Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:34

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Vorige week nog eens het orginele Unreal op mijn PC gezet, maar het loopt niet goed op de (TFT) resolutie van 1280x1024.

PC specs:

CPU: Tualatin Celeron 1.3 GHz
Mem: 640 MB
GFX kaart: GF4 Ti4200 64 MB

Je zou toch zeggen dat dit meer als voldoende is. De laatste patch (IIRC 224v) heb ik al laten lopen, maar dat had geen effect. Het maakt ook nauwelijks verschil of ik software rendering of OpenGL rendering gebruik.

Ik kan natuurlijk de resolutie terugschroeven, maar dat ziet er verschrikkelijk uit.

UT99 en UT2K3 lopen prima, dus je zou toch zeggen dat Unreal het dan zeker zou moeten doen. :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
heb je al andere video drivers geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
'Het loop niet goed' zegt natuurlijk niet erg veel. Wat is er precies aan de hand dan?

Probeer anders eens een Glidewrapper, Unreal is oa gewoon gemaakt voor de Glide API :)

linkje

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Vinnie schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:49:
'Het loop niet goed' zegt natuurlijk niet erg veel. Wat is er precies aan de hand dan?
Ow, sorry, dat is idd nogal vaag. Het aantal fps is nogal laag; het zaakje stottert gewoon fors, zelfs al in het flyby intro filmpje. Als je de resolutie verlaagt wordt het natuurlijk beter, maar pas bij 800x600 loopt het echt vloeiend.

Bij lagere resoluties gaat de TFT natuurlijk scalen naar 1280x1024 en dat ziet echt niet uit. En om dat weer uit te zetten en naar een piepklein schermpje te kijken zie ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten.

Gezien de hardware (specs liggen ver boven de recommended specs voor deze game) had ik toch eigenlijk verwacht dat het in 1280x1024 vloeiend zou lopen, zelfs met software rendering.

Ik zal die Glide wrapper iig eens proberen. Overigens heb ik patch 224v al gebruikt, en die update de Unreal engine zodat ook aandere API's dan Glide beter zouden moeten werken (beweert Epic).

Andere videodrivers heb ik niet geprobeert. Ik kan me overigens ook niet goed voorstellen dat het voor een GF4 Ti4200 veel uitmaakt bij zo een oud spel. Die kaart is vele malen sterker dan noodzakelijk. Bovendien: opvolger Unreal Tournament loopt wel prima.

[ Voor 22% gewijzigd door EXX op 23-11-2004 09:24 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het spel zou qua specs idd gewoon goed moeten draaien, ik heb een vergelijkend systeem (gehad).

Is me trouwens niet eerder opgevallen, maar 224 is niet de laatste update voor Unreal, je zou eventueel ook de laatste update 226Final kunnen proberen.

http://unreal.epicgames.com/versions.htm dus.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
226Final geinstalleerd en dat heeft iig veel geholpen. De flyby intro loopt nog niet helemaal vloeiend, maar in-game gaat het nu prima, met de rendering op D3D.

offtopic:
Toen ik deze game 5 jaar geleden kreeg vond ik de graphics geweldig mooi. De laatste FPS die ik daarvoor had gehad was Doom. Tegenover Doom was Unreal natuurlijk grafisch overweldigend.

Nu echter ziet het er allemaal een beetje gedateerd uit. Zeker omdat je UT99/UT2004 gewend bent. Het is duidelijk te zien dat de game uit een tijd stamt dat vrijwel niemand 1280x1024 draaide ;)

Pagina: 1