Toon posts:

Asus A7V & Internet = FREEZE......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wordt helemaal gek hier. Heb een A7V TB 1GHZ met ME erop. Draait op zich niet slecht, maar Internet Explorer blijft keer op keer bevriezen. Jaja, het bekende probleem, de muis beweegt nog, maar das dan ook alles. Precies op het moment dat ik www.autotrader.nl opstart gaat het geheid mis, anders gaat het alsnog mis op een willekeurig ander moment. Heb originele Hercules 6.35 drivers voor m'n Hercules Geforce 2 Pro geinstalleerd, Via 4.26 drivers voor m'n bord, nieuwste Promise driver en Bios 4d geloof ik. Verder heb ik een SB128 met niet specifieke ME-drivers, want die krijg ik dus niet gedownload op de site van Creative. Heb net 2 uur zitten internetten zonder geinstalleerde geluidskaart zonder probleem, na installatie was het bij de 1e keer autotrader prijs. Kan toeval zijn maar............ ???????
Overweeg nu om te flashen naar bios 5, maar weet niet hoe het moet en hoe enorm fout het kan gaan... Ben er dus eigenlijk een beetje bang voor....
Please help me out, heb inmiddels 6x achter elkaar alles opnieuw geinstalleerd en begin nu toch echt behoorlijk wanhopig te worden. Ik weet nu overigens wel wat ze bedoelen met : Intel draait stabieler.... :(

Thanx....

Robbert

A7V / TB1000 / 256MB / 30GBIBM / Hercules GTS PRO / SB128 / IIYAMA 19"

• Mr_Chiel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2019
Voor mij was bios 1.005A de oplossing...
Te downloaden op http://www.asuscom.de/de/support/techmain/technical.htm

Verwijderd

Topicstarter
Mr Chiel, bedankt voor je antwoord, maar kun je iets verder uitweiden over dat flashen??? Alleen bij de gedachte van het verneuken van een moederbord van 500 piek breekt het zweet me al uit... Wat waren trouwens precies jouw problemen???

Robbert

• Mr_Chiel
Ik las nu pas dat je bang was dat het fout kon gaan... Als je het volgende opvolgt gaat het alleen mis als de stroom op het verkeerde moment uitvalt.

1) maak een bootflop
2) zet aflash ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/BIOS_FLASH_UTILS/aflash131.zip er uitgepakt op
3) zet 1.005A ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1005a.zip er uitgepakt op
4) boot pc, ga naar je bios toe, schrijf alle instellingen over, laad de standaard instellingen en schrijf deze weg
5) boot vanaf floppy en start aflash op
6) schrijf je huidige bios naar diskette weg
7) flash je bios met het bestand 1005a.bin
8) als het gelukt is, pc uit en aanzetten, naar je bios gaan, opnieuw standaard waarden laden en je oude instellingen terugzetten.
9) als het mis ging, probeer het nog een paar keer, blijft het misgaan probeer dan het oude bios dat je net had opgeslagen weer terug te zetten... gaat dit ook mis en op een andere plaats... dan wordt het helaas tijd voor een goede vriend met zelfde moederbord, bezoekje aan de asus-shop of de computerwinkel

suc6

• Mr_Chiel
Op dinsdag 02 januari 2001 21:26 schreef robbert77 het volgende:
Wat waren trouwens precies jouw problemen???

Robbert
Bij mij ging het mis onder w2k met de gehele 1.004 reeks van biossen. 1.003 deed het wel maar dan ontbrak de 2e ide poort. 1.005 draait hier nu vanaf 8 december en ik heb geen vastlopers meer gehad onder het browsen. De problemen die ik had waren dezelfde die jij net al beschreef, maar ook vastlopen onder spelen spelletjes (beeld stil, geluid in kort loopje, indien mousepointer aanwezig nog wel te bewegen) of soms gewoon spontaan reset van de pc (zelfs geen blauw scherm)

Wil je nog meer zekerheid bij het maken van de diskette, haal deze er na het beschrijven van 1005a.bin even uit, stop deze terug en vergelijk de data op de diskette met de zipfile die je hebt gedownload. weet je ook zeker dat de disk geen fouten bevat. Vergelijken kan het best met het doscommando FC <bestand1> <bestand2>

Zo moet het lukken, nogmaals suc6 :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik weet wel dat ik Mr_Chiel niet ben, maar toch ook ff een reactie van mij..

