Toon posts:

Mag dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een 9800 pro van msi gekocht op de beurs bij jin computers.

Na een paar dagen ging ie stuk en stuurde ik hem terug.

Ik kreeg de mededeling dat ze de kaart niet meer hadden liggen en dat ie naar msi werd opgestuurd en dat ze hem zouden repareren of een neie zouden sturen.

Na 2 weken ik heb gevraagd of de verkoper zou kunnen bellen. Vandaag krijg ik de horen dat msi die kaarten niet meer heeft en dat ze geld terug zouden geven aan winkel en dat ik een andere kaart moest uitzoeken, dus niet die msi 9800. Toen ik vroeg van of hij et wilde herhalen zei die dat msi niet zeker wist wat ze zouden doen en dat het 2 weken ongeveer zou duren voor een defenitiev antwoord.

Toen ik vroeg of ik mijn geld dan terug mocht kreeg ik : Nee daar doen we niet aan. Ik heb langer het idee dat die verkoper mij niet serieus neemt. Toen ik hem vroeg of ie dan zou kunne bellen na 1 week zei die : Neeh ik ben niet zoals jij, ik wacht af.

Ik weet nu niet echt wat ik moet doen, ik voel me gewoon dik afgezet. Is het niet zo dat ik recht heb op mijn product waar ik voor heb betaald of mijn geld terug?

Zo ja? wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderd

Je hebt recht op 1.Reparatie 2.Vervanging 3.Geld terug.
In die volgorde btw

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:39 ]

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Jin computers suckt ..... door hun heb ik geleerd nooit bij kleine zaakjes te spullen te halen.
Is het niet zo dat ik recht heb op mijn product waar ik voor heb betaald of mijn geld terug?
Daar heb je idd recht op, en anders ga je maar wat termen als 'Consumentenbond' gebruiken enzo ;)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Je hebt 8 dagen retour garantie maar de vraag is of je daar nog binnen zit...?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik vermoed dat dit niet geheel de juiste plaats is voor een topic als dit. Maar ik wil je wel helpen.

Je hebt recht op de garantie die je er bij aankoop bij hebt gehad. Dat betekend dat ze jou een vervangend produkt moeten geven. Als dit produkt nietm eer verkrijgbaar is moeten ze een vervanging zoeken.

Ik zou als ik jou was gewoon een beetje geduld hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Neeh 2 maanden als bekand.

Wat kan ik het beste doen?

Ik heb nu dus ook geleerd nooit meer op beurzen te kopen.. Zal ik gewoon contact opnemen met msi?

Ze willen mij een club3d geven. Die wil ik niet. Kan msi niet gewoon geld vergoeden?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:41 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-08 11:54

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zou kijken of je zelf bij MSI garantie kan claimen. En dan bij Jin Computers je kaart terug vragen })

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:39:
Je hebt recht op 1.Reparatie 2.Vervanging 3.Geld terug.
In die volgorde btw
1. Dat is blijkbaar niet mogelijk
2. Bij nader lezen wel mogelijk, dus het wordt een Club 3D
3. Nummer 2 heeft voorrang

offtopic:
Beste Primo ik zou maar eens eerst wat aan je nederlands doen. Dat komt een stuk serieuzer over. (niet dat mijn nederlands goed is, maar doe iig mijn best)

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 22-11-2004 16:53 ]

• Sluuut
  • Laatst online: 08-08 13:46
Ik zal de CLub3D nemen én korting vragen van het verschil tussen de MSI en de Club3D versie.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of er verschil is, hoogstend 10 euro ofzow. De kaart is tevens al gestuurd 3 weken geleden.

Maar is het mogelijk dat ik naar MSI bel, en dan de situatie uitleg?

Ik heb nu een tijdelijke vervanging van hun gekregen een 9800 se. Zoeen weekje geleden kwam ie in de bus, best een bout kaart maar toch...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:09 ]

Verwijderd

ik zou zeker geen genoegen nemen met een 9800se versie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:12:
Dat hoef je ook niet. Je hebt recht op een vergelijkbaar product.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
daarom is het dus ook een tijdelijke vervanging.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jin computers, tsja

Me 2500+ was kapot(vorig jaar gekocht op HCC bij hun)
Ik stuur een mailtje, zovan, bonnetje niet meer, niets op de proc kunnen ontdekken
Staat wel een stickertje van jullie op.

Blabla, niet mogelijk zus, bonnetje kwijt zo.

Jammer dan.

Nieuwe proc besteld bij Gistron.

Heeft ook een computer!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:07:
Weet niet of er verschil is, hoogstend 10 euro ofzow. De kaart is tevens al gestuurd 3 weken geleden.

Maar is het mogelijk dat ik naar MSI bel, en dan de situatie uitleg?
Wat heb je te verliezen?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 16:28
Tis ook maar tijdelijk hè
Als de andere terugword gestuurd en gerepareerd is of dat hij een andere krijgt moet hij die 9800se weer inleveren :)

Verwijderd

Even ook in ogenschouw nemen dat mogelijk de 9800pro niet meer geleverd word door MSI, aangezien het alweer een oudere type kaart bedraagt, wat dus kan duiden dat de kaart niet meer in productie is en een leegverkoop van hun magazijnen kan zijn. In dat geval zal MSI weinig voor je kunnen doen. Tevens vraag ik me af waarom je niet de club3d kaart wil nemen inplaats van die MSI, zijn toch meestal allemaal reference build bordjes.

