[printer] Originele inkt of "neppe"?

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Beste mensen,

Graag jullie hulp over het volgende. Ik heb een tijd geleden problemen gehad met onze printer (Canon i320, ja die broodtrommel :+ ), en veel gebeld met de helpdesk. In een van de vele telefoontjes vroeg de medewerker of we originele inkt gebruikte. Nee, we hebben de bijgesloten inkttankjes opgemaakt, en hebben toen op kruidvat.nl eigen merk besteld, die veel goedkoper zijn. We hebben hier ook veel gebruik van gemaakt, en het beviel ons goed.Maar volgens de medewerker, kan het gebruik van niet originele inkt leiden tot schade aan de printer. De printerkop vervangen hielp niet, en uiteindelijk de hele meutnaar Canon gestuurd. We hebben een nieuwe (i350) teruggekregen, met 2 Canon inkttankjes. De zwarte begint op te raken, en nu sta ik voor de keuze: of ik haal weer inkt online bij het kruidvat, of ik neem originele. Wie kan mij er wat over vertellen, is dit ongeveer waar of verkoopbullshit?

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben, anders dan hoor ik het wel :)

Bedankt!

Alexander

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 18:38
Bij mijn HP printers gebruik ik het liefst altijd "echte" inktvullingen vanwege de kwaliteit. Bij HP printers zit de printerkop op de vulling zelf, is dat bij Canon ook zo? In dat geval zou er aan de printer zelf niets kapot kunnen gaan bij het gebruiken van "nep"cartridges, toch?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 07:42
Volgens mij moet dit in principe niets uitmaken, dus verkoopbullshit. Maar ik denk dat als je lang hetzelfde inkttankje gebruikt i.c.m. navul setjes, dat dan de uitgang van het tankje verstopt kan raken, je gebruikt immers al heel lang hetzelfde tankje en dan heb je sneller de kans dat er vuil tussen komt te zitten.
Dus rustig die navul setjes gebruiken en dan om de zoveel navulsetjes weer een "vers" tankje aanschaffen.

^tenminste als het navulsetjes zijn, zoals Pacjack zei.

Maar aangezien het vervangen van de printerkop ook niet hielp kan ik me het eigenlijk niet voorstellen dat het aan de inkt lag.

[ Voor 9% gewijzigd door allard_070 op 22-11-2004 20:37 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zeg altijd tegen mijn klanten als de garantie over is mag u zelf doen wat u wilt maar binnen de garantie altijd orgineel gebruiken. Ik weet dat het onzin anders verkoop je een product natuurlijk niet maar ok. Garantie heeft zijn voorwaarden en dat is 1 dus dan los ik het zo op.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12

breinonline

Are you afraid to be known?

Fabrikanten zoals Pelikan geven zelfs aan dat de garantie om een dergelijke reden nooit mag vervallen. Het verhaal is ook redelijk onzin. Maar het kan zeker wel voorkomen dat als de inkt van de navulset van slechte kwaliteit is, deze problemen kan veroorzaken. Wat dat betreft heb ik dan ook geen hoge pet op van het kruidvat. :X
Let goed op dat de inkt voor jou printer geschikt is. Ieder type cartridge heeft een net iets andere kleur/tint en de viscositeit (stroperigheid) verschilt ook. De namaakfabrikant moet dan ook heel goed naar het origineel kijken en universele navulsetjes bestaan niet. Wil je zekerheid ga dan voor een bekend navul/namaak merk zoals wecare of pelikan.
Canon heeft overigens geen printkop in de cartridge zitten en is dus relatief makkelijk en betrouwbaar na te vullen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Beste mensen,

Alvast bedankt voor de reacties! Het gaat om inktankjes, zonder printerkop erop, die zit op de printer. Het zijn dus ook geen handmatige navul spul.
Met de kruidvat spul qua kwalitiei geen slechte ervaringen, maar los van de garantie zelf, stel de printer moet weer terug, dat kost een paar wekwn, en dat is lastig met een hele familie die van alles moet printen..

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
gebruik navul setjes om je cardridge na te vullen
ik heb ergens gelezen dat de kleuren van de navul setjes veel beter van kwaliteit zijn dan de orginele kleuren

scheeld je een hoop geld

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03

Orac

Ik mis je papa.

nnndoh schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:20:
gebruik navul setjes om je cardridge na te vullen
ik heb ergens gelezen dat de kleuren van de navul setjes veel beter van kwaliteit zijn dan de orginele kleuren

scheeld je een hoop geld
Kijk, met de originele patroon weet je wat je koopt en kan verwachten. De imitatie patronen kunnen beter zijn, maar zijn dat vaak niet. Het kan variëren per merk en/of type printer. Sommige imitatie patronen werken heel goed bij merk X en wat minder bij merk Y. Ik wel eens wat vergelijkende tests gezien met imitatie inkt, maar ik weet niet meer in welk blad dat was.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Pelikan weet wel wat inkt is, zit heus geen dikke stroop in.
Ik gebruik Pelikan voor een canon, die dingen zien er exact hetzelfde uit.
Plastic bakje met een doorlek watje, prima kwaliteit.

Fabrikanten willen je tuurlijk laten geloven dat "nep" inkt slecht is, daar zit de grote winst.

Je zei ook dat de printerkoppen vervangen niks hielp, maar de koppen + tank is toch 1 groot blok?
Als dat niet kapot was dan heeft de inkt niks met het defect te maken (of het moet duidelijk lekken natuurlijk).

Trouwens KAN een orginele tank ook leiden tot schade, alles kan koffie kan :X

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Persoonlijk heb ik goede ervaringen met inkttankjes van Pelikan voor mijn Canon S200x en minder goede ervaringen met andere merken (Canon is te duur, de rest (van wat ik geprobeerd heb) is de kwaliteit beneden peil).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1