Ik draai ook bios 1005a... no problems.
Stelt absoluut niets voor om een nieuw bios over een oude heen te gooien... Tja... tenzij de stroom ineens uitvalt.... maar dat moet dan net toevallig gedurende die 10 seconden zijn...
Mgoed... Nodig zijn de volgende bestanden
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133/A7V/1005a.zip
ftp://www.asus.com/Pub/ASUS/mb/flash/aflash.exe
De eerste uitpakken met winzip oid.
De aflash.exe en dat uitgepakte bestand onder 1 subdirectory zetten
De computer opstarten in dos (met opstartschijf)
Naar de subdirectory gaan met de bovenstaande bestanden
Dan aflash opstarten
In het programma opgeven dat je het bios wilt updaten
Daarna de volledige naam opgeven van het eerder uigepakte bestand
Op enter rammen en mogelijk ook nog een keer op Y(es).
Daarna is het een paar seconden wachten en niets doen...
Ik meen dan nog een keer N(o) beantwoorden (hij vraagt of je het nog een keer wilt uitvoeren)
Computer opnieuw laten opstarten
Bios binnengaan en alle default settings laten instellen.
Opnieuw opstarten en eventueel wijzigingen aanbrengen in het bios.....

Verder mijn problemen met de A7V:
in het kort VEEL
Eerst bios 1002... draaide bij mij niet lekker.
Toen bios 1003... m'n secundaire IDE werkte niet onder windows 2000
Ook nog 1004-versies gedraaid..... ging wat beter...
Nu ben ik aardig tevreden met 1005a.
Geheugen.... Problemen met meerdere soorten geheugen... ik wil naast mijn huidige 128MB reepje nog een nieuwe erbij plaatsen... maar tot nu toe al 3 verschillende soorten geprobeerd, maar steeds problemen... Hetzelfde type heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik had eerst een andere A7V. Na veel puzzelen, zweten, vloeken, installeren van verschillende windowsversie's, drivers enz.... ben ik erachter gekomen dat mijn eerste moederbord dus gewoon onstabiel was :(

Nu heb ik m'n systeem eindelijk lekker lopen.... op dat geheugen na dan.... ik hoop dat ik nog een reepje XELO kan vinden (tja... tis dan geen A-merk... maar draait geweldig)

Greetz en succes

edit:

Goed... ik was dus te laat met op enter rammen.. ik zie dat Mr_Chiel ook gereageerd heeft....

Nog 1 ding.... ik heb op meerdere pc's WinME geïnstalleerd gehad... verschillende versies van WinME geprobeerd, maar in alle gevallen kreeg ik hopeloze problemen met Explorer... ik was elke keer genoodzaakt om het OS eraf te trappen en opnieuw te installeren... Op m'n laptop draai ik (ivm eenvoudige bak) gewoon weer win98... VEEEEEL beter.... en op m'n normale pc lekker het stabiele W2K)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, ik zou bijna gaan hopen dat het allemaal toch nog goedkomt... Ik probeer nu eerst nog even nieuwe Creative drivers, kan ze nu eindelijk downen, is 't weer niks, dan maar flashen. En dan maar hopen dat ik m'n logitech stuur weer aan het babbelen krijg, ik begin afkickverschijnselen te krijgen..... Hebben de heren misschien ook nog ervaring met usb probleempjes met vriend a7v???

robbert

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 11:46
Ik draai altijd al perfect met 1004 en 1005.
Ik zie dat je bijna alleen maar onofficiele betadrivers gebruikt.
Dan moet je van zulke dingen ook niet raar opkijken ;)

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

Topicstarter
Stealth, ik begrijp je veronderstelling wel, maar het draaien van nieuwe (beta) drivers is slechts een poging om de boel fatsoenlijk draaiend te krijgen.. Natuurlijk draai ik ook liever de officiele drivers....

Verwijderd

Ligt het niet gewoon aan win ME, veroorzaakt bij mij ook dat freeze prob.

Verwijderd

dit had ik ook
maar nu dat ik een Duron 800 heb i.p.v. een T-bird 750 heb ik dit niet meer
verder geen nieuwere drivers.
dus ik ben heel :)

Verwijderd

Topicstarter
HELLUP!!! Sta nu op het punt om te gaan flashen, en jawel, Windows ME ondersteunt de optie format a: /s niet meer.... Kan de hele flash operatie ook uitgevoerd worden vanaf een Windows ME opstartschijf??? Please help...

robbert

• MartNL
  • Laatst online: 31-08 20:02

MartNL

&nbsp;

Waarom gebruik je niet gewoon de asus live update van de cd die je bij je moederbord hebt gekregen. kan je gewoon in windows flashen en mocht het misgaan dan doe je het gewoon opnieuw van je zit nog in windows..
je gaat eerst de bios downloaden en dan update from file en klaar ... its easy
Bij mij nog nooit misgegaan..
Mart

Verwijderd

live update is inderdaad een perfecte optie, zorg alleen wel dat je meerdere biosen bij de hand hebt. Je kan dan een andere proberen als er een niet wil. Bij mij is dit nog nooit verkeerd gegaan (AFLASH ook niet overigens.
Pagina: 1