Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan liefde soms zo pijn doen?
em hoe ken je iemand haten en ook van die gene tegelijk houden? ;(

meschien een domme vraag maar ik heb er last van.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
tsja.. heb ik ook last van gehad.. bij mij kwam het denk ik omdat ik nog vasthield aan de persoon zoals zijn eens was.. of zoals ik haar eigenlijk wou zien.. maar jah.. dat was niet zoals ze was.. en dan krijg je die mix van liefde en haat.. (denk ik.. in mijn geval..)
blijft altijd heel moeilijk :'(

Verwijderd

Volgens mij kan je niet iemand tegelijk haten en lief hebben; dat zijn de twee tegengestelde gevoelens.

Het ligt meer voor de hand dat OF het haten misplaatst is, en het eigenlijk teleurstelling is.Of dat de liefde de persoon perfectioneerd terwijl de waarheid anders is...

En waarom dat pijn doet? Persoonlijk vind ik onmacht 1 van de ergeste gevoelens die er is. In deze situatie heb je blijkbaar geen controle meer, en je heb geen kans om de sitautie te veranderen. Je kan niet eens de situatie objectief (=dus subjectief) voor jezelf definieren. Dat is onmacht; het wijst je er op dat je maar een hele kleine invloed hebt op de wereld en dat is ook nog een slecht voor je zelfvertrouwen...

maar dat is mijn _persoonlijke_ mening...

Verwijderd

Topicstarter
tja ik hou heel veel van iemand met wie ik om ging! maar het probleems is dat ik haar elke dag ziet! zij gaat met de vrienden om met wie ik ook om ga, maar ik wil niet van haar houden, maar de pijn is gewoon zo sterk
je kan er nix aan doen, ik realiseer nu ook waarom mensen zelfmoord plegen, het is gewoon een geestelijke pijn die niet te genezen is.
maar ik wil nu graag het leger in om al mijn problemen te vergeten.
mn hele oud & nieuw naar de knoppen.

Verwijderd

Liefde is truukje van de natuur om voortplanting en broedzorg te bevorderen. Meer niet :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 20:43

schizofreen

ik & jij

Op woensdag 03 januari 2001 02:11 schreef Apoc2 het volgende:
Liefde is truukje van de natuur om voortplanting en broedzorg te bevorderen. Meer niet :)
maar wel het meest verschrikkelijke trucje wat er bestaat

verder wil ik er aan toevoegen dat ik wel gelukkig ben met mn huidige vriendin :*

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

maar liefde kan heel erg pijn doen. vooral als je gek genoeg bent om verliefd te zijn op iemand die al 'bezet' is terwijl je altijd zeker een half jaar verliefd blijft :'(

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op woensdag 03 januari 2001 03:33 schreef [YR]paladin het volgende:
maar liefde kan heel erg pijn doen. vooral als je gek genoeg bent om verliefd te zijn op iemand die al 'bezet' is terwijl je altijd zeker een half jaar verliefd blijft :'(
Ongeloveloos irritant he.
het is een heel erg vervelend trucje van de natuur. had er niet iets efficienters verzonnen kunnen worden :?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

het is een heel erg vervelend trucje van de natuur. had er niet iets efficienters verzonnen kunnen worden
Nee, een sterke band tussen beide ouders zorgt voor een gezamenlijk zorg voor eht kind. Daarom wil een vrouw ook dat de man leif en zorgzaam is, immers hij moet helpen voor het kind te zorgen.

Dit alles verhoogt de overlevingskansen voor het kind.

• Aaargh!

Aaargh!

Ja, duh, dat snap ik.
maar een mechanisme dat je b.v. alleen verliefd word op personen die jou ook zien zitten EN die vrij zijn. (b.v. dmv een 'handshake' 'protocol' via feromonen)

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
het bewijs dat evolutie gewoon niet klopt ;)

Verwijderd

Je wordt dus vaak wel verleifd op personen die jou ook zien zitten. Je valt op elkaars type. Maar de match hoeft niet altijd perfect te zijn. Dus blij jij eenzaam en alleen achter >:)

En morgoth, beetje zwakke argumentatie tegen alles wat ik over liefde en de evolutie geschreven heb ;)

