar unknown.sagonet.net. Hoe komt dit hier ooit terecht :?

[ Voor 11% gewijzigd door MadEgg op 22-11-2004 19:51 ]

Tja

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je al met iets als RegCleaner gekeken naar wat er allemaal opstart? Wellicht heb je een regkey gemist namelijk? Dat laatste hoeft niet zo te zijn, maar ik ken niet alle regkeys waarin opstart-dingen staan uit m'n hoofd ;)

• MadEgg
  • Laatst online: 29-04 14:32

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
RegCleaner loopt per direct vast als ik hem probeer op te starten.

Nogmaals in register gekeken. Ik vond alleen 'dllmanager.exe' merkwaardig, kon ik me niet herinneren. Nu eruit gegooid, en geen IE venstertje meer tijdens het opstarten.

Ook waren er nog wat dubieuze regkeys daar in de buurt. Lijkt er dus op dat ik binnen 20 minuten Windows installatie een virus heb opgelopen of iets dergelijks. Dus ik mijn PC-Cillin CeeDeetje erbij gehaald, maar helaas krijg ik een 'Page not found' als ik deze probeer te registeren op www.trendmicro.com zodat ik 'm kan gebruiken. Toeval?

Wat is Windows toch mooi 8)7

Tja

Verwijderd

Probeer het eens met msconfig uitvoeren. Ik denk dat een stuk makkelijker en betrouwbaarder is.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

lijkt wel iets van spyware of iets dergelijks ik krijg een soort flashfilmpje met iets van activeX in mijn scherm op jouw url.
probeer eens een spybot of adaware te draaien of die wat vind.
Als je helemaal twijfelt zou je hitman pro kunnen proberen daar zitten meerdere adware cleaners ingebakken die lopen volgens een script.

computer voor alle werkzaamheden

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Staat trendmicro.com niet toevallig in je hosts file? Check die sowieso eens, veel programma's vinden het grappig daar vanalles in te zetten terwijl alleen de localhost entry nodig is :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In de Windows Operating Systems FAQ staan linkjes naar een aantal programma's welke je een inzicht kunnen geven in automatisch opstartende programma's :)

Verder lijkt het op het eerste gezicht inderdaad een probleem te zijn met spyware achtig iets - lees dus ook eens de Beveiliging & Virussen FAQ door naar wat tips daarover :)
Pagina: 1