Wel is het zo dat club3d nu Hynix geheugen module's heeft inplaats van de Samsungs. Ik weet dat er een verschil in zit, maar weet niet meer welke. Volgens mij waren de Samsungs sneller ?

Succes

edit = typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 18:08 ]

• Rac-On
  • Niet online
he mensen, zijn dit soort topics niet al tich keer voorbij gekomen?
In ieder geval: Je hebt recht op een vervangend (Vergelijkbaar!) product. Als ze dat niet hebben, mogen ze je een minder goed product + vergoeding oid aanbieden, maar dat ben je niet verplicht te accepteren. Als ze niks vergelijkbaars hebben, kan je je geld terugeisen.

Voor reparaties is het zo dat het een "redelijke" tijd mag duren. Redelijk is natuurlijk ruim uitgedrukt, maar bij iets van een winkel zelf niet kan repareren, is 4 tot 6 weken "normaal". Heel netjes trouwens dat ze je een tijdelijke vervanging bieden.

Wanneer je problemen hebt met de gang van zaken, zou ik eerst de winkel bellen en dit rustig en beleefd uitleggen. Wanneer je er dan samen niet uit komt, kan je het beste een aangetekende brief naar de winkel sturen en wachten op een reactie. Als je vind dat je dan nog onterrecht wordt behandeld, kan je contact opnemen met een consumenten organisatie

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ok zoals ik opmerk uit je post hebben ze je niet echt klant vriendelijk geweest aan de telefoon. Op zich vind ik wel dat ze nog netjes handelen. Je moet gewoon wachten op wat msi er over zegt onder tussen hebben ze je wel al tijdelijk een bijna vergelijkbare kaart gegeven zodat je toch fatsoenlijk door kan computeren.

Het is natuurlijk niet leuk maar ik denk dat je het hetbeste nog even af kan wachten. En tuurlijk kunnen ze je niet opschepen met een mindere kaar zoals een 9800se maar dat zullen ze vast niet van plan zijn.
Ik heb zelf hele goede ervaringen met Jin Computers, ze zijn meestal erg goedkoop en ze hebben me in het verleden altijd goed geholpen met kapotte hardware binnen de garantie termijn.

Veel succes en heb geduld

Verwijderd

Topicstarter
Racon on en Tweak freak, thnx

Da word dus effe 1 weekje wachten en daarna weer bellen voor de stand van zaken..

Wilde eigenlijk graag die msi wegens dat alle msi's een r360 core hebben wat het mogelijk/makkerlijker maakt om te (soft)modden.

Dudes als jullie zouden ze beter daar kunnen aannemen :)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Topicstarter
Maybe een n00b vraag maar goed..

Maakt de core echt veel uit?

Performans en overclocking?

Verwijderd

R360= 9800XT
R350= 9800pro
En nu zitten er op de meeste 9800pro's ook R360 core's, dus ja maakt best wat uit ja :)
Ik zou nog ff weekie wachten, en dan contact opnemen met msi.

Verwijderd

In snelheid maakt het dus bijna niks uit, of je nou een 9800Pro hebt met een R350 core en die klokt tot XT speeds. Of dat je nou eentje hebt met een R360 core en die flasht naar XT. Snelheids verschil is hoogstens 5% oid.
Niet echt de moeite waard als je het mij vraagt, en met Club3D is ook niks mis.

Verwijderd

Maar een R360 clocken over het algemeen verder ;)

Verwijderd

ja dat idd, als ik nu bij Jin kijk (gemiddelde cijfers) zou ik bijna zeggen dat het een goede winkel is met goede service :(

Verwijderd

Topicstarter
1. reparatie. Niet gelukt dus
2. vervanging. Ze hadden niet meer die MSI
3. Geld terug

Zo is het toch?

Ben ik genootzaakt om die club3d in ontvangst te nemen? Ik heb toch betaald voor die MSI?

door zulke onteerlijkheid en respectloze bediening, ben ik al 3 jaar van plan om rechten te gaan studeren

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt steeds dat ik ingelogt moet zijn, terwijl ik dat al ben....

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:45:
1. reparatie. Niet gelukt dus
2. vervanging. Ze hadden niet meer die MSI
3. Geld terug

Zo is het toch?