Verwijderd

Masterwurm: Haat en Liefde liggen ongelooflijk dicht bij elkaar. Dat is al een oude wijze gedachte van velen voor ons, maar nog steeds een waarheid als een }:O

Ik ben nou niet de juist aangewezen persoon om je op te beuren, gezien dat ik zelf berucht ben om mijn fantastisch lopende relaties (lees: Niet dus :()

Maar neem van mij aan dat je gevoelens heel normaal zijn. Liefde.... ik heb er nog nooit iets van begrepen :'((even afgezien van de liefde die ik voor mijn kinderen voel)

Verwijderd

Ja, duh, dat snap ik.
maar een mechanisme dat je b.v. alleen verliefd word op personen die jou ook zien zitten EN die vrij zijn. (b.v. dmv een 'handshake' 'protocol' via feromonen)
Ghehehe LOL :) Ik ben helemaal voor!
Maar is het niet vaker zo dat uitersten elkaar dicht naderen? Zeker op het emotionele vlak lijkt het ene extreem qua intensiteit veel op het andere extreem, maar is er slechts een -instabiel- schakeltje anders geconfigureerd. Daardoor lijkt de stap van het ene uiterste naar het andere makkelijker te maken dan via het neutrale midden ('we kunnen toch wel vrienden blijven?').

Aan de andere kant, misschien zit ik er wel weer naast ;)

edit:
typo

Verwijderd

better yet:

dat alle vrouwen verliefd worden op dwergen B-)

• Aaargh!

Aaargh!

Op woensdag 03 januari 2001 20:41 schreef morgoth het volgende:
het bewijs dat evolutie gewoon niet klopt ;)
juist bewijs dat er WEL evolutie is.
als het bewust ontworpen was door iets (een god b.v.) dan had er best wel een beter mechanisme verzonnen kunnen worden.

Verwijderd

Misschien lacht GOD zich wel te pletter

Verwijderd

Echte Liefde Bestaat Niet!

Verwijderd

lief dat jullie allemaal zulke nuttige reacties geven... |:(

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/3.gif

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Op woensdag 03 januari 2001 14:56 schreef Apoc2 het volgende:

[..]
Nee, een sterke band tussen beide ouders zorgt voor een gezamenlijk zorg voor eht kind. Daarom wil een vrouw ook dat de man leif en zorgzaam is, immers hij moet helpen voor het kind te zorgen.

nah, leuke tekst... m'n vriendin zit me gelijk aan te kijken van zioe je wel!! :(

Dit alles verhoogt de overlevingskansen voor het kind.
nah, leuke tekst... m'n vriendin zit me gelijk aan te kijken van zie je wel!! :(

edit; had mijn txt inde quote gezet...

Verwijderd

ik: Hoi!
zij: Hoi!

Hardware handshake:
Code 421; server full

ik: Doei!
zij: Doei!

:)

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 21:22 schreef dwarf_ het volgende:
Volgens mij kan je niet iemand tegelijk haten en lief hebben; dat zijn de twee tegengestelde gevoelens.
Waar een + is is een -

Ik snap zowiezo niet dat sommige mensen zo snel verliefd zijn heb ik nou nooit last van..................... Maar ja de mens is ook niet gemaakt om monogaam te zijn!

• Aaargh!

Aaargh!

Op zaterdag 06 januari 2001 13:08 schreef DAVINCE het volgende:

[..]
Waar een + is is een -

Ik snap zowiezo niet dat sommige mensen zo snel verliefd zijn heb ik nou nooit last van.
Heb ik ook last van, ik moet iemand echt al een tijd kennen voor ik verliefd word, en dan is 't ook niet zo snel weer voorbij. en da's niet handig als je zoals ik altijd op de verkeerde verliefd word :(

• the noise
  • Laatst online: 22:06
ik ken mijn vriendin nu 6 mnd en heb nu pas iets van 2 mnd verkering met er. eerst een poos elkaar eens tegen komen beetje praten en zo. nu weet ik wel zeker(99,9%) dat we elkaar niet meer kwijt raken en willen.

Verwijderd

Noise: dat zeg je altijd die 1e 2 maanden, maar ik hoop voor je dat het goed uitpakt hoor!

