[MySQL]Database ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:55

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Hallo,

Wij willen een programma schrijven in Java. Nu moet dit programma zo worden gemaakt dat het te gebruiken is voor meerdere doeleinden.
Dus een vaste vorm van de database is er niet omdat die afhankelijk is van wat de uiteindelijke gebruiker wil. Dus een gebruiker geeft aan dat er bv. een veld Naam is. Hoe kunnen we de database zo ontwerpen dat dit mogelijk is?

[ Voor 8% gewijzigd door Beyond op 22-11-2004 16:38 ]

Al het goeie.......

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je wilt dus eigenlijk Access of zoiets namaken?

Als je geen idee hebt hoe je dat moet doen zou ik er niet aan beginnen. Ik denk dat het ook wel in een van je studieboeken staat, klinkt haast een beetje als huiswerk....

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
nee geen access namaken.
Het moet een heel algemeen programma worden die zo is aan te passen (via config gedeelte) dat het te gebruiken is voor meerdere doelen.
Alleen weet je niet elke keer wat er precies allemaal in de database moet komen. Bv in de ene toepassing naam, adres etc. En in een andere toepassing bv motorinhoud, wielmaten etc.

[ Voor 88% gewijzigd door Beyond op 22-11-2004 16:55 ]

Al het goeie.......

Verwijderd

Dit klinkt iid een beetje vaag.
IPV een generieke database zou ik je java applicatie de database aan laten maken aan de hand van de wensen van de persoon. Maar wat voor verschillene doeleinden wou jij in 1 applicatie stoppen???

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:29
Je gaat een programma maken voor meerdere doeleinden? Zijn deze doeleinden wel al een soort afgekadert? ( Drie funcionaliteiten ofzo? ) Ik snap niet helemaal wat de bedoeling is eigenlijk...

Roomba E5 te koop

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
zie 2 berichten hierboven

Al het goeie.......

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Ik zie dat de glazen bollen nog steeds niet werken. Post eens duidelijk wat je precies wilt maken, wat het probleem is en geef voorbeeldjes van wat je zelf al gezocht en gevonden hebt.

Verwijderd

Nou, dat was niet echt duidelijk genoeg dan :) |:(

Maar goed, dan zou ik dus in je config gedeelte van je applicatie je database creeren. Dat is niet zo heel moeilijk.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Hij wil volgens mij een op basis van enkele vaste formulieren data in tabellen kunnen toevoegen en bewerken. Dus zonder aanpassingen in het formulier zelf moet dat formulier op de ene database de mogelijkheid bieden contactpersonen, en in de andere database magazijnvoorraad te bewerken.

iig lijkt het me een scriptrequest (en dan nog een verdomd slechte ook)

PHPMyAdmin lijkt er nog het meeste op geloof ik

[ Voor 7% gewijzigd door Yoeri op 22-11-2004 17:09 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Creepy
  • Laatst online: 08:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Beyond schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:52:
nee geen access namaken.
Het moet een heel algemeen programma worden die zo is aan te passen (via config gedeelte) dat het te gebruiken is voor meerdere doelen.
Alleen weet je niet elke keer wat er precies allemaal in de database moet komen. Bv in de ene toepassing naam, adres etc. En in een andere toepassing bv motorinhoud, wielmaten etc.
Maar wat wil je nu van ons weten? Hoe je zo'n database in elkaar moet zetten?
Heb je zelf al enig idee hoe je dit wil gaan opzetten?
Hoe gaat de gebruiker aangeven wat hij wil opslaan?
Hoe ga jij opslaan wat de gebruiker allemaal wil en kan opslaan, en hoe wil je dat daadwerkelijk op gaan slaan? (volg je me nog? :P).

Heb je zelf al wat geprobeerd? Zo ja, wat?

Kortom, kom eens met wat meer info ;) Want op het moment gaat het topic nergens naar toe.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Oke.... als het alleen gaat om het creeën van de tabellen is het wel te doen. Je wilt dan eigenlijk dus bijvoorbeeld phpMyAdmin namaken in Java.

Dan gaat het erom dat de gebruiker op een formulier een veld moet kunnen definieren (naam, type, lengte, standaardwaarde, etc.) en dat je dan de juiste SQL maakt: CREATE TABLE etc. etc.

Wat lukt je daar niet aan?

edit:

Oh nee... je wilt een database maken waarin al die dingen kunnen staan.... da's lastiger. En zo slecht te doen qua ontwerp dat ik er niet aan zou beginnen als je nu al geen idee hebt wat te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Boss op 22-11-2004 17:13 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Beyond

Beyond

Dussssss.......

Topicstarter
Yoeri schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:09:
Hij wil volgens mij een op basis van enkele vaste formulieren data in tabellen kunnen toevoegen en bewerken. Dus zonder aanpassingen in het formulier zelf moet dat formulier op de ene database de mogelijkheid bieden contactpersonen, en in de andere database magazijnvoorraad te bewerken.
Zoiets aks Yoeri beschrijft.
Vindt het zelf lastig om uit te leggen.

Al het goeie.......

• Creepy
  • Laatst online: 08:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm right. Als je het zelf niet kan uitleggen, hoe moeten we je dan gaan helpen? Daarnaast heb ik niet het idee dat je zelf al hebt nagedacht hoe je het wil gaan oplossen.

Mocht je nog willen reageren op mijn vorige post, doe dat dan via de mail. Als je zelf al wat hebt bedacht waar je over wilt babbelen dan zet ik je topic weer open.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.