Outlook handtekeningen centraal beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 3.220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127948

Topicstarter
Hoi peepz,

Dit probleem is al eerder gepost, maar daar kwam geen duidelijke oplossing uitrollen. Bovendien is het al meer dan een jaar geleden dat de topic gestart werd.

Ik zit hier met een SBS2003 netwerk met XP clients waar Outlook2003 op draait. Nu willen we voor ons bedrijf een centraal beheer systeem voor de handtekeningen hebben. Nu weet ik dat de handtekeningen lokaal worden opgeslagen in:
C:\Documents and Settings\&username&\Application Data\Microsoft\Signatures

Zelf had ik aan deze oplossingen bedacht
1. Is het mogelijk om outlook te vertellen dat ze moet verwijzen naar een andere map (op de server bijvoorbeeld). Zoja, hoe dan?

2. Of moeten we een script maken dat bij het aanmelden een persoonlijke handtekeninge genereert en dat kopieert naar de lokale map op het workstation. (m.b.v. een template op de server en aan de hand van de username)

Welke oplossing is het handigst en hoe kunnen we dit realiseren??? Is er misschien nog een andere oplossing. Ik weet dat er ook een paar (dure) beheer programma's zijn, maar daar beginnen we liever niet aan.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wil je dat iedereen dezelfde handtekening gebruikt? Of wil je gewoon dat elke user zn eigen handtekening kan gebruiken, maar dat deze gecentralizeerd opgeslagen wordt.

In het laatste geval zou je kunnen kijken om de directory mapings aan te passen met GPO's. Ook roming profiles kan je gaan gebruiken, maar dat gaat nog verder natuurlijk. Verder kan je de de environment variable "appdata" gaan aanpassen in een loginscript (set appdata=\\server\%userneme%\appdata).

In het geval iedereen dezelfde handtekening moet gaan gebruiken kan ik je niet echt helpen, maar ik vermoed dat exchange dit wel aanbied. Eventueel kan je een MSI bakken die de verplichte file bevat en deze via gpo verspreiden..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Veel makkelijker is het om de handtekeningen centraal toe te voegen op de server, eventueel met gebruikmaking van gegevens uit je AD.

Dit kan met exclaimer heel goed. Daarmee kun je een uniforme bedrijfs-signature maken (inclusief disclaimer etc) en daarbij gegevens (zoals naam, telefoonnummer, emailadres, foto's, whatever) uit je AD trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK Yalopa... dat ga ik eventjes proberen.

Om de situatie nog even duidelijk te maken. We willen eigenlijk iedere werknemer in het bedrijf een eigen handtekening (dus met naam en telfoon nummer), MAAR deze handtekening moet er voor iedere werknemer precies hetzelfde uitzien.

Dit is ook haalbaar met exclaimer? Zo maak ik het tenminste op uit de post van De Generaal. De site van exclaimer deed het namelijk niet...
"LoadControlFile: Unhandled exception"

Ik ben morgen vrij, maar ik ga het woensdag zeker verder met deze info. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Anoniem: 127948 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 02:19:
OK Yalopa... dat ga ik eventjes proberen.

Om de situatie nog even duidelijk te maken. We willen eigenlijk iedere werknemer in het bedrijf een eigen handtekening (dus met naam en telfoon nummer), MAAR deze handtekening moet er voor iedere werknemer precies hetzelfde uitzien.

Dit is ook haalbaar met exclaimer? Zo maak ik het tenminste op uit de post van De Generaal. De site van exclaimer deed het namelijk niet...
"LoadControlFile: Unhandled exception"

Ik ben morgen vrij, maar ik ga het woensdag zeker verder met deze info. _/-\o_
Klopt, exclaimer doet precies dat. Grote voordeel hierbij is dat hij de gegevens (naam, telefoonnummer, email, etc) uit je Active Directory trekt. Als je dus een nieuwe user aanmaakt, heeft ie automagisch de juiste signature. Daarnaast hoef je de gegevens (naam, etc) maar op één plek bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:41
GFI Mail essentials doet dat ook

www.gfi.com

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Grolsch: GFI, of Virus scanner appended signatures breken een digitaal signature zover ik weet, en kunnen niet aan een encrypted e-mail worden toegevoegd. Da's niet zo fijn.

Wij copieren elke keer bij inloggen via script de 3 handtekeningen (username.txt; username.rtf en username.htm) naar %USERPROFILE%\Application Data\Microsoft\Handtekeningen (nederlandse office versie!)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 12:55
PowerFuse heeft ook een optie hiervoor, maar om PowerFuse aan te schaffen voor mail-handtekeningen is natuurlijk een beetje te gek :P

Ik zou iets scripten ofzo, de makkelijkste en meest flexibele optie denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Abom op 23-11-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Firefox schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:14:
Wij copieren elke keer bij inloggen via script de 3 handtekeningen (username.txt; username.rtf en username.htm) naar %USERPROFILE%\Application Data\Microsoft\Handtekeningen (nederlandse office versie!)
Dit leek mij ook de mooiste oplossinge. Want wij zitten ook met het probleem dat een reply op een mailtje niet goed verwerkt wordt. De server pakt namelijk de hele email. inclusief de oude. en plakt daar helemaal boven de header en helemaal daar onder de disclaimer. Voor de disclaimer is het niet zo erg, maar voor de persoonlijke handtekening wel. (Advocaten kantoor) Die moet immers onder het nieuwe stukje staan en niet onder de hele mail.

Ik ben nu net op mijn werk, dus ik ga dat eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
eXclaimer was de oplossing. Zeker een handig programma! http://www.exclaimer.com
De andere oplossing hebben we verder niet naar gekeken want de klant was al in het bezit van een exclaimer versie.

Thanx voor de help! _/-\o_

Voor mensen zonder exclaimer raad ik aan om een scriptje te maken dat informatie uit de AD trekt, verwerkt in een template signature, en dan kopieert naar de map %username%\Application Data\Microsoft\Signatures (engelse versie) Lokaal op de machine.
Deze oplossing is wel gratis (behalve de tijd die je kwijt bent om het script te maken). Daar staat wel tegenover dat een versie van exclaimer slechts 150 euro is voor SBS2003. En bovendien krijg je er een hoop functionaliteit bij...
Pagina: 1