Toon posts:

[NFS Underground 2] over netwerk spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil graag met mn broertje NFSU2 over het netwerk spelen. We hebben beiden XP SP2, de firewall heeft nfsu2 geaccepteerd. Er is netwerk verbinding tussen beiden computer via een vigor router. Nu is het probleem dat de netwerk optie wisselend werkt. Vaak ziet ie de host wel, maar als je dan naar de lobby gaat vind ie het spel niet, zodat er niet gejoind kan worden. (rechts bovenin staat wel dat er 1 spel created is en dat er 2 mensen online zijn) Af en toe werkt het als de filter goed ingesteld wordt, maar vaak helemaal niet. Het vreemde is ook nog eens dat we het tot nu toe alleen werkend gekregen hebben als ik host.... Iemand een idee wat hiervan het probleem kan zijn?! Ik kom er namelijk helemaal niet uit... :( Hier op het forum en op google heb ik nog niks nuttigs kunnen vinden.

Verwijderd

We hebben hier in het studentenhuis precies hetzelfde probleem.
Ene keer houdt ie er na 1 spel op andere keer kun je wel 5 keer racen voor die het niet meer doet.
Ben benieud of iemand een oplossing heeft.
Hebben hier ook allemaal win xp sp2 en update geinstalleerd voor nfsu2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de firewalls van xp op beiden computers helemaal uitgeschakeld, en het lijkt de oplossing te zijn. Probeer het eens, ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn?

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 22:16

AJM

ik heb ook met een vriend gebrobeerd underground 2 te spelen via LAN, na de patch 1.1 geinstalleerd te hebben konden we 2 keer tegen elkaar racen, daarna weer het oude probleem. We hebben beide de fire-wall uitgeschakeld, maar wel Norton AV 2005 draaien.

Verwijderd

hebben het geprobeerd me alle firewalls uit, win xp en norton, maar het schoot helaas niks op, na 1 spel kon het al niet meer.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Heeft iedereen die hierboven heeft gereageerd SP2 :?

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:30:
hebben het geprobeerd me alle firewalls uit, win xp en norton, maar het schoot helaas niks op, na 1 spel kon het al niet meer.
Ik heb vandaag weer tijd om te spelen, ga ik het eens verder uitzoeken. OP de support site van EA is niks echt boeiends te vinden over dit probleem. Btw, heb jij ook XP SP2?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:44:
We hebben beiden XP SP2, de firewall heeft nfsu2 geaccepteerd. Er is netwerk verbinding tussen beiden computer via een vigor router.
Als je toch een Router hebt kun je beter de firewall daarvan gebruiken en op je werkstation de firewall gewoon lekker uitschakelen, dan heb je nooit meer problemen met LAN games.

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Uhm, is het filter je opgevallen? Filter wat voor soort games de game laat zien....

-

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
Het heeft niets te maken met Service Packs, Routers, Firewalls etc.

De lan Optie is gewoon buggy, iedereen heeft er zowat last van en er zijn meerdere topics over geweest. Op dit moment is het wachten op een patch van EA.

Patch 1.1 heeft geen effect op de problemen.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 08:59
Ok... heb het volgende gevonden...
Kan het helaas niet testen omdat ik geen 2e pc om te LANNEN... B)

Laat het ff weten of dit werkt...
ok guys, since u want to play on LAN, i think that u know how work a network and Tcp/Ip, and that u'll certainly understand what i will write below :

i got the same pb u have when i tried to make a lan game with another friend. My ip : 192.168.0.1, his : 192.168.0.2, both subnet mask : 255.255.255.0, and both computers in the same workgroup.
Well, no way to pass the "Connecting to Lobby" message with this configuration, and this on both pcs.

