[Canon i560] Printer print zwart half

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Sinds twee weken heb ik tijdens het printen op mijn canon i560 last van vage prints. De kleur zwart die print namelijk de ene 4 à 5 regels zwart, en de volgende 4 à 5 regels zwart/grijs. Resultaat is dat je tekst niet meer egaal zwart is.

Als ik een controleraster voor spuitopeningen uitprint, is ook te zien dat exáct de onderste helft van de kleur zwart 3eBK in die vage kleur wordt geprint, en dat het raster niet goed wordt geprint (er missen diagonale lijnen). Dat maakt het ook zo vreemd, dat preciés de onderste helft vaag is :?.

klik hier om het controleraster te zien

Als ik de printkop ga uitlijnen, dan zie je in de kolommen A en H rare verticale lijnen (alsof er een deel mist), en in kolom F wordt er helemaal niets geprint.

klik hier om de uitlijnpagina te zien

Bij deel 2 van de uitlijning (alleen de kleur zwart), mist al helemaal een groot deel van de print.

klik hier om deel 2 van de uitlijnpagina te zien.

Volgens canon zou ik vele malen achter elkaar een softwarematige reiniging moeten uitvoeren, en als dat niet hielp een grondige reiniging (waar ook inkt bij verloren gaat). Geen van beiden hebben geholpen.
De kleuren zijn allemaal vol, en zwart is bijna leeg (maar de inkt is nog wel te schudden en zichtbaar).

Heeft iemand enig idee wat dit als oorzaak heeft, en nog belangrijker, hoe het op te lossen? Ik ben nog nergens een soortgelijk probleem tegengekomen. :?

UPDATE:
ik heb zelfs een nieuwe zwarte inkcartridge erin gedaan, en dat mocht niet helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door TimeClypse op 22-11-2004 18:24 ]

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

Waarschijnlijk is je printkop gewoon (gedeeltelijk) stuk. Je hebt eigenlijk alles geprobeerd om een fout met de cartridge uit te sluiten. Software fout lijkt me onwaarschijnlijk en dus blijft je printkop over. Ik weet niet of de kop bij deze serie ook te vervangen is ne of dat de moeite waard is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Printkop is dan denk ik stuk.. zoals breinonline al aangeeft.
kan je voor dat geld net zo goed een nieuwe printer kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
metal14 schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:09:
Printkop is dan denk ik stuk.. zoals breinonline al aangeeft.
kan je voor dat geld net zo goed een nieuwe printer kopen..
Ik weet niet eens wat die dingen kosten, volgens mij zijn die van de canon i560 niet zomaar los in de winkel te koop. Ze zijn wel voor garantie bij canon om te ruilen (valt onder fabrieksgarantie omdat het geen verbruiksartikel is, en ja, hij is inderdaad vervangbaar!). Gelukkig voor mij dat ik ontdekte dat ik nog precies 7 dagen garantie heb :*)

offtopic:
hoi brein :w

[ Voor 19% gewijzigd door TimeClypse op 22-11-2004 22:59 ]

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 22:53
Deze printkoppen zijn inderdaad niet los te krijgen, service van canon gaat via etbass.

www.etbass.nl

Kan zijn dat dit alleen voor dealers is maar dan moet je er eerst even heen bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

breinonline

Are you afraid to be known?

TimeClypse schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:55:
[...]
Ik weet niet eens wat die dingen kosten, volgens mij zijn die van de canon i560 niet zomaar los in de winkel te koop. Gelukkig voor mij dat ik ontdekte dat ik nog precies 7 dagen garantie heb :*)
Meteen aanmelden die hap dan.
Ik kon inderdaad ook geen losse printkoppen vinden bij webwinkels, bij andere printertypes van Canon zijn ze er wel, maar dat maakt nu dan ook niet meer uit :)

Groeten aan je broer :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Robthebest schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:01:
Deze printkoppen zijn inderdaad niet los te krijgen, service van canon gaat via etbass.

www.etbass.nl

Kan zijn dat dit alleen voor dealers is maar dan moet je er eerst even heen bellen
Ik had al een mailtje gestuurd naar mijn leverancier. Mocht dit op niets uitlopen, dan stuur ik een RMA naar canon.
Ik heb al een mailtje gehad van canon met gegevens, en inderdaad, dit gaat via ETBASS in Roosendaal. Als ik morgen niks hoor van mn leverancier, dan gaat er hier een pakketje de deur uit .. shipping to Roosendaal :9

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 22:53
Je kunt op de site van etbass ook een formulier invullen, rma formulier dan komen ze hem ophalen, kan ook zijn dat dit alleen voor dealers is hoor maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Topicstarter
Voor het aanmelden van Uw reparatie kunt U het onderstaande RMA formulier downloaden en mailen naar de volgende link RMA@etbass.nl
Dit formulier is alleen bestemd voor dealers. End-users / particulieren kunnen hun reparatie aanbieden bij hun dealer of zelf opsturen naar ETBASS, vaartveld 4, 4704 SE, te Roosendaal.
O-)

[ Voor 4% gewijzigd door TimeClypse op 22-11-2004 23:22 ]

Paulvogel ©

Pagina: 1