Dell Dimension XPSt500 Probleem met nieuwe Zalman PSU

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
In deze "oude " dell Dimension XPSt500 wilde ik een nieuwe voeding in bouwen. Een zalman zm300b 300 Watt ATX voeding. Nu wil de pc totaal niet opstarten met deze voeding terwijl hij nog wel werkt met de oude, enig idee waarom het niet werkt? De nieuwe PSU doet het wel dmv. de groene kabel te verbinden met de zwarte op de ATX connector. Maar via de aanknop gebeurt er dus nix. Zodra ik de stekker in de oude voeding steek start de pc zelfs gelijk op, zonder op de powerknop te drukken. Iets wat er met de zalman ook niet gebeurt.

Verwijderd

Dat komt doordat een Dell een iets andere pin layout heeft op het moederbord.
Even googlen naar het juiste schema?

• videodok
ai, ik had al gekeken op de dell pagina, maar nog niet gevonden waar het em zat, ff beter kijken.

inmiddels de pin layoout van de ATX connector van DELL gevonden, nu ff een gewone ATX layout vinden en aan de slag

[ Voor 40% gewijzigd door videodok op 22-11-2004 19:48 ]

• videodok
Probleempje dell documentatie ziet er niet hetzelfde uit als de oude voeding, dus zal ik maar de oude voeding namaken en gaan meten voor de zekerheid.

• videodok
Gaat helaas niet werken, ik kom 5V lijnen te kort en heb 3.3 V lijnen te veel. dan maar de oude voeding behouden.