[PHP] Functie aanroepen in ander php bestand werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyarnoc
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 09:54
Hoi Tweakers,

Tot mijn grote verbazing werkt er ineens iets niet meer :? , ik wil een functie aanroepen vanuit een ander bestand, wat voorheen perfect werkte, en nu een lekkere error geeft. Geprobeerd te debuggen, en wat gezocht in google en op php.net, maar niks gevonden wat me helpt. FF een structuurtje:

index.php -> gebruikt config.php en mainfile.php
-> roept een module in content\account\index.php aan.
->de account/index.php include de mainfile opnieuw, waar een jump functie in zit, met de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
if (!eregi("index.php", $_SERVER['PHP_SELF'])) {
    die ("U kunt geen directe toegang krijgen tot deze pagina.");
}

require_once("mainfile.php");

In de mainfile staat er dan de functie jump(), maar die word dan weliswaar niet gezien door mijn php en geeft de volgende error:

Fatal error: Call to undefined function: jump() in /home/oblivion/public_html/content/account/index.php on line 14

Gedefined is ie zeker, want in mainfile.php staat er:
PHP:
1
2
3
function jump($page) {
echo("<script>window.location=\"?page=$page\"</script>");
}

Ik heb andere mensen ook al gevraagd om te kijken of ik misschien iets fout doe, maar volgens hun, en mij moet deze code gewoon werken... Weten jullie misschien nog iets wat ik over het hoofd zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Function scope misschien? Gebruik je een eigen functie, waarin je dan weer die require_once gebruikt?

Kijk anders even hier naar en je probleem moet binnen 2 minuten debuggen opgelost zijn. :)

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

zoieso zou ik altijd aanraden een kleinere debug-versie te maken, probeer het probleem te vinden door zo veel mogelijk zooi weg te halen. Dus in jouw geval 2 php-bestanden met de reference-check, require_once, function-call en functie. Als dat het niet doet, kan je de volledige bestanden hier posten. Ik zie in deze 2 fragmenten niet eens de function-call :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyarnoc
Ik heb erin gekeken, maar geen enkele fucntie werkt uit die mainfile. Ik heb het vaker zo gedaan, dit is pas de eerste keer dat er iets fout is gegaan... Ik zit nu al 3 uur te klooien, maar kom er nie uit |:(

En als ik de complete files ga uploaden, word het topic gelockt.. dus e-mailen of msnen kan wel lijkt me...

[ Voor 22% gewijzigd door gyarnoc op 22-11-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

je kan toch de files ergens als plain text uploaden en de linkjes hier neer zetten ? ik neem aan dat er geen pr0npics in je code zitten :P

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

ik bedoel dat je een test-case maakt, en die volledige bestanden upload. Niet je huidige bestanden.

En stel je voor dat je ergens een typvout hebt gemaakt, waardoor accolades verkeerd staan? Dat elimineer je door systematisch zooi te verwijderen die voor de testcase niet nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyarnoc
Ja, ben er meer bezig, hier in ieder geval een rarretje met alle zooi:

http://www.oblivionsource.com/PHP.rar

Ben er net mee begonne, hoop dingen zijn nog leeg, maar kijk gerust rond, en aub niet te veel commentaar :'( :P

Het gaat dus om de account map, er zit echt nog niks in, probeer dus die function probleem op te lossen.

edit:
Ik kom er echt niet uit, ik heb echt het gevoel alsof er inderdaad een " of iets fout is, en ik zodadelijk compleet de grond in kan zakken :'(

[ Voor 41% gewijzigd door gyarnoc op 22-11-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

<br />
<b>Parse error</b>: parse error in <b>/home/oblivion/public_html/mainfile.php</b> on line <b>126</b><br />

Veel plezier met door de grond zakken :)

Je bent een } vergeten ....

De parse error wordt zichtbaar in de source code van de html... Maar deze word niet getoond door de browser aangezien hij buiten de HTML staat.. :)

[ Voor 40% gewijzigd door LuCarD op 22-11-2004 16:50 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyarnoc
Ok, zakt door de grond... :Y)

Edit:

Btw thx _/-\o_ , en het stomme was, ik had er nog een accolade eerst bijgezet, maar zeker fout geupload....

[ Voor 154% gewijzigd door gyarnoc op 22-11-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

voor dit soort dingen is een server errorlog erg makkelijk :P
als ik bezig ben met php heb ik standaard een terminal open met
tail -f /var/log/apache/error_log

Werkt erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

En de wijze les van vandaag, code altijd met je error level op E_ALL|E_STRICT... deed ik eerst ook niet, bleek mijn code dus een heel stuk buggier dan ik dacht :+
Ben zelf ook vaak dit soort problemen tegen gekomen, ben er grotendeels vanaf door met code-higlighting software te werken... zoek maar eens op SciTE, mijn favoriet ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RSpliet op 22-11-2004 16:56 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyarnoc
Ik programmeer al met Scite, maar die gaf blijkbaar geen error aan, wat opzich ook vreemd is, normaal is het dan nogal rood als er iets niet klopt.. Maar voortaan zet ik de error level een stuk hoger :+
Pagina: 1