Toon posts:

Hulde aan Club3d

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 2 jaar geleden had ik een computer gekocht bij Exile uit Heerenveen. Zoals sommigen van jullie weten is exile failliet gegaan. Of beter gezegd, de eigenaar is er met geld van velen vandoor gegaan. En omdat ze niet meer bestaan kun je er ook niet meer naar toe voor een RMA.

Ongeveer een maand geleden had ik de pecht dat mijn Ati Radeon 9700pro van Club3d de geest gaf. Naar Exile kon ik niet dus besloot ik contact op te nemen met Club3d. Na een RMA formulier ingevuld te hebben met daarin het hele verhaal uitgelegd kreeg ik de volgende dag direct een email, waarin stond dat ik een fotokopie van de bon moest mailen en dat hun dan zouden kijken wat ze konden doen.

Daarna had ik een tijdje niks meer gehoord en toen besloot ik nogmaals contact op te nemen met hen. Nu in het Nederlands (ik dacht dat het in het engels moest, rma ingevuld via website). Een uur later kreeg ik een e-mail terug waarin stond dat ik mijn videokaart op moest sturen en dat er dan een vervangende kaart zou worden gestuurd. Dus dezelfde dag nog was de videokaart op de bus.

De dag daarna kreeg ik wederom een mailtje dat ze geen Radeon9700pro meer hadden maar wel een Radeon 9800 (geen pro). Na wat benchmarks te hebben bekeken op THG bleek de 9700pro toch beter te presteren. Daarop heb ik voorgesteld om gewoon een 9700pro te sturen of beter.

Nu kreeg ik vandaag het verlossende mailtje van Club3d dat er morgen een Radeon9800pro op de bus wordt gedaan. Wat eer service!!! (Thankz Rik)

Dit wou ik even kwijt.

Meyotch

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
For defective cards, please contact the store of origin. You can claim warranty (RMA) when your product is within two years of the purchase date. Therefore always keep your invoice with you during these two years of warranty period. If you bought your card second hand, make sure that you get the invoice as well else you will be unable to claim warranty. In case the store of origin is out of business, you can contact us by email, we will ask you for your invoice and we will forward you to the local distributor. rma@club-3d.nl
Jij hebt het over ongeveer 2 jaar, ik denk dat je mazzel hebt en dat het inderdaad nog binnen de twee jaar viel. Ook staat hier in uitgelegd wat ze vragen als er een shop failliet is gegaan.

Standaard procedure dus :Y)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jij blij. :)

:{

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
-edit-

la maar verkeerd gelezen ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Reb87 op 22-11-2004 16:10 ]

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
* sn0x0r z'n 9600pro is ineens kapot.... 8)

[ Voor 26% gewijzigd door sn0x0r op 22-11-2004 16:11 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
9700 pro beter dan een 9800np

offtopic:
Wrom is je avatar nie meer SnoXor? die was zwaar ok :)

[ Voor 59% gewijzigd door Pakjebakmeel op 22-11-2004 16:12 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 20:38

BoAC

Memento mori

sn0x0r schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:11:
sn0x0r z'n 9600pro is ineens kapot....
Heb je het bonnetje nog? Dat zal de TS waarschijnlijk wel hebben overlegt...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat klopt, en dat meldde de TS dus ook al he ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Beter dan de NON pro. Scheelt niet veel maar de algemene indruk die ik kreeg was de 9700 pro iets beter was.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
--MeAngry-- schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:12:
[...]

Dat klopt, en dat meldde de TS dus ook al he ;)
Was een reply op bin_jackson die las in de TS 9700pro is beter dan een 9800pro

Verwijderd

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:14:
[...]

Was een reply op bin_jackson die las in de TS 9700pro is beter dan een 9800pro
me to, lijkt nu veranderd te zijn

• sn0x0r
BoAC schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:11:
[...]

