Ik heb een groepsfoto gemaakt in een restaurant waarbij de personen aan de twee zijkanten te donker zijn. Als ik in photoshop de belichting aanpast worden de personen midden op de foto te licht. Hoe kan ik in photoshop ervoor zorgen dat alleen mensen ongeveer dezelfde belichting hebben???
In Photoshop CS zit een Shadows / Highlights-tool waarmee je specifiek de schaduwen of de highlights (lichte gebieden) kunt aanpassen. Wellicht kun je daar goede resultaten mee boeken. Ook zijn er verschillende andere tools waarbij je kunt kiezen of je de shadows / midtones / highlights wilt aanpassen.
Je kun ook nog een bewerkingslaag gebruiken en een masker op de laag aanmaken, waardoor de bewerking alleen plaatselijk gedaan wordt.
Wellicht een idee om de foto ergens online te zetten zodat we ermee kunnen spelen?
Je kun ook nog een bewerkingslaag gebruiken en een masker op de laag aanmaken, waardoor de bewerking alleen plaatselijk gedaan wordt.
Wellicht een idee om de foto ergens online te zetten zodat we ermee kunnen spelen?
Het middenstuk en uiteinden apart bewerken (highlights) en de volgende keer een krachtigere flitser gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 22-11-2004 17:22 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
layer kopieren
bovenste layer > belichting aanpassen voor mensen aan de rand van de foto
onderste layer > belichting voor de middelste personen aanpassen of gelijk houden
bovenste layer selecteren> add layer mask (butten naast layer copy button)
>selecteer gradient tool> radial gradient
>foreground: wit background: zwart
>gradient tool van binnen kant foto naar buiten kant
>layer op lighten zetten, evt nog met transparancy spelen
en dan weer één laag maken.
succes!
Laat ff weten of het is gelukt!
bovenste layer > belichting aanpassen voor mensen aan de rand van de foto
onderste layer > belichting voor de middelste personen aanpassen of gelijk houden
bovenste layer selecteren> add layer mask (butten naast layer copy button)
>selecteer gradient tool> radial gradient
>foreground: wit background: zwart
>gradient tool van binnen kant foto naar buiten kant
>layer op lighten zetten, evt nog met transparancy spelen
en dan weer één laag maken.
succes!
Laat ff weten of het is gelukt!