Ben ik genootzaakt om die club3d in ontvangst te nemen? Ik heb toch betaald voor die MSI?

door zulke onteerlijkheid en respectloze bediening, ben ik al 3 jaar van plan om rechten te gaan studeren
Vervanging MSI Radeon 9800Pro -> Club3D Radeon 9800Pro. Lijkt mij dus wel een gelijkwaardig produkt.
En rechten als een extra studie erbij doen kan altijd handig zijn natuurlijk O-)

9800x3d

Verwijderd

tja, het is gewoon lullig dat je eerst 2 weken heb moeten wachten, want als de kaart na 2 dagen al kapot gaat en je besluit het produkt te retourneren dan zijn ze verplicht je het bedrag terug te geven, je hebt namelijk recht op een 7 daagse afkoelperiode na aankoop...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:50:
tja, het is gewoon lullig dat je eerst 2 weken heb moeten wachten, want als de kaart na 2 dagen al kapot gaat en je besluit het produkt te retourneren dan zijn ze verplicht je het bedrag terug te geven, je hebt namelijk recht op een 7 daagse afkoelperiode na aankoop...
Alleen bij internetaankopen. Als je hem face to face op een beurs koopt dan kun je hem alleen ongebruikt weer inruilen.

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dit wat ik nu zeg?

1. REparatie, ze hebben et niet kunnen doen. dus naar stap 2
2. vervanging van de kaart. lukt niet msi heeft niet
3. geld terug.

MOET ik perse de club3d accepteren?

Stel dat ik dat niet wil?

Ik heb specifiek betaald voor de msi met de r360 core.

Op bonnetje staat ook msi

Ze kunnen mij dan toch geen ander merk kaart geven? Omdat ik specifiek voor de msi heb betaald, anders zou ik die club3d wel hier in Eindhoven kopen voor goedkoper dan op de beurs.

heb ik het RECHT om te weigeren en te EISEN dat ik mijn geld terug krijg?

Ik heb nadrukkelijk betaald voor die msi kaart.

Als ik daar recht op heb, en ze willen het niet geven wat kan ik dan het beste doen?

Verwijderd

ff een tip: als je die club 3d dan in ontvangst neemt (als je dat doet) kijk dan even goed of je niet de 128 bit versie mee krijgt, die is 50% slomer ongeveer (4000 3dmarks tov 6000 van de 256 bit versie)

suc6

• Rac-On
  • Niet online
de club3d is moeilijk iets over te zeggen. Opzich is de club3d niet gelijkwaardig aan de msi (voor zover mijn verstand van videokaarten me niet bedriegen). Ik denk dat je hem mag weigeren en je geld terug kan vragen.
Maar goed, leg gewoon in de winkel uit dat de een kwalitatief niet geljik is aan de ander dus dat je graag je geld terug wil. Ik verwacht niet dat ze er moeite mee hebben. Dus niet metteen "RECHT" en "EISEN", maar "uitleggen" en "vragen". daar bereik je veel meer mee...

[ Voor 12% gewijzigd door Rac-On op 23-11-2004 21:23 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Als jij die MSI niet wilt kun je die gewoon weigeren hoor. Ik Had iets soortgelijks met een Mobo, na 2x een gare gehad te hebben ook geld terug gevraagd (niet bij Jin overigens). Zij kunnen jou niet dwingen die Club3d te accepteren natuurlijk, die naar mijn ervaring toch minder zijn dan MSI btw.
Zoals je zelf al zei wacht nog even af, en blijf vooral vriendelijk en beleefd naar hun toe (en doe of je een halve n00b bent O-) ). Als ze dan onvriendelijk blijven en/of weigeren vriendelijk en beleefd blijven en termen als concumentenbond en ombudsman laten vallen, dat soort dingen willen meestal wel helpen En zo niet echt daar naar toe stappen lijkt mij.

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
ic, dus da word wachten..

Maar sta ik in mijn RECHT?

Heb ik zowiezo recht op geld terug?

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 17:12
qua RECHT:

*Gekocht via Webshop? had je hem de eerste 7 dagen kosteloos (excl verzendkst) mogen terugsturen.

*Defect, direct uit verpakking -> direct vervangen

*defect, na gebruik (slecht produkt), reparatie, mits niet mogelijk vervanging. Als vervanging niet mogelijk is, dan is een vergelijkbaar produkt nodig mocht dit niet lukken dan geld terug.

Dus, als ze je een produkt bieden dat -niet- evengoed is of beter als de oorspronkelijke kan je geld terug eisen want dan voldoen zij niet aan de voorwaarden voor de vervanging.

Je ruilt immers een kapotte BMW 7 serie, niet om met een BMW 5 serie omdat de verkoper nu eenmaal geen andere had.

Verwijderd

Ja ter bestiging van hier boven (extra zekerheid >:) ) Je hebt recht op een deugdijk product aangezien ze geen vergelijkend product kunnen bieden (als doen alsof noob niet helpt zeg dat je onderzoek heb gedaan en erachter bent gekomen dat de core van de club3d slechter PRESTEERT dan die van msi (inverband met vergelijkend product die ze moeten leveren)) en als je de 9800 van club3d accepteerd heb je aangezien het een minder product is en goedkoper recht op terugbetaling van het prijsvershil.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- topictitels dienen informatief te zijn, dat is deze van geen kanten
- topics dienen on-forum te zijn. Dit is een technisch subforum, voor juridische vragen als deze kun je in SG terecht.

Helaas heb je daar nog geen toegang toe (daarvoor moet je minstens 30 dagen geregistreerd zijn en minstens 50 posts gedaan hebben). Deze topic verplaatsen heeft dan ook weinig zin, dus gaat hij maar op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.