Toon posts:

Snelheids probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft dit niet tegenwoordig met al die nieuwe spellen maar bij mij is dit een nieuw probleem.
Ik heb al een tijdje een Celeron 2,2GHz (128 kb cache :P) en daarnaast 2x512MB geheugen (kingston) en een Ati Radeon 9800 pro kaart maar bij vrijwel ieder nieuw spel heb ik problemen.
Zelfs al bij de intro's van bepaalde games hapert het geluid EN beeld en dit wordt er niet bepaald minder op tijdens het spelen van bijv. NFSu2 of MoH:PA.

Dit terwijl ik met dezelfde specs een week of wat hiervoor niet zulke erge problemen had.
Weten jullie waar dit aan kan liggen?

Ik denk zelf dat dit kan liggen aan me processor of de hoeveelheid aangesloten zooi van lichtgegevende (redlightdistrict) kabeltjes en fan-netjes :D.
Simpelgezegt me voeding ;).

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit toch vervelende probleem (8>

Systeem:
Sony 4x Dvd-brander.
Intel Celeron 2,2 GHz (128 kb L2 cache)
ASUS P4S800 moederbord
2x 512 MB geheugen DDR 3200 (Kingston)
160 GB Maxtor harde schijf
Club3d Ati Radeon 9800 pro 128MB (256 bits)

ffies wat randinformatie:
Voeding is maar 300 watt en heb 1 brander, 1 HD (160 GB), 4 fans erin zitten en aangesloten en me videokaart gebruikt ook een voedingsstekker.
Het is een zelfbouw pc-tje, temperatuur is verder ok.
CPU staat tijdens het uitpakken van games (rar/iso enz.) vrijwel altijd op 90-100 net als tijdens het spelen.
Heb de laatste Catalist drivers erop staan van Ati en heb een ASUS P4S800 moederbord.
Processor draait op 2,93 GHz met 133/33 geloof ik ipv de standaard 2,20 GHz die hij normaal is.
Videokaart draait verder ook niet hoger als de standaard specs.
Ik heb overigens ook ruim 120 GB van de 155 GB nog vrij dus dat is ook geen probleem lijkt me.
Verder tijdens de problemen geen andere programma's draaiend, geen netwerkverkeer en geen downloads bezig.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Dit ligt puur aan je processor. Ik maak uit jou post op dat je nog een orginele Celeron hebt en geen Celeron D. Een Celeron op 2,8 Ghz werd er nog uitgefietst duur een AMD Duron 1,6 en om nou te zeggen dat dat een snelheidswonder is.... Je videokaart is nog ruim voldoende maar het is echt tijd om een nieuwe processor aan te schaffen. Je voeding is aan de lage kant maar als het een A-merk is moet het nog wel kunnen, koop gewoon eerst een nieuwe processor en kijk of je voeding dit trekt, zoniet dat zal je ook nog een nieuwe A-merk voeding moeten kopen.

Btw. je titel is een beetje vaag, verander die ff

Verwijderd

Nee sorry maar dit heb ik niet :P
Maar met alle respect maar met een celeron 2.2 kan dit mijn inziens ook niet anders.

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
Iets klopt er niet, je processor draait @ stock speeds op een fsb van 133 mhz(*2). Je hebt een overclock van om en nabij de 700 mhz en dit zul je ongetwijfeld via een verhoging van de fsb gedaan hebben dus je fsb is waarschijnlijk hoger dan 133 Mhz.

Wat voor een geheugen heb je erin zitten? Is dat PC 2100 en je gaat dan overclocken dan kan het zijn dat je geheugen het niet trekt.

Wat voor een merk voeding heb je 300 watt zegt nix net als 2*512 mb ram. Als het Qtec rommel is dan zou ik snel even een andere voeding halen.

edit: volgens mij moet je met deze config wel gewoon nfsu 2 kunnen spelen, zo zwaar is dit echt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door JTB81 op 22-11-2004 16:20 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Verwijderd

Topicstarter
MelvinvdC schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:16:
Dit ligt puur aan je processor. Ik maak uit jou post op dat je nog een orginele Celeron hebt en geen Celeron D. Een Celeron op 2,8 Ghz werd er nog uitgefietst duur een AMD Duron 1,6 en om nou te zeggen dat dat een snelheidswonder is.... Je videokaart is nog ruim voldoende maar het is echt tijd om een nieuwe processor aan te schaffen. Je voeding is aan de lage kant maar als het een A-merk is moet het nog wel kunnen, koop gewoon eerst een nieuwe processor en kijk of je voeding dit trekt, zoniet dat zal je ook nog een nieuwe A-merk voeding moeten kopen.