Now the solution : just on one pc (the computer which will be the server), u go to ur Tcp/Ip properties (u know, where u put ur ip address and subnet mask), and on the line below the line subnet mask, u just copy the same ip address that is put. For example :
ip : 192.168.0.1
subnet mask : 255.255.255.0
defaut bridge nothing.nothing.nothing.nothing
(dont know if it's this word since im french, ) :

becomes :
ip : 192.168.0.1
subnet mask : 255.255.255.0
defaut bridge : 192.168.0.1

This solves completly the issue for me, and now the LAN work very well, and im pleased to be able to burn my friend ...
Try this, and one thing important, dont be connected to the net while creating, because it will pertub the game.

MW | BF1 Stats

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Kan iemand dit misschien even testen. Gisteren heb ik de hele dag met een vriend geprobeerd te connecten in een lan, maar helaas. Het lijkt wel of de LAN verding verbroken wordt, want als ik afsluit krijg ik een popupballontje (leuk voor galgje :)) met Lan verbinding, alsof deze net tot stand is gebracht

cheers

ZTeeVeR

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is het probleem opgelost als ik bij beide xp sp2 machines de firewall uitlaat. Mn router heeft zelf een router, maar op zich is het ook wel mooi als eventuele ongewenste verbindingen naar buiten ook worden tegengehouden...

Verwijderd

ik zal bovenstaand verhaaltje morgen wel ff uitproberen met een huisgenoot.

Verwijderd

en wederom helaas geen succes, dus dan is het maar wachten op een patch van EA en tot die tijd maar in de career mode alleen spelen:(

Verwijderd

Zephyer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:43:
Ok... heb het volgende gevonden...
Kan het helaas niet testen omdat ik geen 2e pc om te LANNEN... B)

Laat het ff weten of dit werkt...
voor mij hielp dit oplossing. DANK U _/-\o_ _/-\o_

de patch 1.1 verhielp helemaal nix wat merkbaar was voor mij...

voor de anderen: de 1e ip wat je ingevuld hebt (mits statisch ip is he) moet ook in de 3e staan(liet ik normaal gesproken leeg). de 2e vult windows automatisch voor je in. de 4e en 5e (dns dus) laat je ook leeg.

ik heb de hele nacht staan te LANNEN met een vriend dankzij deze oplossing.(ook firewall tussen ons in zijn geheel uitgezet)

let wel erop dat de netwerkkaart waarmee je de internet opgaat in een andere range valt dan diegeen waarmee je LAN't...

bijv:
internet: 192.168.100.1
LANPC1: 192.168.200.1
LANPC2: 192.168.200.2
LANPC3: 192.168.200.3 and go so on....

Verwijderd

iemand een idee als je dit via een VPN verbinding wil doen??? ik krijg namelijk hetzelfde probleem maar ik kan niet ff m'n gateway veranderen want dan gaat het mis.... Ik kan wel gewoon met de lan-server connecten

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:50:
iemand een idee als je dit via een VPN verbinding wil doen??? ik krijg namelijk hetzelfde probleem maar ik kan niet ff m'n gateway veranderen want dan gaat het mis.... Ik kan wel gewoon met de lan-server connecten
Nou ik heb het ook geprobeerd via lan.Dat werkt gelukkig zonder problemen (beide pc's de firewall uit). Maar nu wil ik het spel spelen tegen mijn broertje via een VPN. Ik heb dus een VPN server opgezet in MS windows 2000 server. Dat werkt. mijn broertje maakt verbinding. en krijgt een ip. Ik kan dit ip gewoon pingen vanaf mijn pc en hij kan mij pingen. Maar we kunnen als we beide NFS U2 opstarten geen lan games vinden van elkaar. Dit heb ik ook met iemand anders geprobeerd. Maar werkt dus ook nie.

Wat info:

Mijn pc:
windows XP sp2
ip: 192.168.3.2
gateway : 192.168.3.100

Server
Windows 2000 server
ip: 192.168.3.1
gateway : 192.168.3.100

m'n broertjes pc:
Windows xp sp2
ip : 192.168.3.184 (na opbouw VPN)
gateway : 192.168.3.180 (VPN gateway, de win2k server dus)

Misschien zien jullie wat er mis gaat. Ik neem aan dat het spel op basis van TCP/IP werkt
Pagina: 1