[kaartlezer] Na gebruik kaart onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik gebruik al zon 3 maanden mijn interne cardreader, niet erg vaak, maar toch zeker wel 3 tot 5 keer per maand.

Nooit problemen mee gehad. Nu heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd, xp ziet weer mooi 2 verwijderbare schijfapparten waaronder mijn SD reader.

Nu wou ik alle fotos kopieren, dus ik deed letterlijk het volgende:

- klikken op H:/
- DCIM map
- N1004 (weet die naam niet precies)
- ik zie PICT016 tm PICT019 staan en selecteerd deze
- ik druk op CTRL + C
- ik druk in mijn documenten op CTRL+V
en terwijl het 2e bestand PICT017 bezig was kreeg ik een error,
een leesfout met het I/O apparaat.

Ik een tijd gewacht geen response meer, ik kon ineens ook de schijf(kaart) niet meer benaderen... :(

Ik doe het kaartje in mijn fotocamera, en ja hoor er staan geen gevens op de card zegt hij!!

Ik d8 hij zal toch niet kaopt zijn, ik had gelukkig nog een 16mb sd kaartje en heb even snel een juiste foto genomen en stop deze maar in de pc, en alweer, dit keer gelijk de eerste keer, een i/O error...

ik snap er niks van, weet iemand wat ik over het hoofd kan zien?
Of kunnen deze kaartje last hebben van de kou ofzo. het is hier 19 graden en in de woonkamer 22 ofzo :/

Verwijderd

Ik zou een andere cardreader proberen, ik heb hetzelfde probleem gehad met een transcend cardreader en die bleek defect te zijn. Die is toen binnen garantie omgeruild en ik kreeg een nieuwe, na verloop van tijd weer hetzelfde probleem, toen heb ik maar een ander merk reader gekocht.
Voor het eventueel recoveren van de data die op het kaartje staat moet je even zoeken op het forum, daar is veel over te vinden.
De koude kan niet het probleem veroorzaken, als het goed is moeten ze zelfs nog onder de nul graden functioneren.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 14:54 . Reden: typo ]