Toon posts:

Xbox Live met coax netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetzelfde probleem in het grote xbox topic geplaatst, maar dit probleem komt hier hopelijk meer tot zijn recht.

Ik ben van plan morgen een Xbox te kopen met Burnout 3 maar wil echt graag op Xbox Live. Ik heb echter een probleem, ik heb namelijk een prehistorisch coax netwerk liggen die voorlopig niet vervangen zal worden. Deze kan echter niet in de xbox. Er is via google niks over dit probleem te vinden. Ik vroeg me af of het mogelijk is een UTP kabel in mijn moederbord te doen (Epox 8rda+) en deze in mijn xbox te doen. Of is het signaal dan anders?

Er bestaan zeker ook geen coax naar UTP converters? Ik kan er ook niks over vinden en het signaal zal denk ik niet geconvert kunnen worden. Wat zou een andere oplossing zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 19:40 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je moederbord een RJ-45 (UTP) aansluiting heeft, kun je een crosscable tussen je PC en je Xbox gebruiken. Als je vervolgens een netwerkbrug maakt tussen je onboard netwerkkaart en je coax netwerkkaart kan je Xbox dus gewoon bij de rest van het netwerk, en van daar ook het internet op. Je PC zal hiervoor uiteraard wel aan moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem tegelijk aan hebben is geen probleem. Hoe leg ik een brug tussen mijn coax kaartje en mijn onboard netwerk kaart?

Moet ik bij het kopen van een crosscable nog ergens rekening mee houden of zal alles voldoende zijn? Zijn er echt geen problemen met de vorm van het signaal oid?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
trek over de twee netwerkverbindingen een vak, rechtermuisknop, "verbindingsbrug make"
wat betreft je kabels: is rg59, ik geloof 75 ohm, met bnc connectors.
is eigelijk standaard....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meester_J schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:19:
trek over de twee netwerkverbindingen een vak, rechtermuisknop, "verbindingsbrug make"
Ja, hiervoor moet je dus wel Windows XP hebben. 2k en oudere versies kunnen geen bridge maken tussen 2 netwerken volgens mij.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
uhh, tja, die verbindingsbrug werkt alleen onder xp.
en als je dat niet hebt, dan wordt het denk ik tijd voor een ander topic....
iets van: twee netwerkkaarten in 1 pc.... ofzo.

kruiskabeltje kan je ook zelf maken trouwens eventueel. maar daar heb je een buurjongen met utp-tang voor nodig.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Meester_J schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:19:
Laten we het niet moeilijker maken dan het al is ;)

Als jij naar je plaatselijke computerboer gaat, en vraagt om een x aantal meter crosscable, kan daar eigenlijk niets bij fout gaan, en zal je altijd de goede kabel hebben. :)

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 10:36
Volgens mij hoeft het helemaal niet met een verbindingsbrug. Is het niet makkelijker om het via ICS te doen? Xbox Live heeft daar geen problemen mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.jomali.demon.nl/got/coax-usb-xbl.jpg

Sterker nog: als je op andere pc's kunt internetten via het Coax-netwerk, staat ICS of een soortgelijk programma volgens mij al aan. In dat geval is het niet meer dan je Xbox aan je PC verbinden, eventuele TCP/IP instellingen in je Xbox dashboard doen, en klaar ben je. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Maniakje op 22-11-2004 20:43 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

Topicstarter
Meester J, met die buurjongen komt het wel goed. ;)

King_Louie, bedankt voor de hulp. Het komt helemaal goed, als er iets mis gaat horen jullie het wel.

Overigens draai ik gewoon Windows XP dus dat zou geen probleem moeten vormen.

Edit: Maniak, mijn pc is niet de hoofd PC. Die staat een verdieping lager, dus een netwerkkabel leggen tussen de hoofd PC en xbox heb ik het liefst niet. Er is in die PC sowieso geen UTP netwerkkaart beschikbaar. In mijn pc wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 20:47 ]

Pagina: 1