Toon posts:

[ATI RADEON, TV-OUT] Slecht beeld op 7" tft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een 7 inch tft schermpje voor mijn mp3 computer. Dit scherm heeft alleen een composiet ingang. De computer is een laptop met een ATI Radeon mobile met een composiet uitgang. Als ik deze twee aan elkaar koppel krijg ik heel slecht onleesbaar beeld op het scherm.
Dit zal grotendeels wel komen omdat het om een composiet in/uitgang gaat, maar ook omdat de laptop in 4:3 verhouding uitstuurt en de tft breedbeeld is.

Mijn vragen:
* Kan de resolutie van het scherm (dus ook de tv-out) als breedbeeld worden ingesteld? Dat de verhoudingen op mijn laptop-scherm dan niet meer kloppen maakt me niet uit, want die gebruik ik niet. Maar op dit moment verkleind het scherm het beeld in de hoogte.
Ik heb dit al met tv-tool, multires en powerstrip geprobeerd, maar zonder resultaat.

* En heeft het zin om twee tulp -> svideo verloopjes te kopen en het scherm dan met een svideo kabel aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
excuses het is een ati RAGE mobility

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
gebruik voor editen svp het edit-knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

ach...in een volgend leven lach je er om!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
dmv Powerstrip kan je de resolutie instellen zodat die overeenkomt met die van je TFT. Ik zal even mijn uitleg daarvan opzoeken.

gevonden, maar hij was voor breedbeeld TV's, je weet vast wel wat de resolutie van dat ding is, dus die invullen gewoon (ik heb geen zin om dit verhaal weer aan te passen :z)
[quote]Let er even op dat je TV aangesloten moet zijn en dat je de instellingen voor de goede monitor instelt. Staat ook ergens in die schermen.
• download en installeer powerstrip van http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm
• reboot
• rechtermuisknop icoontje -> display profiles -> configure
• Advanced timing options -> custom resolutions
• onder "New resolution" 1024 x 768 instellen en Horizontal refreshrate op 60
• klik op "Add new resolution"
• reboot

• rechtermuisknop op icoontje -> display profiles -> configure
• onder "Resolution" schuifje naar de goede resolutie
• onder "Refresh rate" op "windows default" zetten.
• klik op "OK"

belangrijk, niet vergeten
verloopstukjes naar svideo zullen waarschijnlijk geen verbetering opleveren omdat het toch al eerst composite was. Je kunt proberen een goeie composite kabel te kopen en kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 74% gewijzigd door OnTracK op 22-11-2004 19:04 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:56:
dmv Powerstrip kan je de resolutie instellen zodat die overeenkomt met die van je TFT. Ik zal even mijn uitleg daarvan opzoeken.

gevonden, maar hij was voor breedbeeld TV's, je weet vast wel wat de resolutie van dat ding is, dus die invullen gewoon (ik heb geen zin om dit verhaal weer aan te passen :z)

[...]

verloopstukjes naar svideo zullen waarschijnlijk geen verbetering opleveren omdat het toch al eerst composite was. Je kunt proberen een goeie composite kabel te kopen en kijken of dat verschil maakt.
Heb Powerstrip gedownload van de locatie die je aangaf, maar kan de optie Custom resolutions niet vinden in het Advanced timing options-menu.

De composietkabel die ik gebruik is idd geen geweldige kabel, maar als ik met diezelfde kabel de laptop op een tv met de 4:3 verhouding aansluit heb ik echt veel scherper beeld

Heb btw PowerStrip versie 3.54 build 478 gedownload.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 20:21 ]

• OnTracK
Bij mij staat hij toch echt hier hoor:
Afbeeldingslocatie: http://img129.exs.cx/img129/6601/Powerstrip.png

Maar ik heb nog 3.40 build 387
Ik zal even kijken of er veel veranderd is bij de nieuwe.

EDIT:
nou ik heb even geupgrade en hij staat bij mij nog steeds op dezelfde plek hoor :?

[ Voor 20% gewijzigd door OnTracK op 22-11-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, alleen kan je hem bij mij niet aanklikken.
Waar kan dat aan liggen?

• OnTracK
Wel goeie drivers geïnstalleerd? Het kan zijn dat je kaart het op de een of andere manier niet ondersteund. Wat ik toch wel vreemd vind, omdat de resoluties door de drivers bepaald word.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk zal hij het dan niet ondersteunen, omdat de drivers gewoon goed geinstalleerd zijn.
Heb nu PowerStrip op een andere computer geinstalleerd en daar heb ik wel de optie om resoluties toe te voegen en heb ik een beter beeld op mn 7" tft.
Maar die computer ga ik er niet voor gebruiken..
Pagina: 1