<<
En ik vind het inderdaad ook onhandig. Op deze manier kun je van een aantal users alleen posts vinden als je hun userid weet, wat je meestal dus niet weet totdat je hun profiel hebt gevonden, en dat lukt niet omdat je niet op hun nick kunt zoeken. Snap je het nog

.
Praktijkvoorbeeld: een tijdje terug was er in de HK een muziekquiz (meerdere eigenlijk). De TS had een lijstje gemaakt met tussenstanden, de namen had hij netjes doorgelinkt naar het profiel. Ik had meegedaan (mailtje gestuurd), maar hij kon mijn profiel niet vinden. Pas toen ik in het topic reageerde, kon hij mijn userid achterhalen. Misschien niet de meest urgente reden, maar ok.
Ander voorbeeld: ik (of 1440 bijvoorbeeld) ben een slechte user. Post veel onzin oid. Als je mijn posts erbij wilt zoeken, moet je eerst een reactie van mij er bij zoeken om mijn userid te achterhalen zodat je de rest van mijn posts kan vinden. Dat werkt toch niet handig?
Toegegeven, er zullen niet zoveel users zijn die een nick hebben dat louter uit cijfers bestaat, dat kan ik niet zien, jij waarschijnlijk wel in de DB. Maar als je toestaat dat een nick uit alleen cijfers bestaat, moet je ook zorgen dat de basisfunctionaliteiten zoals searchen beschikbaar zijn. Of ben je het daar niet mee eens?
Zoals JHS al zegt, kun je radiobuttons gebruiken. Dat lijkt mij echter de search onoverzichtelijk maken, want je moet die optie al minimaal 2x aanbieden, bij poster en topicstarter.
Ik vraag mij eigenlijk eerder af hoevaak er daadwerkelijk op userid wordt gezocht in plaats van nick. Een andere optie is dan om standaard op nickname te searchen, en userid niet. Met een parameter als userid:1234567 kun je dan eventueel op userid zoeken.
Soory voor de late reactie, ik kom niet zoveel in BUG.