Persoonlijk heb ik het wel ff gezien met verliefdheid maar je hebt het helaas niet zelf in de hand. :(

"And love lies bleeding in my hands"

• Superbeagle
  • Laatst online: 26-01 14:38

Superbeagle

Always smile

Op donderdag 04 januari 2001 13:20 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
juist bewijs dat er WEL evolutie is.
als het bewust ontworpen was door iets (een god b.v.) dan had er best wel een beter mechanisme verzonnen kunnen worden.
Een beter mechanisme? :? Hoe zou er volgens jou een beter mechanisme eruit moeten zien?

• Aaargh!

Aaargh!

Op zaterdag 06 januari 2001 17:39 schreef Superbeagle het volgende:

[..]
Een beter mechanisme? :? Hoe zou er volgens jou een beter mechanisme eruit moeten zien?
had ik hierboven al beschreven

• Superbeagle
  • Laatst online: 26-01 14:38

Superbeagle

Always smile

Sorry, mijn fout. Beter lezen, Sup. |:(
Je bedoelt onderstaande zeker.
Op woensdag 03 januari 2001 19:37 schreef Aaargh! het volgende:
Ja, duh, dat snap ik.
Volgens mij is het houdige mechanisme beter omdat het degeneratie beperkt. De sterkste(lees: rijkste) mannen mogen de knapste vrouwen uitzoeken. En dat is bij jouw mechanisme niet het geval.

Het is niet eerlijk. Maarja...

• Aaargh!

Aaargh!

Op zaterdag 06 januari 2001 19:03 schreef Superbeagle het volgende:
Het is niet eerlijk. Maarja...
Weer een aanwijzing dat god niet bestaat :)

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Lijkt me verschrikkelijk als het zo zou gaan. Dan is het al gedetermineerd wie jouw toekomstige partner kan zijn. Lijkt me ook niet echt een systeem dat door God zou zijn verzonnen, het komt er namelijk een beetje op neer dat je door God wordt uitgehuwelijkt.

• Aaargh!

Aaargh!

Op zaterdag 06 januari 2001 20:44 schreef faraway het volgende:

[..]
Lijkt me verschrikkelijk als het zo zou gaan. Dan is het al gedetermineerd wie jouw toekomstige partner kan zijn. Lijkt me ook niet echt een systeem dat door God zou zijn verzonnen, het komt er namelijk een beetje op neer dat je door God wordt uitgehuwelijkt.
tuurlijk niet, er kunnen toch wel meer mensen zijn die jou zien zitten en die vrij zijn :? , het betekend niet dat er maar 1 persoon voor iemand is.
het haalt alleen een stuk inefficientie weg.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

tuurlijk niet, er kunnen toch wel meer mensen zijn die jou zien zitten en die vrij zijn , het betekend niet dat er maar 1 persoon voor iemand is.
het haalt alleen een stuk inefficientie weg.
Dat zeg ik ook niet, maar de groep waaruit je kunt kiezen is wel vast bepaald. en zo dramatisch hoeft het nu ook weer niet te zijn om een keer een blauwtje te lopen, daar leer je weer van en dat lijkt me efficienter dan een dode fysieke selectie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 15:39 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Heb ik ook last van, ik moet iemand echt al een tijd kennen voor ik verliefd word, en dan is 't ook niet zo snel weer voorbij. en da's niet handig als je zoals ik altijd op de verkeerde verliefd word :(
Dat heb ik dus ook ik word ook niet zo snel verliefd, maar het erge is dat ik van haar hou ,en ik ken haar al vet lang, dus op een dag hadden we een sex relatie maar dat was voor mij andere gelopen dan als we hadden afgesproken ik wil niks met haar zij zelf wou ook niks maar waarom is het nou zo af gelopen?,
dus daarom ben ik ook bang dat ik moelijk van iemand anders zal houden omdat zij tot nu toe de enige is waar van ik hou,
maar ik wil haar graag los laten maar het lukt maar niet, terwijl ik gewoon weet dat het nooit maar zal worden zo als het was:'(

• Aaargh!

Aaargh!

Op zaterdag 06 januari 2001 20:53 schreef faraway het volgende:
(...) de groep waaruit je kunt kiezen is wel vast bepaald. (...)
Is nu toch ook al zo. mijn idee zorgt alleen dat je niet verliefd word op iemand uit de groep waaruit je niet kan kiezen.

Pagina: 1