[linux] Access Cloon

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:00
Beste luitjes;

Ik zoek een programma met de zelfde mogelijkheden als access, maar het is voor m'n pa. En daar zit 't em in. Hij werkt nu al een tijd braaf met linux, en kan er steeds meer mee. Maar nu moet hij voor zijn werk 'databases' gebruiken. Access is daarmee best handig (en dan het frontend gedeelte). Het is gemakkelijk. En daar gaat het om. Query's worden voor je gemaakt, enz.. Zoiets dergelijks zoek ik dus voor linux.

Als ik zoek kom ik allemaal resultaten voor het uitlezen van mdb files tegen, maar dat zoek ik dus niet. Ik zoek eigenlijk een volledig werkende 'frontend'. Maar zowel google als GoT Search helpen mij niet, en veel geld om een programma te laten 'schrijven' is er niet :P

Kennen mensen dergelijke programma's en is er ook ervaring mee?

|>

• simon
Het komt in de buurt, maar is verre van 'te begrijpen', bedenk wel dat de 'SQL' kennis van m'n pa zo ongeveer null is :)

|>

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19
Als je veel geduld hebt, kun je wachten op OpenOffice 2.0. Daar zit, naar ik heb horen luiden, standaard een database applicatie bij.

Met de huidige OpenOffice moet ook al een frontend voor MySQL meegeleverd zijn, een beschrijving daarvan is hier te vinden

Verwijderd

phpMyAdmin (moet je wel een webserver opzetten), KNoda en Kexi zijn een aantal opties. Ik heb alleen ervaring met phpMyAdmin, best simpel te gebruiken maar voor de absolute leek misschien niet helemaal perfect.

Ik weet niet hoe ingewikkeld de database is? Een spreadsheet kan misschien ook?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• simon
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:53:
phpMyAdmin (moet je wel een webserver opzetten), KNoda en Kexi zijn een aantal opties. Ik heb alleen ervaring met phpMyAdmin, best simpel te gebruiken maar voor de absolute leek misschien niet helemaal perfect.

Ik weet niet hoe ingewikkeld de database is? Een spreadsheet kan misschien ook?
Ik weet niet of je Access kent, maar dat gaat wel wat verder dan phpMyAdmin. Het is dus een andere benadering hé. Niet puur een 'beheertool'
:)

|>

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Volgens mij zit er bij staroffice een soort access kloon genaamd "adabas", misschien dat dat wat is (tis iig goedkoper dan access)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Kexi (http://kde-apps.org/content/show.php?content=12365) komt waarschijnlijk het dichtste bij de definitie "access kloon". Het is alleen nog ernstig in Beta.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Iemand die voor zijn werk databases moet gebruiken...... ik vraag me af, wat word hier nou mee bedoelt? Want als zijn werk hem dalijk met access database bestanden mee naar huis stuurt kan hij toch maar beter een windows/access setup gebruiken als hij er weinig verstand van heeft. En ik neem aan dat hij niet van zijn werk zelf op eigen houtje een database moet opzetten, beheren en onderhouden, gezien zijn geringe kennis. Waar gaat het hier dus precies om?

MechWarrior || Monsters Game

• simon
GambitRS schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:07:
Iemand die voor zijn werk databases moet gebruiken...... ik vraag me af, wat word hier nou mee bedoelt? Want als zijn werk hem dalijk met access database bestanden mee naar huis stuurt kan hij toch maar beter een windows/access setup gebruiken als hij er weinig verstand van heeft. En ik neem aan dat hij niet van zijn werk zelf op eigen houtje een database moet opzetten, beheren en onderhouden, gezien zijn geringe kennis. Waar gaat het hier dus precies om?
Een adressen bestand (van gemeentes) met bijvoorbeeld de koppeling 'hoe duurzam is de gemeente'. Opzich niet al te complex, maar wel anders dan dat je er met phpMyAdmin tegenaankijkt. Dus zie het meer als excel, met tabellen die je kan 'linken'. Plus nog een meuk aan functies voor een mooie output. Access dus. Maar hij is vrij pro-linux. De db's maakt hij wel zelf :) (vanuit een generator :P)

|>

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
De oplossing van slager lijkt mij heel aardig.
Pagina: 1