[XP] Laptop license batch 1-2 cpu, wat betekent dat?*

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
op mijn dell laptop zit een stickertje met het license nummer van win xp pro.

de eerste regel vermeld windows xp professional 1-2CPU wat betekend dat? dat het voor 2 cpu's is? of je het op 2 computers mag gebruiken 8) ? wie weet het toevallig :+

bla?

Verwijderd

Dat je het alleen op je laptop mag gebruiken.
Is neem ik aan een OEM versie van windows en die is alleen geldig op de pc waarbij die geleverd is.

Maar mocht je hem los komen is die volgens mij alleen geldig 1 pc met 2 processoren.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Het is inderdaad een Oem versie... Maar een centrino laptop heeft nog steeds maar 1 processor, waar slaat het dan op? staat er niet voor niets op lijkt me...

bla?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Deze is gewoon geldig voor 2 processoren.
Je ziet ze niet zo heeel veel meer tegenwoordig maar mocht hij nou bij een dual bord zijn geleverd dan zou je die daar gewoon op kunnen gebruiken.
Een normale XP wil daar wel problemen geven.

Tis niet zo dat als hij voor 2 procs is dat je hem op 2 PC's mag gebruiken!

Deze advertentieplaats is te huur!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:37
windows XP proffesional (dus niet de home versie) kan met maximaal 2 processors omgaan. Daar duidt het op, dus voor pc's met 1 of 2 processors...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dat betekent dat deze windows xp pro (net als alle andere overigens) is aangeschaft met een licentie voor gebruik op één computer met maximaal 2 cpu's.

Dat het een OEM licentie betreft dat ze enkel verkocht mag worden met nieuwe hardware... maar betekent niet dat ze op díe hardware moet gebruikt worden!

Als je dus ooit besluit windows wp eraf te gooien, heb je een liecentie voor windows xp over :)
Dat het stickertje op het apparaat kleeft en niet vrewijdert kan worden zonder het te beschadigen is vooral zo om doorverkopen van de licenties te voorkomen :)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
okez :> ik hou hem lekker op me laptop, maar inderdaad is handig voor een upgrade maybe.

zank jullie!

kan dicht...

bla?

Verwijderd

The_Stickie schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:54:
.....
Als je dus ooit besluit windows wp eraf te gooien, heb je een liecentie voor windows xp over :)
Dat het stickertje op het apparaat kleeft en niet vrewijdert kan worden zonder het te beschadigen is vooral zo om doorverkopen van de licenties te voorkomen :)
Das dus niet zo.

lees hier maar:

http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Hij bedoelt dus dat als je Win XP OEM koopt bij een hardware component. Dan mag het dus wel.. Ik weet ut.. vage regels bij Microsoft.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1