Afbeelding afdrukken (verspreiden) over meerdere A4-tjes

Pagina: 1
Acties:
  • 35.799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Ik heb hier een afbeelding (poster) die ik zelf heb gemaakt in PhotoShop CS. Nu wil ik deze afdrukken op mijn HP 3600 A4-printer maar dan verspreidt over meerdere A4tjes, zodat het uiteindelijk bij elkaar ongeveer A0 of A1 is. Met welk programma kan ik dat doen en hoe stel ik het in?

Ik heb in Paint gezien dat je bij 'Afbeelding' -> 'Uitrekken/hellen' hem kan vergroten dat 'ie over meerdere velletjes gaat, maar hij geeft alleen het aantal pagina's aan; dus niet concreet hoe groot hij uiteindelijk word (A0, A1..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Of anders met dotamatic? Heb je wat meer mogelijkheden.

[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 22-11-2004 17:43 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aantal pagina's is:
code:
1
2
3
4
A3 = 2A4
A2 = 2A3= 4A4
A1 = 2A2 = 8A4
A0 = 2A1 = 16 A4

ps. is er geen print preview of anders open het plaatje in Excel kun je het plaatje selecteren en zelf vergroten en verkleinen met de print menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Hmm die rasterbator maakt er van die rare punten van.

in excel schijnt goed te werken als ik nog de marges kan wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat nu als je die afbeelding netjes onderverdeeld in 8 of 16 stukken (de afmetingen van papierformaten kan je op internet echt wel vinden, en photoshop kan vast ook percentages van afbeeldingen selecteren. zo niet, is het makkelijk zelf uit te rekenen), wat postscripts ervan maakt en die naar de printer stuurt? Aannemende dat die printer een postscript-printer is dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silent Thunder schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:36:
Hmm die rasterbator maakt er van die rare punten van.

in excel schijnt goed te werken als ik nog de marges kan wegwerken
marges zijn relatief makkelijk weg te werken via > bestand > pagina instellingen> marges allemaal op 0 zetten
Pagina: 1