Toon posts:

Internet blokkeren op één bepaalde gebruikersaccount (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ooi,

K zou graag op één van m'n 3 gebruikersaccounts in WinXp Internet of iig IE willen blokkeren. Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Latr,
Mat

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:32
Heb het zelf werkend gekregen met autoit en daar een scriptje in maken met ipconfig /release met adminrechten.

vb autoitscriptje
; <COMPILER: v3.0.101.0>
RunAsSet("administrator", "computernaam", "adminw8woord")
run ("ipconfig /release")
RunAsSet()

Verder gebruik je gpedit.msc en stel je bij gebruikersaccounts in
dat scriptje (wat je naar exe hebt omgezet) dat die uitgevoerd word bij het aanmelden van die gebruiker.

Nu moet je alleen nog instellen dat het alleen bij die gebruiker gebeurt en niet bij allemaal.
Dat doe je heel makkelijk door iedereen de rechten te ontnemen op de map

C:\Windows\system32\GroupPolicy
behalve de gebruiker die geen internet mag hebben
die geef je alleen leesrechten

En trouwens groeten doen we hier niet op Got.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

Topicstarter
Eh...Ok, bedankt voor 't script...maar denk niet dat het teveel gevraagt is als ik je vraag of je het even stap voor stap wil uitleggen? :P...bedoel, ben wel aardig bekent met soft- en hardware, maar dit ging me even te snel...

k moet het script pasten in welk bestand? en waar als auto. opstarten aanmelden bij die gebruikersaccount?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als het enkel om IE gaat zou je ook gewoon de nts rechten ip iexplore.exe kunnen aanpassen. (of begint windows dan te kutten :?)

edit: net getest en dat werkt zonder probeem...

[ Voor 19% gewijzigd door the_stickie op 22-11-2004 17:48 ]

• lamko
Begin niet met een stap voor stap uitleg.

We zijn er op got er niet voor om je handje vast te houden

Download AutoIt ---> lees de help

Zoek op internet naar Group Policy Editor en lees daar wat over.

Lees je dan in over NTFS schijfrechten

In de Pro versie van XP eerst wel even
mapopties -> weergave -> simpel bestanden delen uitschakelen
krijg je een extra tabje onder de eigenschappen van een map om de ntfsrechten in te stellen
Als je home hebt kun je dit standaard in veilige modus

Hoop dat ik je nu een mooi eind op weg heb geholpen!

[ Voor 3% gewijzigd door lamko op 22-11-2004 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ah...bedankt :)...

heb met die ipconfig /release het een en ander voor elkaar weten te boxen op die ene account...

• lamko
ff ter verduidelijking :Y)

Dat scriptje gebruik ik om het onder adminrechten uit te voeren van ipconfig want iemand met al adminrechten kan zo ipconfig /renew doen en toch weer internetten.

1) Dus eerst zorgen geen adminrechten op dat account.

2) Met gpedit zorg ik ervoor dat alleen bij die gebruikergroep het uitgevoerd wordt.

3) En met ntfsrechten zorg ik er per gebruiker voor dat ie uitgevoerd wordt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
jah opzich maakt het niet zoveel uit dat je zo weer /renew kan doen. T gaat erom dat ik in 3 maanden 3 keer mn pc opnieuw moet installen omdat het een nest van virussen en spyware is geworden door ouders en broertjes...

Heb nu voor die mafkezen een account zonder password aangemaakt waar ze dan alles kunnen doen behalve internetten....effectief genoeg. Ze weten toch niet hoe t werkt...dus ipconfig /renew komt geeneens in hun op...

k zat alleen te moeilijk te denken...had niet door dat een simpel prog als ipconfig de klus al zou klaren...
Pagina: 1