Btw. je titel is een beetje vaag, verander die ff
Dus die heeft zijn beste tijd wel gehad? :) ... ik wist natuurlijk al dat dit geen snelheidswonder was maar voor een beginnende student was het toendertijd goed genoeg.
Voeding is overigens van Compaq, maar ik vroeg dit vooral omdat ik voorheen geen problemen had met haperend beeld/geluid, dit is trouwens ook bij 800x600 nog dus er zit ergens iets niet goed want een aantal weken hiervoor kon ik nog spelen op 1280x1024 (MoH:PA) zonder dit soort problemen en met dezelfde pc.
Ik zit overigens te kijken (ivm budget en dus geen nieuw MB) naar de P4 3,0 GHz met 1 MB L2 cache en 800 Mhz FSB, daarmee moet ik dan toch geen problemen hebben mag ik hopen? >:)

Alvast bedankt voor de gegeven antwoorden! :Y)

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
als jij zegt dat het voorheen geen problemen gaf, waarom zou je processor dan nu ineens slecht zijn. Zo'n ding doet het of hij doet het niet. Da's het probleem niet. Van compaq voedingen weet ik nix af, maar wat heb je voor een geheugen erin zitten?

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• MelvinvdC
Een Pentium 3.0 Ghz is voorlopig voldoende inderdaad dus als je die kan betalen zou ik het doen, je hebt een aardig goed systeem namelijk (9800 pro, 1024 MB ram) maar in verhouding een veel te trage processor.

Voor een student is een Celeron 2.2 inderdaad ruim voldoende mits je maar geen spelletjes speelt!

Verwijderd

Ik denk niet dat jouw bordje Prescott ondersteund

@JTB81
---------
offtopic:
Processoren kunnen de meest rare fouten genereren dus het is niet zo of hij doet het of hij doet het niet

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 16:43 ]

• MelvinvdC
hmz is niet onverstandig om ff goed te kijken welke procesorren jou moederbord ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad dat kan ook wel handig zijn :o >:)

Intel Pentium 4 (Northwood) 1600-3200 MHz <== dat moet ie ondersteunen, ik wil dan een P4 3 GHz maar is dat Prescot dan een probleem, omdat er Northwood achter staat? :?

Verwijderd

http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Hier zie je welke cpu's op je bord passen. Wel even de laatste bios flashen voor de zekerheid

edit
-----
De cpu's met 1mb L2 cache zijn prescott's btw

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:12 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:35

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

van de site:
Socket 478 voor Intel Pentium 4 /C eleron
Intel Hyper-Threading Technologie voorbereid
Nieuw stroomontwerp ondersteunt Intels volgende generatie Prescott CPU
http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=P4S800&langs=10

misschien dat een BIOS-flash nodig is, maar dat mag je zelf uitzoeken :p

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
[quote]JTB81 schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:18:
Iets klopt er niet, je processor draait @ stock speeds op een fsb van 133 mhz(*2).

Het is een celeron 2200mhz, die draait @ stock op een fsb van 100mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik zie daar dus staan dat ie het ondersteund, dan ga ik maar voor een nieuwe processor. :P
Iedereen bedankt voor hun reacties! _/-\o_

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:35

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Let wel even op wat ik eerder vermeld heb: Je BIOS versie. Tevens is het dus van belang dat je de juiste PCB-versie hebt, voor de P4 3,0 GHz met 1 Mb L2 cache met 800 FSB heb je wel versie 2.01 nodig met BIOS-revisie 1009.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Topicstarter
lameeuw schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:13:
Let wel even op wat ik eerder vermeld heb: Je BIOS versie. Tevens is het dus van belang dat je de juiste PCB-versie hebt, voor de P4 3,0 GHz met 1 Mb L2 cache met 800 FSB heb je wel versie 2.01 nodig met BIOS-revisie 1009.
Maar dit updaten is toch niet al te lastig ga ik van uit?
Gewoon downloaden en flashen die hap of denk ik nu te makkelijk? :+

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een echte P4 ipv een gecastreerde Celeron-C is hoe dan ook een verbetering (zelfs een tragere P4 zou al sneller zijn), maar ik kan me niet onttrekken aan het idee dat dit probleem meer met software te maken heeft dan met hardware.

Ik zou vermoeden dat een frisse OS install absoluut geen kwaad zou kunnen- het zal het niet sneller maken dan het ooit was, maar je zou dan wel terug moeten krijgen wat je eerst had. Hoe dan ook is een P4 een enorme vooruitgang, maar als je met een brakke OS install blijft zitten haal je er niet het beste uit.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zo "brak" is het allemaal niet hoor (qua besturingsysteem), al blijft het Windows hé ;).
Ik heb voor de zekerheid nog een image teruggezet en zelfs hierbij (maar 4,5 gb gebruikt met winamp, divx en wat andere standaard zooi zoals Photoshop) behoudt ik dezelfde problemen O-)
Pagina: 1