Heb je het bonnetje nog? Dat zal de TS waarschijnlijk wel hebben overlegt...
Uiteraard heb ik factuur nog (online gekocht) helaas niet bij dezelfde winkel, en deze winkel bestaat gewoon nog, dus helaas :P

Verwijderd

Dit klinkt heel erg positief, toevallig heb ik op het moment een Club3D 9700 pro die ook defect is die bij Diamondcomputers gekocht is maar die willen van garantie niets meer weten en moet nog steeds de kaart even opsturen, maar dan hoop ik ook dat ik een 9800 pro krijg. :D

• sn0x0r
Wel ff dit, dat deze jongen het lukt, wil nog niet zeggen dat jouw het lukt... hij heeft een reden die namelijk hem in een zeer lastig parket zet, en dat is bij jou niet echt het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:16:
Dit klinkt heel erg positief, toevallig heb ik op het moment een Club3D 9700 pro die ook defect is die bij Diamondcomputers gekocht is maar die willen van garantie niets meer weten en moet nog steeds de kaart even opsturen, maar dan hoop ik ook dat ik een 9800 pro krijg. :D
Ik hoop het ook voor je. Ik had toevallig het geluk dat ze op dit ogenblik geen 9700pro meer hadden liggen. Misschien heb jij minder geluk, en hebben ze wel een 9700pro.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:29

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:16:
Waarom willen ze niks meer van garantie weten?

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:31

Priet

To boldly do what no one has..

Bij Samsung doen ze daar ook niet moeilijk over. Ik had mot met de winkelier die mijn half jaar oude schijf niet wilde vervangen (geen garantie meer??!! :X ). Dus ik contact opnemen met Samsung, kan ik gewoon die schijf naar hun opsturen _/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

Bij Dell (ja ik weet het :| ) was de garantie ook wel goed. Mn Radeon 9700PRO was kapot, ik run een keer die test utility, ik bel naar Dell, en er komt iemand thuis om een 9800PRO erin te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:35:
Bij Dell (ja ik weet het :| ) was de garantie ook wel goed. Mn Radeon 9700PRO was kapot, ik run een keer die test utility, ik bel naar Dell, en er komt iemand thuis om een 9800PRO erin te zetten :)
Ik heb ooit eens het volgende gehoord: "de achterdeur op slot en de voordeur op een kier".

Dit slaat op de klantenstroom binnen een bedrijf. Het is voor een bedrijf namelijk erg belangrijk om de bestaande klanten te houden en hun loyaliteit te verhogen. Bestaande klanten houden kost namelijk minder dan nieuwe klanten werfen. (kost iets van 5 keer meer).

Dus bedrijven zoals Dell en Club3d zijn goed opweg.

Verwijderd

We Are Borg schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:20:
[...]

Waarom willen ze niks meer van garantie weten?
Volgens hun zit er 1 jaar garantie op een videokaart die bij hun gekocht is. Aangezien ik heb tijdens campzone 2003 gekocht heb is volgens hun hun garantie afgelopen. Ik kijk nog even of ik verder met hun kan komen, maar anders dan neem ik direct contact op met Club3D

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de videokaart binnenheb meld ik het hier nog.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En? Heb je de videokaart binnen? Zou topservice zijn van Club3d.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
veel winkels geven 1 jaar garantie op kaarten die bij hun gekocht zijn. binnen dat jaar kun je dan garantie bij de winkel claimen. de kaart word dan door de winkel omgeruild. maar veel kaarten, mobo's etc hebben langere garantie van de fabrikant. een winkel zou er niet een probleem mee moeten hebben die kaart naar de fabrikant op te sturen.

en anders stuur je em toch zelf op? heb het zelf al es gedaan met me 17"crt....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Is er niet een wet die verplicht dat op alle producten minimaal 2 jaar garantie zit? Ik meen me te herinneren dat er een europese richtlijn was die ook in Nederland in een wet ten uitvoering is gebracht.

• Dr. Donald
  • Laatst online: 23:33
Als een product minder lang werkt dan de te verwachten levensduur (de economische?) van zo'n soort product is de leverancier/producent het te vervangen of iig een deel van de nieuwprijs te vergoeden.

Dus als een een-of-ander iets 3 jaar mee zou moeten gaan maar het gaat na 2 jaar buiten jouw doen kapot dan heb je iig recht op 1/3 van de nieuwprijs :)
Pagina: 1